خانهاخبار
دادگاه تجدیدنظر آمریکا حکمی دوسویه درباره بی‌طرفی شبکه صادر کرد

دادگاه تجدیدنظر آمریکا حکمی دوسویه درباره بی‌طرفی شبکه صادر کرد

موضوع بی‌طرفی شبکه که از مدت‌ها قبل مورد مناقشه طرفداران و مخالفان آن قرار داشت با صدور حکم دادگاه تجدیدنظر آمریکا دوباره داغ شده است. این دادگاه در رای خود با سیاستی دوگانه تصمیم لغو قوانین بی‌طرفی شبکه را تایید و رد کرده است.
۱۳۹۸/۷/۱۳

مدتی است که خبری در مورد موضوع بی‌طرفی شبکه اعلام نشده، اما اگر در جریان این مسئله بوده باشید می‌دانید که قوانین بی‌طرفی شبکه از دستکاری اپراتورها و سرویس‌دهندگان اینترنت در محتواها جلوگیری می‌کند. برای مثال، هیچ سرویس استریم محتوایی نمی‌تواند در همکاری مشترک با سرویس‌دهندگان اینترنت از خدمات سرعت بالاتر بهره‌مند شود. به عبارت دیگر، بی‌طرفی شبکه اطمینان می‌یابد که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با تمام محتواها به شکل یکسانی رفتار کنند. به‌علاوه، هیچ اپراتوری نمی‌تواند نقل و انتقال پیام‌های منافی دیدگاه‌های سیاسی خود را با اختلال مواجه کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در دولت ترامپ به رهبری آجیت پای (Ajit Pai)، در سال ۲۰۱۸ به لغو قوانین بی‌طرفی شبکه رای داد. این اتفاق نبردی را میان طرفداران و مخالفان قوانین مذکور به وجود آورد. بی‌طرفی شبکه به موضوعی برای مناقشه سیاسی تبدیل شد و دولت ترامپ از آن به عنوان میراث ناخوشایند دیگری از دوران ریاست جمهوری اوباما یاد کرد.

به دنبال لغو بی‌طرفی شبکه، چند ایالت مثل اورگان و واشنگتن برخلاف نظر FCC تصمیم به تصویب این قوانین گرفتند. ایالت کالیفرنیا نیز با تصویب این قوانین از حمایت جمعی کشور از بی‌طرفی شبکه خبر داد. مدتی بعد دادستان کل ۲۲ ایالت آمریکا به منظور مخالفت با لغو این قوانین دادخواستی را در ماه اوت ۲۰۱۸ به دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا فرستادند.

image

حالا امروز وبسایت CNET گزارش داده که این دادگاه رأیی دوسویه را صادر کرده است. بر اساس گزارش CNET، دادگاه تجدیدنظر تصمیم FCC را برای لغو بی‌طرفی شبکه پذیرفته اما از آن سو به ایالت‌ها اجازه داده تا قوانین خودشان را داشته باشند. علاوه بر این، دادگاه تجدیدنظر از کمیسیون ارتباطات فدرال خواسته تا بررسی کنند که در صورت لغو این قوانین امنیت عمومی جامعه چه تاثیراتی خواهد پذیرفت.

آجیت پای در واکنش به این گزارش می‌گوید:

از زمانی که ما «فرمان بازگشت آزادی اینترنت» را اجرا کردیم، مصرف‌کنندگان ۴۰ درصد سرعت بیشتر را تجربه کرده‌اند و دسترسی میلیون‌ها آمریکایی به اینترنت میسر شده است. ما امروز اینترنتی باز و آزاد داریم و به حرکت به سمت جلو ادامه می‌دهیم.

مجلس نمایندگان که حالا در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، در ماه آوریل امسال لایحه‌ای را برای قانونی کردن بی‌طرفی شبکه به تصویب رساند. اما این لایحه با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا در صحن این مجلس مطرح نشد. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که FCC با توجه به موضوع امنیت عمومی تغییری در تصمیم قبلی خود اتخاذ خواهد کرد یا نه؛ هرچند با توجه به رهبری آجیت پای این اتفاق بسیار بعید به نظر می‌رسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)