خانهاخبار
مینگ-چی کو: طراحی آیفون 2020 مشابه آیفون 4 خواهد بود

مینگ-چی کو: طراحی آیفون 2020 مشابه آیفون 4 خواهد بود

مینگ‌-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، در یادداشت تازه‌ای می‌گوید بازطراحی آیفون 2020 با الهام از طراحی زاویه‌دار آیفون 4 انجام خواهد شد.
۱۳۹۸/۷/۵

تحلیل‌گر شرکت TF International Securities، مینگ-چی کو که به خاطر انتشار گزارشات دقیق در خصوص امور شرکت اپل معروف شده است، قبلا در گزارشی گفته بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ دستخوش تحولات عظیمی از نظر طراحی خواهند شد. حالا امروز در گزارش جدیدی اعلام شده که بدنه این تلفن‌های هوشمند با لبه‌های نرم بدنه آیفون‌های فعلی متفاوت خواهد بود.

کو می‌گوید طراحی آیفون‌های ۲۰۲۰ یادآور طراحی صنعتی آیفون ۴ است. این کمپانی پارسال با معرفی آیپد پرو ۲۰۱۸ هم سعی کرد شکل طراحی جعبه‌ای را دوباره به محصولات خود برگرداند. آیفون ۴ هنوز یکی از محبوب‌ترین طراحی‌ها را دارد، به همین دلیل تلفیق تکنولوژی‌های جدید این شرکت با طراحی آشنای قدیمی آیفون ۴ جذابیت ویژه‌ای خواهد داشت.

تحلیل‌گر TF International Securities در ماه ژوئن گفته بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ نمایشگرهای ۵.۴ اینچی، ۶.۱ اینچی و ۵.۴ اینچی خواهند داشت. هر سه مدل این سری از پنل OLED استفاده می‌کند و دیگر حتی در مدل ارزان‌تر هم خبری از پنل LCD نخواهد بود. این شرکت از سه سال پیش، یعنی از زمان معرفی آیفون X، زبان طراحی آیفون را تغییر نداده ولی در سال ۲۰۲۰ انتظار می‌رود که شاهد تغییرات قابل توجه‌ای در این دستگاه‌ها باشیم.

image

مینگ-چی کو ظاهرا با اشاره به شیشه ۲/۲.۵ بعدی باور دارد که نمایشگر این دستگاه همچنان کمی خمیدگی خواهد داشت. آیفون‌های فعلی اپل شیشه صفحه نمایش را به فریم فلزی اطراف صفحه وصل کرده و به همین خاطر خمیدگی پیوسته‌ای را به وجود می‌آورند. آیفون ۴ بیشتر شبیه ساندویچی از شیشه و فلز بود، بنابراین در حال حاضر معلوم نیست که اپل چگونه می‌خواهد شیشه خمیده نمایشگر را با لبه‌های صاف فلزی دستگاه ترکیب کند.

این آیفون‌ها مطابق معمولا در پاییز ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد و احتمالا علاوه بر 5G از قابلیت‌های جدید واقعیت افزوده بهره‌مند می‌شوند. اپل چند ماه پیش بخش مودم موبایل اینتل را خریداری کرد تا فرآیند توسعه مودم‌های اختصاصی خود را سرعت ببخشد. البته این مودم‌ها به این زودی آماده نمی‌شوند و کوپرتینویی‌ها برای آیفون‌های ۲۰۲۰ باید از مودم‌های کوآلکام استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محسن جعفری

۱۳۹۸/۷/۶
موافقم چون طراحی آیفون 11 واقعا یک ضعف به حساب میومد خیلی زشت بود