خانهاخبار
مایکروسافت از تبلتی با دو نمایشگر به نام سرفیس نئو رونمایی کرد

مایکروسافت از تبلتی با دو نمایشگر به نام سرفیس نئو رونمایی کرد

مایکروسافت امروز در مراسمی در شهر نیویورک از محصول تازه‌ای به نام سرفیس نئو رونمایی کرد که دو نمایشگر بزرگ در اندازه تبلت دارد و همراه با قلم و کیبورد جداگانه در انتهای سال 2020 به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۷/۱۰

بعد از گذشت ۱۰ سال از انتشار شایعات ضد و نقیض درباره تولید دستگاهی با نمایشگر دوگانه توسط مایکروسافت، حالا امروز بالاخره شاهد رونمایی از این دستگاه هستیم. این شرکت در مراسم عصر امروز در شهر نیویورک از محصولی با دو نمایشگر به نام Surface Neo رونمایی کرد. سرفیس نئو از نسخه خاصی از سیستم عامل ویندوز به نام ویندوز 10X استفاده می‌کند، اما باید تا تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ برای عرضه آن صبر کنیم.

این طور که از ارائه پانوس پانای، مدیر محصولات سرفیس، به نظر می‌رسد، سرفیس نئو هنوز به مرحله نهایی نرسیده و تا عرضه عمومی باید کارهای بیشتری روی آن صورت بگیرد. او در خلال صحبت‌های خود گفت: «چگونه محصولات خود را به شما نشان دهیم، در حالی که کار روی آن‌ها هنوز تمام نشده است؟»

مایکروسافت در سرفیس نئو به جای استفاده از نمایشگرهای تاشو به استفاده از دو نمایشگر مجزا دست زده که البته یکپارچگی قابل توجه‌ای با یکدیگر دارند. اندازه هر نمایشگر ۹ اینچ و ضخامت آن‌ها در تمامی جهات ۵.۶ میلی متر است. وزن سرفیس نئو ۶۵۵ گرم بوده و از نازک‌ترین پنل LCD بازار با پوشش گوریلا گلس استفاده می‌کند.

image

سرفیس نئو به تراشه لیک‌فیلد اینتل مجهز شده که پردازنده‌ای هیبریدی با موتور گرافیکی نسل یازدهم است. این محصول بی‌نظیر قلم و کیبورد جداگانه دارد که به صورت مغناطیسی به دستگاه وصل می‌شوند. قلم به پشت بدنه چسبیده و شارژ می‌شود، کیبورد نیز علاوه بر قرارگیری در پشت بدنه می‌تواند به روی نمایشگر دوم برگردد و به طور خودکار رابط کاربری دستگاه را دستخوش تغییرات خاصی کند. وقتی کیبورد را روی نمایشگر قرار می‌دهید، اگر کیبورد در پایین باشد، بخش بالایی نمایشگر به عنوان نمایشگر ثانویه عمل می‌کند تا مثلا در هنگام تایپ کردن بتوانید با آن ایموجی بفرستید. اما اگر کیبورد را به بالای نمایشگر ببرید، قادرید از بخش پایینی به عنوان تاچ‌پد استفاده کنید.

مایکروسافت عاشق ساختن لولاهای پیچیده است و لولای سرفیس نئو هم می‌تواند چرخشی ۳۶۰ درجه‌ای داشته باشد. بنابراین هم می‌توانید از سرفیس پرو به عنوان لپتاپ استفاده کنید و هم با تا زدن نمایشگرها آن را به تبلت تبدیل نمایید.

image

ویندوز ۱۰ ایکس شباهت زیادی به ویندوز ۱۰ دارد اما برخی ویژگی‌های آن به طور اختصاصی برای سرفیس نئو طراحی شده است. شما می‌توانید روی هر صفحه اپلیکیشن جداگانه‌ای داشته باشید یا یک اپلیکیشن را بکشید و روی نمایشگر دوم بیندازید.

کارمن زلاتف، مهندس ارشد نرم‌افزار مایکروسافت، می‌گوید ویندوز ۱۰ ایکس از تمام اپلیکیشن‌ها از جمله آفیس پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر در شایعات اعلام شده بود که این سیستم عامل از فناوری Cointainer استفاده می‌کند تا بتواند اپلیکیشن‌های عادی را روی سرفیس نئو اجرا کند.

همان طور که گفتیم، سرفیس نئو در تعطیلات انتهای سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود، اما هنوز صحبتی از قیمت آن به میان نیامده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)