خانهاخبار
مقایسه سرفیس پرو ایکس با سرفیس پرو 7

مقایسه سرفیس پرو ایکس با سرفیس پرو 7

مایکروسافت به تازگی از نسل جدید محصولات سری سرفیس خود رونمایی کرده است. در این مطلب به مقایسه سرفیس پرو ایکس با سرفیس پرو 7 می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۷/۱۳

7 سال از ورود تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت به بازار می‌گذرد. این شرکت به تازگی در مراسمی در نیویورک، از نسل هفتم این محصول رونمایی کرده است. این تبلت در مقایسه با گذشته بهبودهایی را تجربه کرده و همچنین دارای یک برادر جدید است. این شرکت در مراسم خود علاوه بر سرفیس پرو 7، از سرفیس پرو ایکس نیز رونمایی کرد. این دستگاه 2 در 1 به چیپست مبتنی بر ARM مجهز شده است. در حقیقت چیپست مورد استفاده در این محصول با همکاری شرکت مایکروسافت و کوالکام توسعه یافته و بر اساس هر وات، 3 برابر از پردازنده مورد استفاده در سرفیس پرو 6 قدرتمندتر است.

image

در ادامه به مقایسه سرفیس پرو ایکس با سرفیس پرو 7 می‌پردازیم. همراه ما باشید.

طراحی

این دو تبلت‌ دارای طراحی مشابه با محصولات سری سرفیس پرو هستند. سرفیس پرو 7 در مقایسه با نسل گذشته خود از نظر طراحی تغییرات زیادی نداشته است. این دستگاه همچنان به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense مجهز شده که دارای نسبت تصویر 3:2 و رزولوشن 1824 × 2736 پیکسل است. این رزولوشن و ابعاد نمایشگر باعث شده تراکم پیکسلی سرفیس پرو 7 به 267 پیکسل در هر اینچ برسد. این تبلت مانند نسل گذشته خود در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. سرفیس پرو ایکس از نمایشگر 13 اینچی PixelSense با نسبت تصویر 3:2 بهره می‌برد. به علت رزولوشن 1920 × 2880 پیکسلی این صفحه نمایش، شاهد تراکم پیکسلی 267 پیکسل در هر اینچ مشابه با سرفیس پرو 7 هستیم.

سرفیس Pro X نسبت به برادر خود ضخامت کمتری دارد. ضخامت این تبلت برابر با 5.3 میلی‌متری بوده که بسیار باریک‌تر از سرفیس پرو 7 با ضخامت 8.38 میلی‌متر است. وزن این تبلت‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و می‌توان هر دو را 772 گرم دانست. به علت ضخامت کمتر سرفیس پرو X، انتظار می‌رود این محصول حس یک تبلت کوچکتر را نسبت به سرفیس پرو 7 به کاربر منتقل کند. طراحی سرفیس پرو ایکس در مقایسه با برادر خود جذاب‌تر است. برای اولین بار در یک تبلت سری سرفیس و یک تبلت در جهان، شاهد امکان تغییر حافظه SSD هستیم. در حالی که سرفیس پرو 7 همچنان دارای کیبورد Type Cover و قلم استاندارد است، مایکروسافت برای نسخه ایکس آن یک کیبورد جدید در نظر گرفته که دارای محلی برای نگهداری قلم Slim Pen است.

راه‌های ارتباطی سرفیس پرو 7 نسبت به گذشته بهبود داشته است. این تبلت دارای پورت‌های USB-C، USB-A، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و Surface Connect مشابه با نسل گذشته است. سرفیس پرو ایکس از دو پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه microSIM برای پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE بهره می‌برد. در این بخش باید سرفیس پرو ایکس را برنده بدانیم چرا که ضخامت کمتری دارد، از صفحه نمایش بزرگتری بهره می‌برد و همچنین جذاب‌تر است.

عملکرد

در این بخش تفاوت‌ زیادی میان این دو تبلت به چشم می‌خورد. سرفیس پرو 7 قدرت خود را توسط پردازنده نسل دهم اینتل Ice Lake تامین می‌کند و در نسخه‌های مجهز به Core i3، Core i5 و Core i7 به فروش می‌رسد. در بالاترین نسخه آن شاهد استفاده از 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD هستیم. این دستگاه به علت استفاده از گرافیک Iris Pro، عملکردی مشابه با لپ‌تاپ‌ها دارد. در مقابل این محصول، سرفیس پرو ایکس با پردازنده مایکروسافت SQ1 قرار گرفته است. این پردازنده که با همکاری کوالکام توسعه پیدا کرده، 7 واتی است که البته اکثر فعالیت‌ها به صورت 2 وات انجام می‌شوند. این چیپست به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی مجهز شده که قدرت گرافیکی آن برابر با 2 ترافلاپس است. قدرت کلی چیپست مایکروسافت SQ1 به 9 ترافلاپس می‌رسد.

