خانهاخبار
مقایسه وان پلاس 7T با ایسوس آر او جی فون 2؛ کدام یک برتر است؟

مقایسه وان پلاس 7T با ایسوس آر او جی فون 2؛ کدام یک برتر است؟

وان پلاس به تازگی از جدیدترین پرچمدار خود، وان پلاس 7T رونمایی کرده است. در ادامه این گوشی هوشمند را با ایسوس آر او جی فون 2 مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۷/۱۲

وان پلاس چند روز پیش جدیدترین پرچمدار خود را در کشور هند معرفی کرد. در حالی که در نیمه اول سال جاری میلادی شاهد رونمایی از گوشی‌های وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو بودیم، این شرکت تصمیم گرفته تنها مدل T وان پلاس 7 را وارد بازار کند. وان پلاس 7T قیمت بسیار منصفانه‌ای دارد و به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است. در کنار این دستگاه شاهد حضور یک گوشی هوشمند مخصوص بازی قدرتمند، ایسوس آر او جی فون 2 هستیم. این محصولات دارای قیمت پایه مشابه هستند و در همین راستا تصمیم گرفتیم آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا در جدول زیر مشخصات این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

 وان پلاس 7Tایسوس آر او جی فون 2
ابعاد و وزن8.1 × 74.4 × 160.9 میلی‌متر و وزن 190 گرم9.5 × 77.6 × 171 میلی‌متر و وزن 240 گرم
صفحه نمایش6.55 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس6.59 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس
چیپستکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس با فرکانس 2.96 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس با فرکانس 2.96 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی12 گیگابایت رم و 256/512/1024 گیگابایت حافظه داخلی
نرم افزاراندروید 10 به همراه OxygenOSاندروید 9 پای با رابط کاربری ROG
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای فای، بلوتوث 5.0 و GPS
دوربیناصلی سه گانه با سنسورهای 48 + 12 + 16 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلیاصلی دوگانه با سنسورهای 48 + 13 مگاپیکسلی و سلفی 24 مگاپیکسلی
باتری3800 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی6000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی
قابلیت‌های دیگرپشتیبانی از دو سیم‌کارتپشتیبانی از دو سیم‌کارت، پشتیبانی از تجهیزات جانبی و چراغ RGB روی پنل پشتی

طراحی

در صورتی که به گوشی‌های هوشمند کلاسیک علاقه داشته باشید، مسلما وان پلاس 7T یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می‌شود. این دستگاه از حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خود بهره می‌برد و در بالای آن برش قطره‌ای به چشم می‌خورد. پنل پشتی این اسمارت فون شیشه‌ای بوده و دارای رنگ گرادیانی است. در مقابل آن، ایسوس آر او جی فون 2 با طراحی فضایی خود قرار دارد. این دستگاه تایوانی طراحی متفاوتی نسبت به رقیب خود داشته و از چراغ RGB روی پنل پشتی خود بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از تجهیزات جانبی پشتیبانی کرده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

صفحه نمایش

هر یک از این محصولات دارای نمایشگر باکیفیتی هستند. وان پلاس 7T به یکی از روشن‌ترین پنل‌ها در این صنعت مجهز شده است. روشنایی صفحه نمایش این اسمارت فون به 1000 نیت می‌رسد و قادر به پشتیبانی از استاندارد HDR10+ است. ایسوس آر او جی فون 2 در زمینه نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ایسوس برای این گوشی مخصوص بازی خود صفحه نمایش 120 هرتزی در نظر گرفته است که تجربه روان‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موضوع باعث شده نمایشگر ایسوس آر او جی فون 2 نسبت به وان پلاس 7T برای گیمرها مناسب‌تر باشد، حتی اگر از استاندارد HDR10+ پشتیبانی نکند. ایسوس آر او جی فون 2 دارای اسپیکر استریو است. در حالت کلی باید نماینده ایسوس را برنده این بخش اعلام کنیم و آن را یک گوشی هوشمند کامل‌تر برای کاربردهای مالتی مدیا بدانیم.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

