خانهاخبار
شاید گلکسی اس 11 از زوم اپتیکال 5x و لنز 108 مگاپیکسلی برخوردار شود

شاید گلکسی اس 11 از زوم اپتیکال 5x و لنز 108 مگاپیکسلی برخوردار شود

بر اساس گزارش جدیدی که توسط نشریه کره‌ای The Elec منتشر شده، سامسونگ احتمالا مشغول کار روی ماژول دوربینی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری و لنز 108 مگاپیکسلی است.
۱۳۹۸/۷/۵

دوربین سه‌گانه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو از زمان معرفی توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند. پرچمداران جدید اپل از زوم اپتیکال ۲ برابری گرفته تا قابلیت جذاب Night Mode قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که این دوربین را به یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی بازار تبدیل کرده است. با این حال، به‌تازگی شایعه جدیدی منتشر شده که از عزم راسخ سامسونگ برای مقابله با اپل در بخش دوربین خبر می‌دهد.

نشریه کره‌ای The Elec در گزارش تازه‌ای می‌گوید گلکسی اس ۱۱ اولین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که زوم اپتیکال ۵ برابری خواهد داشت. این شرکت از ماه مه تولید انبوه ماژول دوربین جدید خود را آغاز کرده و Oppo Reno 2 اولین دستگاهی بود که با این ماژول به بازار آمد.

image

آن طور که The Elec متذکر می‌شود، افزایش قابلیت زوم اپتیکال (درست مثل آن‌چه که در سری آیفون ۱۱ شاهد بودیم) به معنای ضخیم‌تر و سنگین‌تر شدن موبایل‌هاست. ولی سامسونگ می‌گوید فناوری آن‌ها با استفاده از طراحی پریسکوپ در ماژول زوم اپتیکال قادر است دستیابی به زوم اپتیکال ۵ برابری را بدون افزایش وزن و حجم دوربین ممکن کند. این ماژول با اندازه ۵ میلی متری خود به راحتی می‌تواند حتی درون گلکسی نوت ۱۰ پلاس قرار بگیرد، بدون این که لازم باشد تغییری در این گوشی اعمال شود.

این مسئله به گلکسی اس ۱۱ کمک می‌کند تمایز قابل توجه‌ای با سایر محصولات بازار داشته باشد، چرا که در حال حاضر زوم ۲ برابری در حال تبدیل شدن به استانداردی در این صنعت است. ولی به جز این، منابع مدعی‌اند که گلکسی اس ۱۱ از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز استفاده خواهد کرد. این ادعا نسبت به استفاده از زوم ۵ برابری از احتمال کمتری برخوردار است، اما سامسونگ از ماه اوت اعلام کرده بود که مشغول کار روی لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی است.

اگر سامسونگ مطابق برنامه همیشگی خود عمل کند، سری گلکسی اس ۱۱ در ماه فوریه امسال معرفی خواهد شد، با این حال برخی شایعات از احتمال ادغام سری گلکسی اس و گلکسی نوت خبر می‌دهند که ممکن است تمام معادلات را تغییر دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

soroosh

۱۳۹۸/۷/۵
خدا کنه
حدعقل تحولی بشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۷/۵
نمیشه مبناء را بذاری روی《شاید》
آیفون هم میگفتن دوربینش اِلِه و بِلِه? تو نگو منظورش "اِلِمانِ دوربین" بوده که از "ریش‌تراش سه‌تیغه" ایده گرفته?