خانهاخبار
نمونه تصاویر دوربین 108 مگاپیکسلی Mi MIX Alpha ناامیدکننده است!

نمونه تصاویر دوربین 108 مگاپیکسلی Mi MIX Alpha ناامیدکننده است!

پرچمدار مفهومی شیائومی Mi MIX Alpha چند روز پیش رسما رونمایی شد. حالا اولین نمونه تصاویر مننسب به دوربین اصلی سه گانه آن منتشر شده است. با توجه به لنز استاندارد 108 مگا پیکسلی تعبیه شده در این ماژول، انتظار می‌رفت شاهد تصاویر باکیفیت‌تری باشیم.
۱۳۹۸/۷/۱۳

شیائومی اواخر ماه گذشته (سپتامبر) یک گوشی مفهومی و خلاقانه را به نام Mi MIX Alpha در چین معرفی کرد و بدین ترتیب طوفانی در بازار موبایل به راه انداخت. پیش از این گوشی پرچمدار Mi MIX با طراحی بی نظیر خود در سال 2016 رونمایی شد و همگان را به تحسین وا داشت؛ از طرف دیگر گوشی جدید Mi MIX Alpha این سازنده امسال توانست با طراحی فوق العاده، پنل نمایش عجیب و همچنین مشخصات فنی تحسین برانگیزش شوری تازه ایجاد کند. این گوشی سطح بالا همچنین به لنز استاندارد 108 مگا پیکسلی در دوربین اصلی خود مجهز شده و توانسته است در این بخش مهم هم برجسته دیده شود.

حالا اولین نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی Mi MIX Alpha منتشر شده است. این تصاویر در خلال برگزاری رویداد روز ملی چین به ثبت رسیده و توسط مدیر ارشد مالی کمپانی شیائومی، شو زی چو در پلتفرم اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته شده است. اگر این نمونه تصاویر صحت داشته باشد، دوربین 108 مگا پیکسلی نمی‌تواند یکی از مهم‌ترین مشخصات و نکته‌های مثبت درباره Mi MIX Alpha باشد. این نمونه تصاویر اصلا جالب به نظر نمی‌رسند!

image

 

گوشی شیائومی Mi MIX Alpha اولین گوشی هوشمند دنیا مجهز به لنز 108 مگا پیکسلی شناخته شده است. شیائومی در توسعه این پرچمدار جدید خود از لنز سامسونگ ISOCELL Bright HMX با اندازه 1.33/1 اینچی و 108 مگا پیکسلی استفاده کرده است. اندازه بزرگ 1.33/1 اینچی در این لنز آن را قادر کرده به کمک تکنولوژی پردازشی که تلفیق پیکسلی نامیده شده است، بتواند حتی در نور بسیار کم شب هم تصاویر واضح با جزئیات خیلی خوب را به ثبت برساند. تکنولوژی مذکور حسگر دوربین را قادر می‌سازد هر 4 پیکسل را ادغام کرده و به یک پیکسل واحد تبدیل کند. این پردازش همچنین باعث می‌شود اندازه پیکسلی تصاویر از 108 مگا پیکسل به 17 مگا پیکسل کاهش یابد اما همچنین عملکرد در نور کم را هم بهبود ببخشد.

نمونه تصاویر پیش رو کمی هم تار و اصطلاحا blur دیده می‌شوند و به گونه‌ای به نظر می‌رسد که گویی حسگر دوربین در معرض نور زیادی بوده است. شاید هم نتیجه پیش رو به این علت به دست آمده است که حسگر سامسونگ قادر است بهترین عملکرد را در نور کم از خود به جای بگذارد. از طرف دیگر هم دو نمونه تصویر برای قضاوت درباره عملکرد و کیفیت این دوربین کافی نیست.

image

 

لنز دوم در سیستم دوربین اصلی گوشی پرچمدار شیائومی 12 مگا پیکسلی از نوع تله فوتو با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر در نظر گرفته شده و لنز سوم آن هم 20 مگا پیکسلی از نوع فوق عریض با میدان 117 درجه است. این دوربین سه گانه همچنین از تصویربرداری ماکرو با فاصله 1.5 سانتی متری پشتیبانی می‌کند. سایر قابلیت‌های دوربین Mi MIX Alpha شامل لرزشگیر اپتیکال تصویر در 4 محور، فوکوس لیزری و حسگر فلیکر می‌شود.

امیدواریم به زودی اولین بررسی‌های تخصصی و عمقی از گوشی شیائومی Mi MIX Alpha  و دوربین آن منتشر شود. از آنجا که گوشی مذکور درواقع اولین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که به لنز 108 مگا پیکسلی سامسونگ مجهز شده است، نمونه تصاویر دیگری برای مقایسه دقت و قدرت آن وجود ندارد. از طرف دیگر هم بسیاری از گوشی‌های هوشمند توانا در بازار وجود دارد که حسگر دوربین‌شان کیفیت کمتری دارد اما تصاویر بسیار بهتری را به ثبت می‌رسانند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین

۱۳۹۸/۷/۱۴
مگاپیکسل بالاتر دوربین شرط لازمه شرط کافی نیست . این موبایل هم مثل بقیه ی پرچمدارا عکس میگیره با اختلافات جزئی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۷/۱۳
آدم نباید گول مگاپیکسلو بخوره
بعدشم این چینی‌ها در همه چی غلو می‌کنن
ولی در کُل گوشیِ خاصّیه(توی خیابان جلب توجه می‌کنه) نگاه‌هایی از رویِ تحسین، شما را بدرقه خواهند کرد??

مجتبی

۱۳۹۸/۷/۱۳
چون این همون لنزی هست که قرار رو گلکسی نصب بشه با این حساب گلکسی اس 11 هم تعریفی نداره