خانهاخبار
موبایل جدید مایکروسافت با نام Surface Duo با دو نمایشگر معرفی شد

موبایل جدید مایکروسافت با نام Surface Duo با دو نمایشگر معرفی شد

مایکروسافت امروز در انتهای مراسم خود از موبایل جدیدی دارای دو نمایشگر به نام Surface Duo رونمایی کرد که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. این دستگاه اواخر سال 2020 به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۷/۱۰

مایکروسافت در کنفرانس امروز خود سورپرایز عجیبی داشت که بسیاری را شگفت‌زده کرد: این کمپانی در لحظات آخر مراسم عصر امروز از موبایل تازه‌ای به نام Surface Duo پرده‌برداری کرد که دو نمایشگر دارد و از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.

طراحی ظاهری این دستگاه شبیه تبلت سرفیس نئو است، اما نمایشگرهای این محصول اندازه کوچک‌تری دارد تا راحت‌تر داخل جیب قرار بگیرد. سرفیس Duo دو نمایشگر ۵.۶ اینچی دارد که از طریق لولا به هم وصل شده‌اند و می‌توانند ۳۶۰ درجه بچرخند. وقتی این دو نمایشگر را باز می‌کنید مجموع اندازه صفحه به ۸.۳ اینچ می‌رسد.

هر نمایشگر می‌تواند در هر لحظه دو اپلیکیشن متفاوت را اجرا کند، و همچنین اگر بخواهید می‌توانید آن را به حالت افقی ببرید تا از نمایشگر دوم به عنوان کیبورد یا کنترلر بازی‌ها استفاده کنید.

image

اندرویدی که بر روی این دستگاه استفاده شده بسیار متفاوت و سبک به نظر می‌رسد. این سیستم عامل شبیه ویندوز ۱۰ ایکس است که سرفیس نئو از آن استفاده می‌کند. مایکروسافت می‌گوید این نسخه از اندروید را با کمک گوگل ساخته تا دستگاه آن‌ها بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

طبق اعلام خبرگزاری Wired، سرفیس دو از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند اما عناصر طراحی آن هنوز نهایی نشده است؛ بنابراین مشخص نیست که این دستگاه دوربین عقب خواهد داشت یا نه.

به نظر می‌رسد که سرفیس دو درست مثل سرفیس نئو دستگاهی در فاز پیش‌نمایش باشد و هنوز تا تولید محصول نهایی فاصله زیادی باقی مانده. به همین خاطر مایکروسافت تاریخ عرضه عمومی این دستگاه را تعطیلات انتهای سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است. اما این رونمایی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا سریع‌تر دست به کار شده و به فکر تولید نرم‌افزار برای این محصول باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۷/۱۰
انقدر تیم بیسوادی هستید که وقتی طرف گفته هالیدی ۲۰۲۰ زدید انتهای سال ۲۰۲۰ این حرف رو درمورد ایکس باکس پروژه اسکارلت هم تو معرفیش زدن گفتن هالیدی ۲۰۲۰ واقعا من زبان انگلیسیم فاجعه است ولی به خودم امیدوار شدم وقتی شما رو دیدم اینو اصلاح کنید این گوشی ۳ ماه دیگه میاد مرسی اه