خانهاخبار
پتنت گلکسی اس 11 از وجود سنسور طیف‌سنج خبر می‌دهد

پتنت گلکسی اس 11 از وجود سنسور طیف‌سنج خبر می‌دهد

به‌تازگی پتنتی از شرکت سامسونگ کشف شده است که از وجود سنسور طیف‌سنج در تلفن‌های هوشمند آتی این کمپانی خبر می‌دهد. سنسور طیف‌سنج قادر به دریافت اطلاعات جذابی مثل سطح رطوبت، سطح قند و حتی ضربان قلب از اشیا سوژه است.
۱۳۹۸/۷/۱۱

هنوز حدود ۵ الی ۶ ماه تا معرفی گلکسی اس ۱۱ زمان باقی مانده است، اما تا همین جای کار چندین شایعه پیرامون این تلفن هوشمند منتشر شده که ما را با برخی از ویژگی‌های پرچمدار بعدی سامسونگ آشنا می‌کند. گلکسی اس ۱۱ احتمالا دوربینی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد داشت و از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. حالا در جدیدترین گزارش اعلام شده که این شرکت احتمالا مشغول کار روی سیستم دوربین جدیدی است که می‌تواند سطح قند میوه‌ها، کم‌آبی بدن و خیلی چیزهای دیگر را بررسی کند.

این ویژگی احتمالی که توسط وبسایت LetsGoDigital کشف شده به پتنت تازه‌ای تحت عنوان «دستگاهی الکترونیکی مجهز به چندین منبع نوری» اشاره دارد و تلفن هوشمندی را توصیف می‌کند که در قاب پشتی آن سنسور طیف‌سنج مادون قرمز قرار گرفته است. این سنسور به گوشی اجازه می‌دهد امواج الکترومغناطیسی، مثل مادون قرمز و نور مرئی، را به سوی اشیا ارسال کرده و بازخورد آن را دریافت کند. سپس این اطلاعات توسط تراشه‌ای ویژه آنالیز می‌شود و خصوصیات خاص آن مثل سطح رطوبت، سطح قند و حتی ضربان قلب را مشخص می‌کند.

image

این قابلیت در آینده می‌تواند کاربردهای پیشرفته‌تری برای اندازه‌گیری سطح CO2 یا گلوکوز خون یا حتی شناسایی دود به کار گرفته شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که سامسونگ از این فناوری برای معرفی سیستم معادل خود برای فیس آیدی اپل استفاده کند. البته تمام این‌ها صرفا گمانه‌زنی است و شاید هرگز شاهد حضور چنین سیستمی بر روی نسل بعدی گلکسی اس نباشیم.

پتنت یادشده در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹ در دفتر نشان تجاری و پتنت ایالات متحده و دفتر مالکیت فکری جهانی به ثبت رسیده است. وبسایت LetsGoDigital تصویری احتمالی از دوربین پنج‌گانه پرچمدار بعدی سامسونگ را منتشر کرده که سنسور طیف‌سنج، زوم 5x و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی را نشان می‌دهد.

اگر گلکسی اس ۱۱ واقعا از چنین سنسوری استفاده کند و هیچ شرکت دیگری زودتر دست به استفاده از آن نزند، نسل بعدی گلکسی اس اولین پرچمداری خواهد بود که از چنین قطعه پیشرفته‌ای استفاده خواهد کرد. گلکسی اس ۱۱ احتمالا در ماه فوریه سال آینده میلادی معرفی می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)