خانهاخبار
علی رغم صحبت‌های قبلی مک پرو از تعرفه‌های ترامپ در امان می‌ماند

علی رغم صحبت‌های قبلی مک پرو از تعرفه‌های ترامپ در امان می‌ماند

با وجود این که ترامپ قبلا گفته بود که معافیتی برای مک پرو اپل در نظر نخواهد گرفت، اما حالا بلومبرگ اعلام کرده که 10 مورد از 15 درخواست اپل مبنی بر معافیت تعرفه‌ای توسط دفتر نماینده تجاری آمریکا تایید شده است.
۱۳۹۸/۷/۲

اوایل تابستان امسال اپل رسما از دولت ترامپ خواست تا مک پرو و برخی از لوازم جانبی این شرکت را از پرداخت تعرفه‌ها معاف کند. ترامپ در توئیتی در پاسخ به این درخواست گفت تا زمانی که اپل تولید این محصولات را به خاک ایالات متحده نیاورد خبری از معافیت تعرفه‌ای نخواهد بود. اما حالا گزارشی جدید خبر داده که به‌رغم صحبت‌های قبلی، اپل برای ۱۰ مورد از درخواست‌های خود تاییدیه معافیت تعرفه‌ای دریافت کرده است.

به گزارش بلومبرگ، از میان ۱۵ درخواست اپل ۱۰ مورد توسط دفتر نماینده تجاری آمریکا تایید شده است. بلومبرگ می‌گوید اگرچه ترامپ گفته بود که معافیتی مشمول حال اپل نخواهد شد، اما او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته بود که این مشکل را حل خواهد کرد و به نظرش اپل می‌خواهد در تگزاس کارخانه بسازد.

این ۱۵ درخواست اپل شامل محصولاتی می‌شود که اگر تاییدیه نمی‌گرفتند با حکم جدید ترامپ مشمول تعرفه ۲۵ درصدی می‌شدند. نرخ تعرفه‌ها قبلا ۱۰ درصد بود اما از ماه جاری به ۲۵ درصد افزایش یافت و قرار است در ۱۵ اکتبر به ۳۰ درصد برسد.

اگرچه بعضی از محصولات اپل از نبرد تجاری آمریکا و چین تاثیر پذیرفته‌اند، ولی آیفون‌ها از تعرفه ۱۰ درصدی دولت ترامپ در امان ماندند و مشمولیت آن‌ها فعلا تا ۱۵ دسامبر به تعویق افتاده است.

بلومبرگ می‌گوید محصولاتی که موفق به دریافت معافیت مالیاتی شده‌اند شامل مجیک موس، مجیک ترک‌پد و برخی از قطعات داخلی مک پرو است، در حالی که درخواست‌های مربوط به سایر قطعات هنوز در دست بررسی دفتر نماینده تجاری آمریکا قرار دارد.

استدلال اپل برای مطرح کردن این درخواست این است که هیچ منبعی دیگری قادر نیست این قطعات را به طور اختصاصی برای آن‌ها طراحی و تولید کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)