خانهاخبار
یوتیوب موزیک به جای گوگل پلی موزیک به پلیر پیش‌فرض اندروید تبدیل می‌شود

یوتیوب موزیک به جای گوگل پلی موزیک به پلیر پیش‌فرض اندروید تبدیل می‌شود

اپلیکیشن یوتیوب موزیک که از سال 2015 شروع به کار کرده بود، بالاخره رسما قرار است به عنوان پلیر پیش‌فرض اندروید جایگزین گوگل پلی موزیک شود.
۱۳۹۸/۷/۷

از مدت‌ها پیش معلوم بود که یوتیوب موزیک قرار است جایگزین گوگل پلی موزیک شود، اما حالا رسما توسط گوگل تایید شده که این اپلیکیشن به جای گوگل پلی موزیک به پلیر پیش‌فرض اندروید ۹ و ۱۰ تبدیل خواهد شد.

گوگل می‌گوید: «طرفداران موسیقی در تلفن‌های اندرویدی حالا به راحتی می‌توانند از جادوی یوتیوب موزیک استفاده کنند. این اپلیکیشن بر روی تمام دستگاه‌های جدید مجهز به اندروید ۱۰ (و اندروید ۹) از جمله سری پیکسل نصب خواهد شد. وقتی دستگاه جدید خود را خریدید کافی است به صفحه اپلیکیشن‌ها نگاه کنید و آیکن یوتیوب موزیک را ببینید. اگر هنوز اندروید ۱۰ را دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید، چون با رفتن به پلی استور می‌توانید این اپلیکیشن را پیدا کنید.»

این جایگزینی مطمئنا کمی زمان خواهد برد. یوتیوب موزیک اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. از آن سو، گوگل پلی موزیک همچنان برای دانلود در دسترس می‌ماند اما بیش از پیش به پایان کار خود نزدیک می‌شود.

یوتیوب موزیک در آستانه تولد چهار سالگی است، ولی هنوز قابلیت‌های زیادی ندارد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که فقدان آن در این برنامه به چشم می‌خورد، عدم توانایی آپلود فایل‌های MP3 به فضای ابری و استریم از روی آن است.

این ویژگی که در گوگل پلی موزیک وجود دارد به شما اجازه می‌دهد اسپاتیفای شخصی خود را بسازید و از هر جا که خواستید به آهنگ‌هایتان دسترسی داشته باشید. البته گوگل وعده داده که این قابلیت را به زودی به یوتیوب موزیک اضافه می‌کند.

یکی از قابلیت‌های برتر یوتیوب موزیک نسبت به گوگل پلی موزیک امکان پخش فایل‌هایی است که در دستگاه‌های محلی شما، چه موبایل و چه تبلت، ذخیره شده است. این قابلیت برای یک پلیر موسیقی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند خیلی از کاربران را به سوی این اپلیکیشن جذب کند.

با توجه به این که دامنه پوشش یوتیوب موزیک علاوه بر اندروید بلندگوهای هوشمند را هم در بر می‌گیرد، احتمالا حالا زمان خوبی است که این برنامه را امتحان کنید. یوتیوب موزیک به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و می‌توانید اشتراک ویژه آن را نیز تهیه نمایید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)