خانهاخبار
فیسبوک با همکاری Ray-Ban می‌خواهد عینکی هوشمند بسازد

فیسبوک با همکاری Ray-Ban می‌خواهد عینکی هوشمند بسازد

شرکت فیسبوک در نظر دارد تا با همکاری شرکت عینک‌سازی Ray-Ban دست به تولید عینک هوشمندی بزند که قابلیت جایگزین شدن با تلفن‌های هوشمند امروزی را داشته باشد.
۱۳۹۸/۶/۲۹

طبق گزارشات فیسبوک به دنبال ورود به بازار عینک‌های هوشمند است و می‌خواهد عینکی با قابلیت واقعیت افزوده بسازد که جایگزین تلفن‌های هوشمند امروزی شود. به گزارش CNBC، فیسبوک می‌خواهد با همکاری شرکت Luxottica که والد شرکت Ray-Ban است عینکی بسازد که پتانسیل جایگزین شدن با تلفن‌های همراه را داشته باشد.

این عینک که در امور داخلی این شرکت‌ها با نام Orion شناخته می‌شود قادر به برقراری تماس، نمایش اطلاعات از طریق نمایشگری کوچک در فریم عینک، و فراهم‌سازی بستر استریم زنده محتواهای موجود در میدان دید کاربر در شبکه‌های اجتماعی است.

این عینک به یک دستیار صوتی هوشمند و یک دستگاه حلقه‌ای مجهز می‌شود که البته نحوه کارکرد این دستگاه هنوز مشخص نیست. نام داخلی این دستگاه حلقه‌ای در حال حاضر Agios است.

مصرف‌کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ این محصول را در بازار پیدا کنند. سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه به این پروژه می‌گوید مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، می‌خواهد اولویت تکمیل عینک Orion را بالاتر از هر پروژه دیگری قرار دهد.

image

فیسبوک اکتبر پارسال، هنگام مصاحبه با وبسایت تک‌کرانچ با اعلام این که آن‌ها مشغول تحقیق در زمینه عینک‌های AR هستند اشاره غیرمستقیمی به کار روی این پروژه داشت.

این روزها شرکت‌های بیشتر و بیشتری به دنبال کار روی عینک‌های هوشمند هستند. کمپانی North اکتبر سال گذشته از عینکی به نام Focal رونمایی کرد که از قابلیت‌هایی مثل مسیریابی گام‌به‌گام، نمایش اطلاعات آب و هوا، کنترل اسپاتیفای و ضبط صدا پشتیبانی می‌کرد.

سایر شرکت‌ها هنوز توفیقی در این زمینه نداشته‌اند؛ پروژه گوگل گلس که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد به فاصله کوتاهی پس از عرضه شکست خورد چون نرم‌افزارهای لازم برای این عینک وجود نداشت و محصول گوگل از نظر ظاهری جذاب نبود. این پروژه چند وقت پیش برای استفاده‌های تجاری مجددا احیا شد و با قیمت ۹۹۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

در حال حاضر معلوم نیست که پروژه فیسبوک به موفقیت می‌رسد یا شکست می‌خورد، اما نکته واضح این است که مدیران این شرکت به فعالیت به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا بسنده نمی‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)