خانهاخبار
آمازون از محصولات جدید خود رونمایی کرد؛ عینک و حلقه هوشمند با کارکردهای تازه

آمازون از محصولات جدید خود رونمایی کرد؛ عینک و حلقه هوشمند با کارکردهای تازه

آمازون از چندین و چند محصول جدید رونمایی کرده که در میان آن‌ها می‌توانیم به عینک و حلقه‌ای هوشمند اشاره کنیم. عینک آمازون با عینک‌های هوشمند قبلی فرق می‌کند و حلقه هوشمند آن‌ها هم با هدف بسیار جذابی تولید شده است.
۱۳۹۸/۷/۵

از چند وقت پیش انتظار می رفت که آمازون یک بلندگوی Echo جدید معرفی کند و عملا هم همین طور شد، اما همراه با این بلندگو چندین و چند محصول دیگر نیز معرفی گردید که در این مطلب می‌خواهیم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

image

محصول اول نسل سوم Amazon Echo (تصویر بالا) است که قیمت آن همچنان ۹۹.۹۹ دلار در نظر گرفته شده. این دستگاه از همان ساختار داخلی Echo Plus استفاده می‌کند، بنابراین به جز تغییرات اندک در بخش طراحی نکته متمایزی را در این محصول مشاهده نمی‌کنیم.

image

محصول دوم Echo Flex است که به عنوان بلندگوی دیواری معرفی شد. از آن‌جایی که بسیاری از کاربران از تجهیزات شخص ثالث برای وصل کردن Echo Dot یا گوگل هوم مینی به دیوار استفاده می‌کنند، مایه خوشحالی است که آمازون بالاخره محصولی اختصاصی برای این منظور طراحی کرده است. قیمت این دستگاه ۲۴.۹۹ دلار است و آمازون می‌خواهد لوازم جانبی خاصی برای آن عرضه کند تا این محصول قادر به تولید نور محیطی یا سنسور تشخیص حرکت شود.

image

Echo Dot with Clock سومین محصول آمازون است که در واقع ترکیبی از Echo Dot با یک ساعت دیجیتال همیشه روشن است. این دستگاه می‌تواند دمای بیرون، تایمر و آلارم‌ها را نشان دهد. قیمت محصول مذکور ۵۹.۹۹ دلار است.

image

این کمپانی قبلا محصولی به نام Echo Show 5 داشت که رقیبی برای ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آمد، اما حالا دستگاه بزرگ‌تری به نام Echo Show 8 معرفی شده که قیمت آن ۱۲۹.۹۹ دلار است. البته این دستگاه بیشتر از آن که شبیه نمایشگرهای هوشمند قبلی آمازون باشد، شبیه یک کامیپوتر کوچک رومیزی است.

image

محصول بعدی دستگاه حرفه‌ای Echo Studio است که علی‌رغم شایعات کمتر کسی به تولید آن امید داشت. این دستگاه ووفری ۵.۲۵ اینچی، سه بلندگوی میان‌رده ۲ اینچی و یک توئیتر ۱ اینچی دارد که همگی می‌توانند تا حداکثر توان 330W کار کنند. آمازون می‌گوید این دستگاه می‌توند صدایی سه‌بعدی را با حداکثر کیفیت با کمک دالبی اتموس و 360 Reality Audio سونی تولید کند. قیمت این دستگاه ۱۹۹.۹۹ دلار است.

image

دستگاه بعدی عینک هوشمندی به نام Echo Frames است که با سایر عینک‌های هوشمند تفاوت‌های قابل توجه‌ای دارد. این دستگاه مثل نمونه‌های مشابه سیستم واقعیت افزوده ندارد، اما به صورت مستقیم با الکسا وصل می‌شود و به‌راحتی می‌توانید فرمان‌های خود را به این دستیار صوتی منتقل کنید. علاوه بر این، با سوایپ کردن بر روی دسته عینک می‌توانید اطلاعات بیشتری بگیرید یا یادآور تنظیم کنید. وزن این دستگاه ۳۱ گرم است و فعلا به صورت محدود با قیمت ۱۸۰ دلار به فروش می‌رسد.

image

محصول آخر که Echo Loop نام دارد دستگاه عجیبی به شکل حلقه است. این دستگاه برای استفاده آسان از الکسا طراحی شده و ایده اصلی این بوده که شاید نخواهید همه بدانند مشغول چه کاری هستید. دکمه کوچکی روی Echo Loop قرار گرفته که با فشار دادن آن ویبره ظریفی به انگشت شما وارد می‌شود تا متوجه شوید که الکسا مشغول گوش دادن است. با فعال شدن الکسا می‌توانید انگشت خود را به کنار گوشتان ببرید و به آرامی با دستیار صوتی خود صحبت کنید. خروجی صدای الکسا نیز به گونه‌ای تنظیم شده که اطرافیان شما قادر به شنیدن پاسخ‌های او نباشند و فقط خود شما با بردن انگشت به کنار گوش بتوانید صدای الکسا را بشنوید.

image

این دستگاه در اندازه‌های مختلف به بازار می‌آید، اما آمازون در مراسم رونمایی از نسخه بسیار بزرگ آن استفاده کرده است. باتری این حلقه با استفاده متناوب می‌تواند یک روز دوام بیاورد. وقتی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید به انگشت شما ویبره داده می‌شود اما امکان شخصی‌سازی این ویبره‌ها را ندارید. اگر دکمه روی حلقه را به مدت طولانی نگه دارید دستیار صوتی پیش‌فرض گوشی شما، مثلا سیری یا گوگل اسیستنت، فعال می‌شود. با کمک همین دکمه می‌توانید تماس‌ها را دریافت یا رد کنید، اما امکان قطع یا پخش موسیقی وجود ندارد. قیمت Echo Loop حدود ۱۳۰ دلار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)