خانهاخبار
سرویس Google Play Pass با حق اشتراک ماهانه 4.99 دلار معرفی شد

سرویس Google Play Pass با حق اشتراک ماهانه 4.99 دلار معرفی شد

گوگل به‌تازگی از سرویسی با حق اشتراک ماهانه 4.99 دلار رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای از بازی‌ها و اپ‌های پولی دسترسی داشته باشید. در این مطلب به تشریح اجمالی ابهامات این سرویس می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۷/۲

گوگل دیروز از سرویس جدیدی به نام Play Pass رونمایی کرد؛ سرویسی اشتراکی که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آنلاک‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با کمک این سرویس که هزینه اشتراک آن ماهانه ۴.۹۹ دلار است می‌توانید به مجموعه زیادی از برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید. گوگل می‌گوید چند سالی است که کار روی این پروژه را شروع کرده و امیدوار است که از این طریق بتواند محتواهای باکیفیت خود را به دست افراد بیشتری برساند.

برای کاربران

اپلیکیشن‌های آنلاک‌شده چه اپلیکیشن‌هایی هستند؟

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آنلاک‌شده بخشی از سرویس پلی پس هستند که تبلیغات، خریدهای درون برنامه‌ای و پرداخت‌های اضافه ندارند. محتواهای پولی در این برنامه‌ها رایگان است، و اپ‌های رایگان هم فاقد تبلیغات و با امکان دسترسی به ویژگی‌های اضافه خواهند بود. این سرویس فقط ماهانه مبلغی را از شما دریافت می‌کند تا برنامه‌ها را بدون محدودیت در اختیارتان قرار دهد.

چه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی در Play Pass وجود دارد؟

image

در ابتدای عرضه این سرویس بیش از ۳۵۰ برنامه و بازی عرضه می‌شود. عملکرد این سرویس در خصوص بازی‌ها بسیار ساده و مشابه اپل آرکید است. از آن‌جایی که بسیاری از مردم پول زیادی را صرف بازی‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای آن می‌کنند، پلی پس مجموعه‌ای از این بازی‌ها را گردآوری کرده و آن‌ها را به صورت یکجا به شما ارائه می‌کند.

با این حال برخلاف اپل، گوگل اپ‌های عادی و غیرسرگرمی مثل اپ‌های ویرایش تصویر، نمایش وضعیت آب و هوا و اپ‌های خبری را هم در بسته خود جای داده است. این گستره وسیع‌تر با توجه به هدف اصلی گوگل به منظور ارائه ارزش برای کاربران بیشتر به وجود آمده و قصد دارد محتوایی را برای کاربران فراهم کند که آن‌ها به دنبالش هستند.

محتواهای بیشتر چه زمانی عرضه می‌شود؟

گوگل هر ماه محتواهای بیشتری به Play Pass اضافه می‌کند و در اولین اقدام اعلام شده که به‌زودی قرار است دو عنوان War of Mine و Cytus به این سرویس اضافه شود.

image

چگونه از Play Pass استفاده کنیم؟

سوای از تبلیغاتی که در گوگل پلی قرار داده شده، پلی پس در کشوی مسیریابی این اپلیکیشن دیده می‌شود. وقتی مشترک این سرویس شدید، در بالای زبانه‌های Games و Apps یک نوار پایینی جدید اضافه خواهد شد. علاوه بر این، هر جا که بازی یا برنامه‌ای جزو این سرویس باشد آیکن بلیت پلی پس را کنار آن مشاهده می‌کنید.

از اندروید TV پشتیبانی می‌شود؟

گوگل در ابتدای عرضه این سرویس موبایل‌ها، تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها را هدف قرار داده است. اندروید TV با بازی‌هایی سازگار است که در پلی پس به صورت رایگان در دسترس قرار داده شده‌اند.

آیا می‌توانیم اپلیکیشن‌ها را بخریم؟

وقتی مشترک سرویس پلی پس شدید، امکان خرید جداگانه اپلیکیشن‌ها را نخواهید داشت. گوگل می‌خواهد تجربه‌ای ساده و مشخص را به کاربران ارائه کند، بنابراین دو گزینه تحت عنوان «نصب» و «خرید» در کنار اپ‌ها وجود ندارد.

اگر اپلیکیشن‌ها از Play Pass خارج شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

image

توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را از پلی پس حذف کنند، اما مشترکان این سرویس تا مدت مشخصی پس از این اتفاق همچنان به اپ‌های خود دسترسی خواهند داشت.

قیمت Play Pass چقدر است و چه امکاناتی ارائه می‌کند؟

هزینه اشتراک گوگل پلی پس ماهانه ۴.۹۹ دلار است و می‌توانید آن را با حداکثر پنج نفر از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. البته تا تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ پیشنهاد ویژه‌ای وجود دارد که قیمت این سرویس را در سال اول به ماهانه ۱.۹۹ دلار می‌رساند. گوگل مدعی است که این پیشنهاد ویژه تاثیری روی درآمد توسعه‌دهندگان نمی‌گذارد.

برای توسعه‌دهندگان

توسعه‌دهندگان چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

توسعه‌دهندگان اندروید در ازای استفاده شدن از اپلیکیشن‌شان حق بهره می‌گیرند. گوگل با کمک چند فاکتور مختلف بررسی می‌کند که کاربر چه مقدار زمان خود روی هر اپلیکیشن صرف کرده و بعد مبلغ درآمد توسعه‌دهندگان را محاسبه می‌کند.

توسعه‌دهندگان باید چه کار کنند؟

برای این که اپلیکیشن‌های موجود با پلی پس سازگار شوند به کار فنی بسیار کمی نیاز است. توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه‌ای از اپ‌های خود را به صورت آپدیت‌شده برای کاربران‌شان نگه دارند.

محتواها چگونه اضافه می‌شود؟

image

عضویت در پلی پس فعلا فقط از طریق دعوت‌نامه صورت می‌گیرد، ولی به‌زودی توسعه‌دهندگان بیشتری به این سرویس اضافه خواهند شد تا محتواهای آن بیش از پیش افزایش پیدا کند.

Play Pass انتخابی برای کاربران و توسعه‌دهندگان است

گوگل تاکید دارد که پلی پس صرفا انتخابی برای کاربران و توسعه‌دهندگان است. این مدل اشتراکی اساسا به کاربران اجازه می‌دهد راهکار دیگری برای استفاده از برنامه‌ها داشته باشند، و از آن سو توسعه‌دهندگان هم می‌توانند به شیوه‌ای تازه درآمدزایی کرده و محصولات خود را به پول نزدیک کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)