خانهاخبار
شرکت‌های فناوری به دنبال سخنرانی ترامپ در سازمان ملل میلیاردها دلار ضرر کردند

شرکت‌های فناوری به دنبال سخنرانی ترامپ در سازمان ملل میلیاردها دلار ضرر کردند

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مثل اپل، گوگل و آمازون، به دنبال سخنرانی ترامپ در سازمان ملل و حمله او به این کمپانی‌ها میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند.
۱۳۹۸/۷/۵

اپل، گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری پس از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و حمله به این غول‌های تکنولوژی میلیاردها دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند. بیزنس اینسایدر در گزارشی می‌گوید پس از این سخنرانی ارزش فیسبوک ۳ درصد، آمازون ۲.۵ درصد، گوگل ۱.۳ درصد و اپل ۰.۵ کاهش یافته است. نتفلیکس در صدر این شرکت‌های بزرگ قرار گرفته و ارزش آن ۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

طبق اعلام بیزنس اینسایدر، این شرکت‌های بزرگ که به اختصار FAANG نامیده شده‌اند و شامل فیسبوک، آمازون، اپل، نتفلیکس و گوگل می‌شوند مجموعا چیزی حدود ۵۸ میلیارد دلار از نظر ارزش بازار متضرر شده‌اند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود، ضمن اشاره به تنش‌هایی که با چین وجود دارد، اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی قدرت زیادی را در دست گرفته‌اند. او افزود جوامع آزاد نباید به این غول‌ها اجازه دهند صدای مردم را از آن‌ها بگیرند.

image

در همین اثنا، شاخص نزدک که تحت تاثیر این غول‌های فناوری قرار دارد ۱.۴ درصد افت داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آتی هم این افت ادامه پیدا کند.

این نخستین باری نیست که ارزش شرکت اپل تحت تاثیر اقدامات ترامپ قرار می‌گیرد. رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بخشی از محصولات این شرکت را که در چین تولید می‌شود مشمول تعرفه‌های وارداتی قرار دهد و آیفون هم احتمالا از اواسط دسامبر به این فهرست اضافه خواهد شد. البته چند روز پیش در خبری اعلام شد که مک پرو احتمالا از این تعرفه‌ها در امان می‌ماند.

گوگل چند روز پیش دادگاه مهمی را علیه اتحادیه اروپا بر سر حق «فراموشی» پیروز شد. دادگاه مربوطه اعلام کرد که این قانون، مبنی بر فراهم‌سازی بستر فراموش شدن از اینترنت، صرفا در برخی از نسخه‌های اروپایی این موتور جستجوی بزرگ باید اجرا شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)