خانهاخبار
پتنت جدید اپل از تجهیز لوگوی پشت آیفون به LED خبر می‌دهد

پتنت جدید اپل از تجهیز لوگوی پشت آیفون به LED خبر می‌دهد

با توجه به پتنتی که اخیرا از اپل کشف شده است، این شرکت طرحی را برای استفاده از لوگوی پشت آیفون به ثبت رسانده که به قرارگیری و استفاده از چراغ LED در زیر این لوگو اشاره دارد.
۱۳۹۸/۷/۹

یکی از ویژگی‌هایی که طرفداران آیفون همیشه خواستار آن بودند و هیچ‌وقت نتوانستند به آن دست پیدا کنند، قرار گرفتن چراغ LED زیر لوگوی اپل در پشت تلفن‌های هوشمند این شرکت است. سال‌ها پیش کیتی برای آیفون فروخته می‌شد که به آیفون ۴ و آیفون ۴ اس اجازه می‌داد لوگوی درخشان داشته باشند. با این حال اپل هرگز به این خواسته کاربران پاسخ نداد و رسما از چنین قابلیتی در آیفون رونمایی نکرد.

کوپرتینویی‌ها این روزها توجه بیشتری به خواسته‌های کاربران دارند. اگر نگاهی به جدیدترین آیفون‌های این شرکت بیندازید می‌بینید که در بخش دوربین لنز فوق عریض و حالت Night Mode به دستگاه اضافه شده و از نظر باتری هم هر سه مدل آیفون ۱۱ ارتقا یافته‌اند. حالا بر اساس پتنت جدیدی که در دفتر نشان تجاری و پتنت ایالات متحده (USPTO) به ثبت رسیده، شاهد حضور لوگوی درخشان اپل هستیم که قرار است در آیفون‌های بعدی با دریافت نوتیفیکیشن خودنمایی کند.

آیفون‌های بعدی چراغ نوتیفیکیشن قابل تنظیم خواهند داشت؟

image

در این پتنت به استفاده از لوگو یا سایر اجزای بدنه دستگاه برای اعلام دریافت نوتیفیکیشن، یادآور تقویم و حتی فعال‌سازی دوربین اشاره شده است. این لوگو یا سایر اجزای بدنه می‌توانند توسط مدارهایی که در داخل دستگاه قرار داده شده کنترل شوند. اپل در توضیحات این پتنت نوشته است:

دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است بخش‌هایی داشته باشند که قطعات الکتریکی مثل نمایشگر و غیره در آن نصب شود. دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است بر روی بدنه خود بخش‌های قابل تنظیمی مثل لوگو داشته باشند تا بتوان از آن‌ها به عنوان عناصر دیداری استفاده کرد. این بخش‌ها می‌توانند به لحاظ دیداری توسط مدار کنترل دستگاه هدایت شوند. مدار کنترل می‌تواند اطلاعات را با استفاده از حسگرها یا دستگاه‌های ورودی-خروجی اندازه‌گیری کند. وقتی رویدادی مثل تماس ورودی، یادآور تقویم، فعال شدن بخش‌های الکتریکی دستگاه مثل دوربین، یا سایر رویدادها رخ می‌دهد، مدار کنترل می‌تواند ظاهر آن بخش قابل تنظیم از بدنه دستگاه را تغییر دهد.

تنها مشکلی که در خصوص قرارگیری چراغ نوتیفیکیشن در پشت دستگاه وجود دارد این است که برای مشاهده آن همواره پشت دستگاه باید به سمت شما باشد. بر اساس اطلاعات این پتنت، نوتیفیکیشن‌های مختلف می‌توانند ظاهر لوگو را تغییر دهند. در نتیجه انتظار می‌رود که با دریافت نوتیفیکیشن‌های گوناگون بتوانید لوگوی اپل را به رنگ‌های مختلف ببینید. برای مثال، لوگوی اپل در هنگام دریافت ایمیل قرمز، در هنگام دریافت پیامک سبز و در هنگام دریافت پیام تلگرامی آبی می‌شود. انتخاب این رنگ‌ها احتمالا توسط خود کاربر قابل تنظیم خواهد بود.

image

حالا که صحبت از لوگوی مشهور اپل در پشت آیفون‌ها شده، باید اشاره کنیم که در سری آیفون ۱۱ با توجه به حضور ماژول دوربین مربعی، این لوگو کمی پایین‌تر آمده و حالا در وسط قاب پشتی قرار گرفته است.

شایان ذکر است که اپل این پتنت را در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۸ ثبت کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۷/۹
اقدام مبارکیه????
بنده سامسونگی‌ام ولی.. هیچ لوگویی شوکت و شکوهِ اپل را ندارد