وان پلاس 7 تی و ایسوس آر او جی فون 2 به چیپست یکسانی مجهز شده‌اند. قدرت این دو گوشی هوشمند توسط جدیدترین چیپست کوالکام، اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود. فرکانس هسته‌های این پردازنده روی 2.96 گیگاهرتز تنظیم شده است. تفاوت اصلی مربوط به میزان رم و حافظه داخلی این محصولات است. وان پلاس 7T در بالاترین نسخه خود با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. در مقابل، کاربران می‌توانند ایسوس آر او جی فون 2 را با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه USF 3.0 سفارش دهند. مسلما برای دستیابی به 1 ترابایت حافظه داخلی باید هزینه بیشتری را به شرکت ایسوس پرداخت کنید. ایسوس آر او جی فون 2 از سیستم خنک کننده بهتری بهره می‌برد و دارای رابط کاربری مخصوص برای گیمرهاست.

دوربین

در حالی که ایسوس آر او جی فون 2 در دو بخش قبلی، صفحه نمایش و سخت‌افزار عملکرد بهتری نسبت به رقیب چینی خود دارد، در زمینه دوربین نمی‌تواند در برابر وان پلاس 7T تاب بیاورد. وان پلاس برای جدیدترین پرچمدار خود دوربین اصلی سه گانه در نظر گرفته است. این دوربین دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بوده که توسط سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید همراهی می‌شود. پنل پشتی ایسوس آر او جی فون 2 دوربین اصلی دوگانه را میزبانی می‌کند. این دوربین فاقد قابلیت زوم اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال است که می‌تواند برای خریداران ناامیدکننده باشد. در شرایط نوری ضعیف نیز دوربین وان پلاس 7T عملکرد بهتری نسبت به رقیب تایوانی خود دارد.

باتری

دوربین وان پلاس 7T کیفیت بالاتری دارد؛ با این حال باتری ایسوس آر او جی فون 2 شارژدهی بالاتری داشته و بیشتر کاربر را همراهی می‌کند. ایسوس آر او جی فون 2 با باتری 6000 میلی آمپر ساعتی خود، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در این زمینه محسوب می‌شود. این محصول ایسوس از فناوری شارژ سریع و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربر می‌تواند توسط آن دستگاه‌های دیگر را شارژ کند.

قیمت

در این مقایسه نمی‌توان یک برنده انتخاب کرد؛ با این حال در صورتی که عملکرد بالا و شارژدهی بالای باتری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، ایسوس آر او جی فون 2 را خریداری کنید. در صورتی که طراحی و دوربین در اولویت شما قرار دارند، وان پلاس 7T را انتخاب کنید. انتخاب برنده برعهده کاربر و وابسته به سلیقه است، اما به نظر ما ایسوس آر او جی فون 2 دستگاه برتر در این مقایسه محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز شده، شارژدهی بسیار بالایی دارد و در نمونه‌های مختلف با میزان رم و حافظه داخلی متنوع به فروش می‌رسد. در حال حاضر قیمت پایه این دو گوشی هوشمند نزدیک به 550 دلار است.

مزایا و معایب

در نهایت به بررسی مزایا و معایب هریک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزیت‌های وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • نمایشگر عالی
  • عملکرد بالا
  • طراحی جذاب
  • دوربین باکیفیت
  • ابعاد کوچکتر

معایب وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • باتری با ظرفیت کمتر

مزیت‌های ایسوس آر او جی فون 2 به شرح زیر است:

  • عملکرد بالا
  • باتری با ظرفیت بالاتر
  • نمایشگر فوق‌العاده
  • پشتیبانی از تجهیزات جانبی

معایب ایسوس آر او جی فون 2 به شرح زیر است:

  • طراحی که شاید موردعلاقه تمام کاربران نباشد

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza

۱۳۹۸/۷/۱۳
این گوشی ها تو بازار ایران نسخه گلوبالش گیر میاد که ریجستری شده باشه؟