خانهاخبار
آیپد پرو 2020 شاید با برخورداری از سنسور ToF در ماه مارس معرفی شود

آیپد پرو 2020 شاید با برخورداری از سنسور ToF در ماه مارس معرفی شود

بر اساس گزارش جدیدی که توسط یک خبرگزاری کره‌ای منتشر شده، این احتمال وجود دارد که اپل در ماه مارس 2020 از آیپد پروی جدیدی رونمایی کند که دارای سنسور ToF است و این سنسور توسط LG تولید می‌شود.
۱۳۹۸/۶/۳۰

چند وقتی است که شایعات مربوط به معرفی نسخه جدید آیپد پرو در ماه اکتبر به گوش می‌رسد، اما به‌تازگی گزارشی توسط وبسایت کره‌ای The Elec منتشر شده که از برنامه‌ریزی اپل برای رونمایی از آیپدی با تغییرات بزرگ در ماه مارس سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد.

آیپد پروی ۲۰۲۰ احتمالا سنسور ToF خواهد داشت

در این گزارش به ارتقاهای سخت‌افزاری آیپد پروی سال ۲۰۲۰ اشاره‌ای نشده، اما گفته می‌شود که باید منتظر تغییرات زیادی در دوربین این دستگاه باشیم. ظاهرا تصویری که اخیرا از آیپدی با دوربین سه‌گانه منتشر شده بود مربوط به همین آیپد پرو است که احتمالا در ماه مارس ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

این دوربین به‌لحاظ ظاهری و فیزیکی شبیه آیفون ۱۱ پرو است، اما از نظر عملکرد تفاوت‌هایی با آیفون جدید اپل دارد. خبرگزاری The Elec معتقد است که اپل با LG به توافق رسیده تا آن‌ها سنسور زمان پرواز (ToF) نسل بعدی تبلت‌های این شرکت را تولید کنند. این سنسور می‌تواند اطلاعات زیاد و مفیدی درباره عمق فراهم آورد و در نهایت می‌تواند قابلیت‌های AR را تا حد زیادی ارتقا ببخشد.

image

در کنار این سنسور احتمالا باید شاهد یک لنز اصلی و یک لنز فوق عریض باشیم. البته این احتمال وجود دارد که از لنز تله‌فوتو هم استفاده شود اما با توجه به اهمیت AR برای اپل بعید است که حداقل در نسل بعدی آیپد پرو شاهد حضور لنز تله‌فوتو باشیم.

در یادداشت دیگری به این نکته اشاره شده که انتظار می‌رود مدل‌های ارزان‌تر آیپد هم از سنسور ToF بهره‌مند شوند. اگر این شرکت بعد از دوازده ماه تصمیم به آپدیت آیپد ایر بگیرد، این احتمال مطرح است که دستگاه مذکور در ماه مارس ۲۰۲۰ و در کنار نسخه جدید آیپد پرو عرضه شود. در غیر این صورت، باید با تاخیر بیشتری منتظر عرضه این دستگاه در سال ۲۰۲۰ باشیم.

آیا آیپد پرو هم در ماه اکتبر و هم در ماه مارس آپدیت می‌شود؟

image

اپل معمولا مدل‌های آیپد پرو را هر ۱۸ ماه یک‌بار آپدیت می‌کند. بنابراین اگر در ماه اکتبر آپدیتی برای این محصول ارائه شود، این سنت شکسته خواهد شد. از سویی اگر در ماه اکتبر شاهد معرفی نسخه جدید آیپد پرو باشیم، دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که اپل در ماه مارس این دستگاه را آپدیت کند. در نتیجه این طور که پیداست سه سناریوی احتمالی وجود دارد:

سناریوی اول: اپل آیپد پرو را در ماه اکتبر آپدیت نکند و نسخه بعدی آن را با تغییرات بیشتر و بزرگ‌تر و با برخورداری از سنسورهای سه‌بعدی و بهینه‌سازی‌های داخلی در ماه مارس ۲۰۲۰ به بازار بفرستد.

سناریوی دوم: اپل برنامه‌های آپدیت مارس ۲۰۲۰ را کنار بگذارد و هرچه در دست دارد را در ماه اکتبر ۲۰۱۹ عرضه کند. در این صورت صرفا شاهد حضور دوربین سه‌گانه در آیپد پرو خواهیم بود.

سناریوی سوم: اپل در ماه اکتبر مدل جدید آیپد پرو را با برخورداری از تراشه A13X Bionic و چند تغییر معدود داخلی معرفی کند. سپس در ماه مارس ۲۰۲۰ از مدل‌های جدید تبلت قدرتمند خود با تغییرات بیشتر و سنسورهای اضافه رونمایی نماید.

آیفون پرو ۲۰۲۰ هم سنسور سه‌بعدی خواهد داشت

image

همان طور که می‌دانیم آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دوربین سه‌گانه دارند. اما انتظار می‌رود که آیفون پروی ۲۰۲۰ با سنسور زمان پرواز به بازار بیاید. در حال حاضر اطلاعات کمی درباره دوربین نسل بعدی آیفون در دسترس است، اما گزارش امروز The Elec از وجود سنسور سه‌بعدی در این دستگاه خبر می‌دهد. این طور که به نظر می‌رسد سنسورهای نسل بعدی آیفون هم توسط LG تولید خواهند شد.

از دیگر تغییرات آیفون ۲۰۲۰ می‌توانیم به استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion در مدل پرو و نمایشگر OLED در مدل استاندارد آیفون ۱۲ اشاره کنیم. همچنین احتمال استفاده از درگاه USB-C، پشتیبانی از 5G، شارژ بیسیم معکوس و طراحی کاملا جدید در ظاهر این محصولات بسیار منطقی به نظر می‌رسد. اندازه نمایشگر آیفون ۱۲ احتمالا ۵.۴ اینچ و آیفون ۱۲ پرو احتمالا ۶.۷ اینچ خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)