خانهاخبار
نمایشگر منحصر به فرد می میکس آلفا با کمک شرکت Visionx ساخته شده است

نمایشگر منحصر به فرد می میکس آلفا با کمک شرکت Visionx ساخته شده است

شیائومی چند روز پیش از گوشی هوشمند عجیبی به نام می میکس آلفا رونمایی کرد که نمایشگر آن به دور بدنه پیچانده شده. شیائومی می‌گوید این پنل منحصر به فرد را با کمک شرکتی دانشگاهی به نام Visionx تولید کرده است.
۱۳۹۸/۷/۶

نمایشگر منحصر به فرد شیائومی می میکس آلفا که به دور این گوشی چرخیده و حدود ۱۸۰ درصد از پشت و روی بدنه این دستگاه را پوشش داده، توسط شرکت Visionx تولید شده است. مدیرعامل شیائومی، لی جون، می‌گوید حدود هزار مهندس در طول دو سال گذشته روی می میکس آلفا کار کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری چیزی حدود ۷۰ میلیون دلار برای این غول بزرگ چینی هزینه داشته است.

همکاری شیائومی و ویژن ایکس برای تولید می میکس آلفا نخستین همکاری میان این دو شرکت نیست، چرا که آن‌ها قبلا برای تولید نمایشگر منعطف مدل پروتوتایپ گوشی تاشوی شیائومی هم با یکدیگر کار کرده بودند. آن دستگاه از هر دو سمت نمایشگر تا می‌شد و طراحی متفاوتی را برای گوشی تاشوی شیائومی به ارمغان می‌آورد.

image

این شرکت حتی برای ویژن ایکس مهندس می‌فرستاد تا آن‌ها به رفع مشکلات نمایشگرهای OLED بپردازند. قیمت می میکس آلفا در حال حاضر بسیار گران است، اما با افزایش سطح تولید نمایشگرها (و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی)، این قیمت باید در آینده‌ای نه چندان دور به حد تلفن‌های پریمیوم برسد.

اعضای شرکت ویژن ایکس تیم OLED دانشگاه چینهوا پکن هستند. این دانشگاه در میان فهرست برترین دانشگاه‌های QS رتبه ۱۶ را در اختیار دارد و بالاتر از دانشگاه ییل و کلمبیا قرار گرفته است.

گفتنی است مدل‌های فعلی می میکس آلفا که آن‌ها را در تصاویر و ویدیوها می‌بینیم در بالای نمایشگر از محافظ پلاستیکی استفاده می‌کنند. با این حال، یکی از مدیران شیائومی اعلام کرده که این قطعات در هنگام عرضه در ماه دسامبر با محافظ‌های شیشه‌ای جایگزین می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مریم

۱۳۹۸/۷/۷
ممنون بابت معرفی این گوشی. ولی گوشی 37 میلیون تومنی (با استناد به فروشگاه موبوتل) رو آخه کی میتونه بخره. پول یه خونه بود تا چند وقت پیش