خانهاخبار
پلی استیشن 5 احتمالا دستیار مجازی اختصاصی خواهد داشت

پلی استیشن 5 احتمالا دستیار مجازی اختصاصی خواهد داشت

پتنتی که به تازگی از شرکت سونی پیدا شده ابزاری موسوم به PlayStation Assist را نشان می‌دهد که در واقع دستیار مجازی برای کمک به کاربران در هنگام استفاده از کنسول گیمینگ این کمپانی است.
۱۳۹۸/۷/۱۱

پلی استیشن ۵ احتمالا یک سال دیگر، یعنی در حوالی تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰، معرفی می‌شود. ولی این فاصله زمانی باعث نشده اخبار و شایعات مربوط به این دستگاه به فضای آنلاین راه پیدا نکند. سوای از طراحی ظاهری و اطلاعات مربوط به زمان عرضه، می‌دانیم که این کنسول سخت‌افزار بسیار قدرتمندی خواهد داشت. علاوه بر این، گزارشات جدید حاکی از آن است که سونی احتمالا دارد روی ویژگی جذاب دیگری برای PS5 کار می‌کند.

در مستنداتی که سونی آن‌ها را همراه با پتنتی به نام «سیستم کمک صوتی با هوش مصنوعی» ثبت کرده می‌توانیم اطلاعاتی مبنی بر معرفی یک دستیار مجازی اختصاصی برای کنسول نسل بعدی این شرکت را ببینیم. این دستیار که احتمالا PlayStation Assist نام دارد، دستیاری صوتی است که می‌تواند در حین انجام بازی‌ها به کمک کاربر بیاید. دستیار مذکور قادر است اطلاعات مربوط به عناصر داخل بازی و همچنین آیتم‌هایی که گیمرها باید گردآوری کنند را به اطلاع آن‌ها برساند.

image

در یکی از تصاویر این پتنت عکسی از بازی Horizon Zero Dawn را می‌بینیم که در آن اطلاعاتی درباره یک شمشیر خاص توسط دستیار سونی به کاربر ارائه شده است. گیمرها همچنین می‌توانند اطلاعات مربوط به ماموریت‌ها، لوکیشن‌ها، حریفان و معماهای بازی را از این دستیار صوتی دریافت کنند. این دستیار مجازی برای کسب اطلاعات به سرورهای سونی وصل می‌شود و بعد پاسخ را به کاربر برمی‌گرداند.

نکته جالب‌تر این است که اپلیکیشن PlayStation Assist بر روی موبایل هم کار می‌کند تا اطلاعات عمومی مربوط به بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهد؛ برای مثال این اپلیکیشن می‌تواند مدت زمان بازی شما، یا اطلاعات داخلی هر بازی مثل ماموریت‌هایی که در هر قسمت از نقشه وجود دارد را به شما نشان دهد.

image

البته مثل هر پتنت دیگری نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این ویژگی در PS5 حضور خواهد داشت. ولی این پتنت به هر حال نشان می‌دهد که سونی در حال تحقیق روی این موضوع است. ایکس باکس مایکروسافت از الکسای آمازون و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند، اما آن‌ها به اندازه قابلیت‌های ویژه‌ای که برای پلی‌استیشن اسیست تعریف شده کاربردی و مفید نیستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)