سرفیس پرو X از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در بالاترین نسخه خود مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود سرفیس پرو 7 در مقایسه با برادر خود عملکرد سریع‌تری داشته باشد که این موضوع در نسخه مجهز به پردازنده Core i7 بیشتر خود را نشان دهد. مایکروسافت سرفیس پرو ایکس اپلیکیشن‌های ویندوز 10 را در یک شبیه ساز اجرا می‌کند که البته سرعت آن‌ها بالاتر از سرفیس پرو 6 است. با وجود این موضوع، پردازنده اینتل عملکرد بهتری در زمینه فعالیت‌های سنگین از خود نشان می‌دهد.

قابلیت حمل

این دو محصول وزن و ضخامت کمی دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی آن‌ها را داخل کیف خود قرار داده و به جاهای مختلف ببرید. سرفیس پرو ایکس در مقایسه با سرفیس پرو 7 ضخامت کمتری دارد؛ با این حال تفاوت زیادی میان وزن آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

شارژدهی باتری

برای این بخش باید منتظر عرضه محصولات جدید مایکروسافت به بازار و بررسی آن‌ها باشیم. مایکروسافت در زمان معرفی این دستگاه‌ها، به میزان شارژدهی باتری آن‌ها اشاره کرد. بر اساس اعلام این شرکت، سرفیس پرو 7 شارژدهی برابر با 13 ساعت دارد که افزایشی 3 ساعتی نسبت به سرفیس پرو 6 از خود نشان می‌دهد. سرفیس پرو ایکس بر اساس اعلام مایکروسافت شارژدهی برابر با 13.5 ساعت دارد. این شارژدهی در مقایسه با تبلت‌های مجهز به پردازنده‌های ARM چندان شگفت انگیز نیست و این موضوع نشان می‌دهد مایکروسافت در توسعه SQ1، تمرکز خود را بیشتر روی عملکرد قرار داده است.

جمع‌بندی

سرفیس پرو 7 مایکروسافت با قیمت پایه 749 دلار وارد بازار می‌شود و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت به گونه‌ای بوده که بالاترین نسخه آن با قیمتی بالاتر از 2000 دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که خواهان خریداری کیبورد Type Cover و Surface Pen باشید، باید صدها دلار دیگر نیز به شرکت مایکروسافت هزینه پرداخت کنید. سرفیس پرو ایکس نسبت به برادر خود قیمت بالاتری دارد. این دستگاه در نسخه پایه با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد که البته در جعبه این محصول نیز کیبورد Type Cover و یا قلم Slim حضور ندارد. این دستگاه نیز مانند سرفیس پرو 7 در نسخه‌های مختلف به فروش می‌رسد و کاربران می‌توانند پیکربندی آن را مشخص کنند.

در نهایت به نظر می‌رسد سرفیس پرو 7 به علت استفاده از پردازنده‌های سری Core اینتل در مقایسه با برادر خود عملکرد بهتری داشته باشد. در مقابل سرفیس پرو ایکس از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد و همچنین شارژدهی باتری بالاتری دارد.

نظر شما در رابطه با این دو محصول چیست؟ سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو ایکس برتر است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

زهرا

۱۴۰۰/۳/۱۶
4 خط نظر دادی ولی یک کلمه به محتوای پیج مربوط نبود فقط انگار تو حسرت گوشی دست مردم و ماشین باباشون هستی. من خودم اولین باره که کامنت کیذارم پایین پستی ولی از ادمایی مثله شما که هیچ اطلاعاتی ندارن فقط ی انگشت اشاره بسمت دیگران گرفتن متنفرم به امید روزی که اگه حرف میزنیم دو کلمه به درد بخور توش باشه یا بتونیم دهن مبارکمونو بسته نگه داریم. موفق باشی دوست عزیز.

امین

۱۳۹۸/۸/۲۵
من تصمیم گرفتم که مدل جدید سرفیس رو تهیه کنم ولی واقعا با اینکه سرفیس ایکس هم معرفی شد گیج شدم نمیدونم چیکار کنم . از یه طرف شک ندارم که ایس هم خوش دست تره و راحت تر ولی از یه طرفم شک دارم که بتونه مثل cpu سرفیس ۷ عمل کنه . واقعا موندم چیکار کنم .

رامین

۱۳۹۸/۷/۱۴
مردم ایران تو اینجور پستا نظر نمیدن و این خیلی جالبه...باتوجه به رنج سنی که از لب تاپ استفاده میکنن و مقایسش با رنج سنی استفاده کنندگان از گوشی همراه، فکر کنم بشه به این نتیجه رسید که اکثر افرادی که زیر پست های موبایل و یا بعضا ماشین نظرشون رو مینویسن و باهم کل کل میکنن از سن پایینی برخوردارن و اصلا اطلاعات کافی در زمینه تکنولوژی ندارن..حالا یا دارن از برند گوشی خودشون طرفداری میکنن ویا از ماشین پدرشون..وقتی بحث لب تاپ باشه دیگه بهشون ربطی نداره چون اصلا ندارن که بخوان ازش طرفداری کنن
بنده از سایت جی اس ام خواهشمندم که به نحوی کامنت ها مدیریت بشه..آدم میاد کامنت خبونه که اطلاعاتش زیاد شه نه اینکه یه مشت خزعول ببینه