خانهاخبار
iFixit به آیفون 11 پرو مکس نمره تعمیرپذیری 6 از 10 داد

iFixit به آیفون 11 پرو مکس نمره تعمیرپذیری 6 از 10 داد

وبسایت iFixit با بررسی جوانب مختلف طراحی داخلی آیفون 11 پرو مکس از نظر تعمیرپذیری به این دستگاه از 10 نمره 6 را داده است.
۱۳۹۸/۷/۱

اپل دو هفته پیش از آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد، و جمعه همین هفته این دستگاه‌ها رسما وارد بازار شدند. حالا وبسایت iFixit به سراغ آیفون ۱۱ پرو مکس رفته و با کالبدشکافی آن سعی کرده ببیند که میزان تعمیرپذیری پرچمدار جدید اپل چقدر است.

آی‌فیکس‌ایت در ویدیویی که در آن کالبدشکافی آیفون پرو را تشریح کرده به چند نکته اشاره می‌کند. یکی از نکات مثبت آیفون‌های جدید دسترسی راحت به نمایشگر است. با توجه به این که نمایشگرها معمولا رایج‌ترین قسمت تلفن‌های هوشمند هستند که به‌راحتی آسیب می‌بینند، برخورداری از امکان دسترسی راحت به نمایشگر بسیار مهم است چون امکان تعویض ساده آن را فراهم می‌کند. 

image

از آن گذشته، آی‌فیکس‌ایت به تغییر اندازه و شکل باتری اشاره می‌کند و می‌گوید که در آیفون ۱۱ به جای یک کانکتور از دو کانکتور استفاده شده است. این مسئله احتمالا به خاطر تلاش اپل برای افزودن قابلیت شارژ بیسیم دو طرفه بوده که البته بعدا از برنامه خارج شده است. از زمان معرفی سری آیفون ۱۱ شایعاتی مبنی بر وجود سخت‌افزار لازم برای شارژ بیسیم دو طرفه وجود داشت که آی‌فیکس‌ایت با رد این شایعات از عدم وجود چنین سخت‌افزاری در سری آیفون ۱۱ خبر می‌دهد.

این وبسایت با اشاره به تغییرات کوچک آیفون ۱۱ پرو در نهایت نمره ۶ از ۱۰ (۱۰ به معنای راحت‌ترین دستگاه از نظر تعمیر) را به این دستگاه داد. آن‌ها برای اعطای این نمره دلایل زیر را مطرح کرده‌اند:

  • سیستم باتری ساده‌تر شده و خیلی از قطعات آن به طور مجزا در دسترس هستند.
  • استفاده از پیچ به جای چسب به تعمیرپذیری آیفون کمک می‌کند، اما حالا باید ابزارهای خاصی را داشته باشید که قادر به باز کردن پیچ‌های اپل باشند.
  • تطابق با استانداردهای ضدآب باعث پیچیدگی تعمیر شده و تعمیر صدمات آبی حاد را غیرمتحمل‌تر کرده است.
  • استفاده از شیشه در عقب و جلو احتمال افتادن دستگاه را بیشتر کرده و اگر شیشه عقب را بشکنید، برای تعویض آن باید تمام قطعات را جدا و کل بدنه را عوض کنید.
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)