خانهاخبار
فایل صوتی افشایی از سخنان زاکربرگ از آمادگی فیسبوک برای مبارزه خبر می‌دهد

فایل صوتی افشایی از سخنان زاکربرگ از آمادگی فیسبوک برای مبارزه خبر می‌دهد

به‌تازگی فایلی صوتی از گفتگوی مارک زاکربرگ با کارکنان فیسبوک منتشر شده که او در آن به آمادگی شرکت برای مبارزه با هر دولتی اشاره می‌کند که بخواهد تمامیت این کمپانی را مورد چالش قرار دهد.
۱۳۹۸/۷/۱۳

ایده تجزیه شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله فیسبوک، گوگل و آمازون به دلایلی که هنوز به طور واضح مشخص نیست، امسال به یکی از مباحث محبوب یکی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. سناتور الیزابت وارن با تاکید بر وضعیت فیسبوک در حال تدوین برنامه‌ای علیه خریدهای بزرگ این شرکت از جمله خرید ۱ میلیارد دلاری اینستاگرام و خرید ۱۹ میلیارد دلاری واتس‌اپ است.

وارن ماه مارس امسال در پستی جنجالی در وبلاگ خود نوشت:

شرکت‌های بزرگ فناوری امروزی قدرت بسیار زیادی دارد؛ قدرتی مستولی بر اقتصاد، جامعه و دموکراسی ما. آن‌ها رقابت را از بین برده‌اند، از اطلاعات خصوصی ما برای سودآوری استفاده می‌کنند، و زمین مسابقه را با به نفع خودشان تغییر می‌دهند. در این اثنا به کسب و کارها و نوآوری‌های کوچک نیز آسیب وارد می‌شود.

حالا به‌تازگی وبسایت ورج به کلیپی صوتی از گفتگوی مارک زاکربرگ با کاربران فیسبوک دست یافته که در آن گفته شده اگر وارن رئیس جمهور شود فیسبوک آماده مبارزه با اوست. در این فایل صوتی که از جلسه پرسش و پاسخ مدیرعامل فیسبوک با کارکنان این شرکت افشا شده، آمده است:

شخصی مثل الیزابت وارن وجود دارد که فکر می‌کند پاسخ صحیح تجزیه شرکت‌هاست...اگر او رئیس جمهور شود، شرط می‌بندم که ما با چالش‌های قانونی مواجه خواهیم شد، و شرط می‌بندم که در این چالش‌ها پیروز می‌شویم. آیا این اتفاق برای ما افتضاح خواهد بود؟ بله. منظورم این است که نمی‌خواهم دادگاهی بزرگ علیه دولت خودمان داشته باشیم...اما ببینید، نهایتا اگر کسی بخواهد هستی شما را تهدید کند، با او وارد مبارزه می‌شوید.

image

زاکربرگ همچنین معتقد است که تجزیه شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی دستاورد خاصی به دنبال نخواهند داشت:

موضوع این است که تجزیه این شرکت‌ها، فیسبوک یا گوگل یا آمازون، کمکی به حل مشکل نمی‌کند. و باعث کاهش احتمال مداخله در انتخابات نمی‌شود، بلکه احتمال آن را افزایش می‌دهد، چون در آن صورت شرکت‌ها نمی‌توانند با یکدیگر هماهنگ شده و همکاری مشترک داشته باشند.

وارن نیز به فاصله کوتاهی در واکنش به سخنان افشایی زاکربرگ در صفحه توئیتر خود نوشت:

آن‌چه واقعا «افتضاح» خواهد بود این است که ما سیستم فاسدی را اصلاح نکنیم که به شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک اجازه می‌دهد رفتارهای ضدرقابتیِ غیرقانونی داشته باشند، حریم خصوصی مصرف‌کنندگان را زیر پا بگذارند و مدام از مسئولیت خود برای حفظ دموکراسی ما سر باز بزنند.

الیزابت وارن با تاکید زیاد بر نبرد علیه شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری این موضوع را به یکی از مسائل اصلی کارزار انتخاباتی خود تبدیل کرده و در وبسایت شخصی‌اش هم تاکید زیادی روی آن دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)