خانهاخبار
پروتوتایپ آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.7 اینچی و بدون ناچ

پروتوتایپ آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.7 اینچی و بدون ناچ

یک افشاگر معتبر می‌گوید آیفون‌ 12 پرو سال آینده با پنل نمایش 6.7 اینچی معرفی می‌شود. به گفته این افشاگر همچنین کمپانی اپل به دنبال حذف کامل ناچ از هر سه مدل آیفون 2020 خود است.
۱۳۹۸/۷/۶

کمپانی اپل دو هفته پیش آیفون‌ 11 پرو را مجهز به دوربین اصلی سه گانه و ناچ بزرگ در نمایشگر رسما معرفی و روانه بازار کرد. ناچ موجود در پنل نمایش این گوشی همچنین درست مانند ناچ گوشی آیفون 10 اس سال 2018 و آیفون 10 سال 2017 طراحی شده است. از طرفی اگر شایعه‌های تازه صحت داشته باشد، ممکن است ناچ محبوب این غول کوپرتینویی از سال آینده به کلی حذف شود.

با ناچ خداحافظی کنید!

بر اساس ادعای یک افشاگر به نام Ben Geskin که بیش از هرچیز به خاطر انتشار تصاویر رندر معتبر شهرت پیدا کرده است، اولین پروتوتایپ از گوشی اپل آیفون 2020 از پنل نمایش بزرگ 6.7 اینچی به همراه Face ID و سیستم دوربین TrueDepth بهره می‌برد و این سیستم هم درون حاشیه بالای صفحه نمایش تعبیه شده است تا بدین ترتیب نیازی به طراحی ناچ نباشد.

image

 

نام این گوشی و مدل آن در گزارش ابتدایی ذکر نشده است اما توضیحات کلی درباره آن نشان می‌دهد که احتمالا آیفون 12 پرو مکس است. مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد امور اپل، معتقد است که کمپانی اپل در آینده پنل بزرگ 6.7 اینچی را جایگزین مدل فعلی مجز به پنل نمایش 6.5 اینچی اولد خواهد کرد. از طرفی هم از آنجا که ممکن است حاشیه‌های بسیار باریکی اطراف نمایشگر طراحی شود، ابعاد کلی فیزیکی این گوشی احتمالا مشابه با نسل فعلی خواهد بود.

در کنار آیفون 12 پرو مکس، همچنین یک مدل آیفون 12 پرو هم وجود خواهد داشت. کو معتقد است که این گوشی آیفون 2020 به پنل نمایش 5.4 اینچی اولد مجهز می‌شود و حاشیه‌های بسیار باریکی هم در نمایشگر آن طراحی خواهد شد. به گفته این تحلیل گر ارشد، حاشیه‌ها در پنل نمایش آیفون 12 پرو از نسل فعلی بسیار باریک‌تر خواهد بود. درواقع حتی ممکن است که آیفون 12 پرو از نظر ابعاد و اندازه بیشتر شبیه آیفون 8 باشد نه آیفون 11 پرو!

احتمال طراحی فریم تازه به همراه پنل پشتی با طراحی جدید

بر اساس گفته‌های اخیر مینگ چی کو، کمپانی اپل در تلاش است آیفون‌های 2020 خود را با تغییرات چشمگیر در طراحی ظاهری توسعه دهد و فریم جعبه‌ای شکل متفاوتی را برای آن‌ها طراحی کند. در حال حاضر جزئیات منتشرشده منتسب به این فریم جدید کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما به طور خلاصه باید بگوییم که فریم آیفون‌های 2020 احتمالا شبیه به آیفون 4 به نظر می‌رسد که کمپانی اپل آن را در سال 2010 روانه بازار ساخت.

image

 

علاوه بر موارد مذکور در ارتباط با طراحی ظاهری همچنین باید به توسعه دوربین اصلی در پنل پشتی اشاره کنیم که احتمالا بسیار شبیه به دوربین سه گانه موجود در نسل فعلی خواهد بود. از طرفی هم کمپانی اپل ممکن است برای پیشرفت بیشتر مخصوصا در بخش AR و توانمندی‌های آن یک حسگر ToF هم به سیستم دوربین اصلی اضافه کند. سایر بهبودهای موردانتظارمان در بخش دوربین شامل لرزشگیر اپتیکال تصویر برای دوربین فوق عریض و برخی به روزرسانی‌ها برای وضعیت Night Mode می‌شود.

شاید آیفون 12 شبیه آیفون 11 پرو طراحی شود

آیفون 10 آر و آیفون 11 هر دو به پنل نمایش از نوع LCD مجهز شده‌اند اما گزارش‌ها ادعا می‌کنند که هر سه آیفون 12 سال آینده از پنل نمایش اولد بهره می‌گیرند. اگر این پیش بینی تحقق پیدا کند، منطقی به نظر می‌رسد که کمپانی اپل آیفون 12 را در پنل جلو تقریبا مشابه با آیفون 11 پرو توسعه دهد. بدین ترتیب خریداران آیفون ارزان قیمت سال آینده چنین تصور می‌کنند که طراحی جدیدی به آن‌ها ارائه شده است و کمپانی اپل هم قادر خواهد بود مدل‌های سطح بالا و پرچمدار آینده خود را به خوبی از مدل ارزان قیمت آیفون 12 متمایز سازد.

علاوه بر این موارد، انتظار می‌رود که بهبودهای چشمگیری در دوربین اصلی گوشی آیفون 12 در سال آینده اعمال شود. مشخصا گفته شده است که اپل آیفون ارزان قیمت 2020 را به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه و تقریبا مشابه دوربین پرچمداران امسال خود مجهز می‌کند اما همچنین ممکن است بخشی از حسگرهای آن مستقیما از آیفون 12 پرو و پرو مکس سال آینده قرض گرفته شود. البته شاید کمپانی اپل تصمیم بگیرد برخی امکانات پیشرفته مانند پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر برای لنز فوق عریض را برای مدل‌های پرچمدار خود نگه دارد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بابک

۱۳۹۸/۷/۶
ناچ محبوب!!!!؟؟؟؟
ناچ ، کجاش آخه محبوبه؟؟؟؟؟؟؟
ناچ آیفون که باعث ناهماهنگی و زشتی آیفون شده. ناچ محبوب دیگه چیه منظورتون واقعا.
البته مدتهاست که نظرات رو درج نمی کنین. لااقل خودتون بخونین و ببینین چی گفتین آخه. خخخخخخ
ناچ محبوب... خخخخخخ