خانهاخبار
مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

مایکروسافت به تازگی از سرفیس پرو 7 رونمایی کرده است. در این مطالب سرفیس پرو 7 را با سرفیس پرو 6 مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۷/۱۳

مایکروسافت در تاریخ 2 اکتبر مراسمی را در شهر نیویورک برگزار کرد و جدیدترین محصولات خود از سری سرفیس را در معرض دید عموم قرار داد. محصولات سری سرفیس پرو در مقایسه با گذشته تغییرات زیادی را در طراحی ظاهری تجربه نکرده‌اند؛ با این حال شاهد بهبودهایی در بخش سخت افزار آن‌ها هستیم.

image

سرفیس پرو 7 به پردازنده‌های نسل دهم اینتل Ice Lake مجهز شده‌ است که آن را تبدیل به رقیب قدرتمندی برای لپ‌تاپ‌های موجود در بازار می‌کند. سرفیس پرو 6 به عنوان نسل گذشته این محصول همچنان عملکرد مناسبی دارد. در ادامه برای شما مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6 را آماده کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

طراحی

تفاوت بسیاری کمی از نظر طراحی میان این دو دستگاه می‌توانید پیدا کنید. هر دو از طراحی مشابه بهره می‌برند و دارای بدنه خاکستری – نقره‌ای رنگ با جنس منیزیم هستند. ضخامت آن‌ها برابر با 8.38 میلی‌متر بوده و وزنشان نیز به 785 گرم می‌رسد. این محصولات دارای بدنه فلزی و شیشه‌ای هستند و حس یک کالای لوکس و باکیفیت را به خریدار منتقل می‌کنند. پایه این دستگاه‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند که باعث می‌شود کاربران از آن‌ها در زوایای مختلف استفاده کنند. سرفیس پرو 7 در زمینه پورت‌ها نسبت به برادر خود بهبودهایی را تجربه کرده است. پس از مدت‌ها انتظار، مایکروسافت برای محصولات سری سرفیس پرو خود پورت USB-C در نظر گرفته است. سرفیس پرو 6 به‌جای این پورت، از مینی دیسپلی پورت بهره می‌برد. هر دو دارای یک پورت USB-A و Surface Connect هستند.

مایکروسافت برای آن‌ها کیبورد Type Cover را در نظر گرفته که قیمتی برابر با 130 دلار دارد. این کیبورد دارای مکانیزم مشابه با گذشته بوده، از نور پس زمینه بهره می‌برد و به یک تاچ پد مجهز شده که از ژست‌های ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند. این کیبورد مانند گذشته به صورت مغناطیسی به سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 متصل می‌شود. در صورتی که خواهان خریداری سرفیس پن باشید، باید 100 دلار هزینه اضافه به شرکت مایکروسافت پرداخت کنید. این قلم مانند گذشته از 4096 سطح فشار پشتیبانی می‌کند و حساسیت بالایی در برابر فشار دارد. عملکرد این قلم سریع و کاملا رضایت بخش است. سرفیس پرو 7 و پرو 6 در دو رنگ شامل نقره‌ای - خاکستری و مشکی به فروش می‌رسند. در این بخش سرفیس پرو 7 را باید به عنوان برنده انتخاب کرد.

عملکرد

تفاوت اصلی میان این دو تبلت هیبریدی مایکروسافت، استفاده از پردازنده‌های نسل دهم اینتل در سرفیس پرو 7 است. این پردازنده‌ها در مقایسه با گذشته سریع‌تر هستند و همچنین مصرف انرژی بهینه‌تری دارند. درون این تراشه‌ها، پردازنده‌های گرافیکی Iris Pro مورد استفاده قرار گرفته‌ است که باعث می‌شود سرفیس پرو 7 در زمینه پردازش گرافیکی با لپ‌تاپ‌های موجود در بازار رقابت کند. اگرچه سرفیس پرو 7 نمی‌تواند با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رقابت کند اما قابلیت اجرای بازی‌های نه چندان قدرتمند را دارد. سرعت ویرایش ویدیو و تصاویر در این محصول در مقایسه با سرفیس پرو 6 مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل، بالاتر است.

این دو دستگاه به صفحه نمایش 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3:2 مجهز شده‌اند. رزولوشن این نمایشگر برابر با 1824 × 2736 پیکسل بوده که تراکم پیکسلی برابر با 267 پیکسل در هر اینچ را برای این محصولات به همراه دارد. این پنل از جدیدترین فناوری PixelSense مایکروسافت بهره می‌برد. این تکنولوژی باعث شده کیفیت تصاویر افزایش پیدا کند. روشنایی صفحه نمایش مورد استفاده در این دو دستگاه به 400 نیت می‌رسد. در بخش عملکرد نیز این سرفیس پرو 7 است که گوی رقابت را از سرفیس پرو 6 می‌رباید.

قابلیت حمل

سرفیس پرو 6 و سرفیس پرو 7 دارای ابعاد و وزن یکسانی هستند. این محصولات با کیبورد Type Cover و قلم سرفیس پن نیز قابلیت حمل بالایی دارند. بر اساس اعلام مایکروسافت، شارژدهی باتری سرفیس پرو 7 به 13.5 ساعت می‌رسد و میزان شارژدهی باتری سرفیس پرو 6 برابر با 10.5 ساعت است. در صورتی که شارژدهی باتری از اولویت‌های شما محسوب می‌شود، سرفیس پرو 7 را خریداری کنید.

جمع‌بندی

همانطور که می‌توان حدس زد، سرفیس پرو 6 نسبت به نسل جدید خود قیمت پایین‌تری دارد. این تبلت در نسخه مجهز به پردازنده اینتل Core i5، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد. بالاترین نسخه این تبلت هیبریدی قیمتی برابر با 2000 دلار دارد. کاربران در این مدل به پردازنده اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنند. سرفیس پرو 7 در نسخه پایه خود به پردازنده اینتل i3، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی SSD مجهز شده و با قیمت 749 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این دستگاه در قدرتمندترین نسخه خود قیمتی بالاتر از 2000 دلار دارد.

در نهایت باید سرفیس پرو 7 را نسبت به سرفیس پرو 6 برتر دانست. این دستگاه از پورت USB Type-C بهره می‌برد، شارژدهی بالاتری دارد و همچنین پردازنده آن در مقایسه با نسل گذشته، قدرت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)