خانهاخبار
فیلم‌های سرویس اپل TV پلاس ابتدا در سینما اکران می‌شوند

فیلم‌های سرویس اپل TV پلاس ابتدا در سینما اکران می‌شوند

بر اساس گزارش ورایتی و وال استریت ژورنال، اپل در نظر دارد تا فیلم‌های اختصاصی سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس را چند هفته قبل از پخش در این پلتفرم در چند سینمای منتخب اکران کند.
۱۳۹۸/۷/۸

مطابق آن‌چه که در رویداد معرفی از آیفون ۱۱ اعلام شد، سرویس اپل تی‌وی پلاس قرار است از ۱ نوامبر راه‌اندازی شود. حالا گزارشات جدید حاکی از آن است که فیلم‌های اختصاصی این سرویس چند هفته قبل از پخش در این پلتفرم ابتدا در سینماها اکران خواهند شد.

خبرگزاری ورایتی و وال استریت ژورنال می‌گویند شرکت‌های توزیع‌کننده فیلم در حال همکاری با اپل هستند تا به این شرکت کمک کنند بتواند فیلم‌های اختصاصی خود را در برخی از سینماهای آمریکا اکران کند.

فیلم اول که The Elephant Queen نام دارد قرار است از ۱۸ اکتبر سر از پرده سینماها درآورد. این فیلم مستندی با تمرکز بر فیلی آفریقایی به نام آتنا و خانواده اوست و از تاریخ ۱ نوامبر وارد سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس می‌شود.

به دنبال این فیلم، در تاریخ ۲۲ نوامبر شاهد اکران داستانی خانوادگی به نام Hala خواهیم بود و سپس در تاریخ ۶ دسامبر فیلم درامی به نام The Banker به سینماها می‌رود. این فیلم‌ها حدود یک ماه پس از اکران سینمایی وارد سرویس استریم اپل می‌شوند.

سینما یا سرویس‌های استریم؟

image

علاوه بر مسئله فروش و کسب درآمد، یکی از دلایل مهمی که باعث شده اپل تصمیم به اکران فیلم‌ها در سینما بگیرد، کسب مجوز برای رقابت بر سر جایزه‌های مختلف است. در طول سال‌های اخیر نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو به دفعات بابت فیلم‌های سینمایی اختصاصی خود جایزه دریافت کرده‌اند.

نتفلیکس معمولا به طور همزمان فیلم‌ها را در سینما اکران و سرویس استریم خود پخش می‌کند، به همین خاطر بسیاری از سینماداران از این سرویس دل خوشی ندارند. ولی اپل رویکردی را در پیش گرفته که بیشتر شبیه آمازون است.

این تصمیم همچنین باعث می‌شود عاشقان سینما نیازی به تهیه اشتراک اپل نداشته باشند و به سادگی با رفتن به سینما بتوانند از این آثار جدید لذت ببرند. قیمت اشتراک ماهانه اپل تی‌وی پلاس ۴.۹۹ دلار است، اما در ابتدا محتواهای زیادی در این سرویس وجود نخواهد داشت و به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران فعلا توجیهی برای تهیه کردن آن نداشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

greg

۱۳۹۸/۷/۸
great