خانهاخبار
علت چیدمان لنزهای دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو مشخص شد

علت چیدمان لنزهای دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو مشخص شد

اگرچه شکل چیدمان لنزهای دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو انتقادات زیادی را به همراه داشته است، اما حالا مشخص شده که این شیوه از طراحی به خاطر دلیل خاص و مهمی به این شکل در نظر گرفته شده است.
۱۳۹۸/۶/۲۹

از زمانی که آیفون ۱۱ پرو با طراحی خاص دوربین سه‌گانه‌اش معرفی شده خیلی‌ها این طراحی را مورد انتقاد قرار داده و بسیاری آن را برای تولید محتواهای بامزه و خنده‌دار سوژه کرده‌اند. اما حالا که این دستگاه به دست رسانه‌ها رسیده و شاهد انتشار بررسی‌های این تلفن هوشمند هستیم، ظاهرا دلیل اصلی انتخاب این شکل از طراحی برای دوربین سه‌گانه آیفون ۱۱ پرو مشخص شده است.

اگرچه این طراحی سه ضلعی با کادر مربعی زیر آن چندان زیبا به نظر نمی‌رسد، ولی مزایایش آن قدر زیاد بوده که اپل حاضر شده درست مثل زمان معرفی ناچ در آیفون X انتقادات را به جان بخرد.

تاکنون تلفن‌های اندرویدی زیادی با دوربین سه‌گانه و حتی چهارگانه در چینش‌های مختلف معرفی شده‌اند. ماژول‌های موجود اکثرا به شکل افقی، عمودی و مربعی هستند و شامل پرچمدارانی مثل پی ۲۰ پرو، پی ۳۰ پرو، میت ۲۰ پرو، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ می‌شوند. ولی اپل دست به استفاده از روشی متفاوت زده و لنزهای سه‌گانه خود را با الگوی زیگ-زاگی طراحی کرده است.

image

همان طور که گفتیم حالا این پرچمدار به دست رسانه‌ها رسیده و وبسایت Mashable در بررسی خود از آیفون ۱۱ پرو به نکته بسیار مهمی درباره این طراحی اشاره می‌کند. آن‌ها می‌گویند آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در عمل وقتی در دست قرار می‌گیرند خیلی زیباتر از تصاویر به نظر می‌رسند.

نرم‌افزار عمیق اپل آن چیزی است که در کنار سخت‌افزار دوربین این گوشی باعث می‌شود دوربین آیفون ۱۱ پرو از بقیه رقبا متمایز باشد و زوم کردن بین این سه لنز خیلی روان‌تر انجام شود. در پرچمدار تازه‌وارد اپل به هیچ عنوان شاهد وقفه‌هایی نیستید که هنگام جابجا شدن میان لنزها در تلفن‌های اندرویدی آن‌ها را تجربه می‌کنید.

به همین دلیل است که لنزهای سه‌گانه دوربین آیفون ۱۱ پرو به این شکل خاص طراحی شده است؛ چون امکان زوم کردن بین لنزهای مختلف دستگاه با سهولت بیشتری فراهم می‌شود. در گوشی‌های اندرویدی که معمولا لنزها به صورت عمودی یا افقی قرار می‌گیرند، برای تنظیم قاب و فوکوس روی سوژه مجبورید دستگاه را به صورت فیزیکی به سمت چپ یا راست جابجا کنید، ولی این کار عملا حس زوم کردن را به کاربر نمی‌دهد و بیشتر شبیه سوئیچ کردن بین لنزهای مختلف دوربین است. این مسئله اگرچه به ظاهر موضوع کوچکی به نظر می‌رسد، اما برای عکاسان حرفه‌ای و کسانی که به کیفیت کار خود اهمیت می‌دهند، تفاوت‌های بسیار مهمی ایجاد می‌کند.

وبسایت Mashable در کنار توضیح علت این شیوه از طراحی به نکته مهم دیگری در مورد نسل جدید آیفون اشاره می‌کند و آن هم عدم وجود فناوری شارژ معکوس در این تلفن هوشمند است. علی‌رغم آن که از مدت‌ها قبل شایعه وجود این فناوری در آیفون ۱۱ به گوش می‌رسید، اما حالا Mashable می‌گوید به نقل از منابع آگاه چنین سخت‌افزاری اصلا روی آیفون قرار نگرفته که حتی بتواند بعدا با آپدیت‌های نرم‌افزاری فعال شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۶/۲۹
اون کادر مربعی رو مشکی رنگ مشابه خود لنزها میزد خوب میشد .وگرنه جانمایی لنزها بد نیست

mohsen

۱۳۹۸/۶/۲۹
چه نکته مهمی تغییر جای دوربین خوب که به قضیه نگاه کنید میت بیست تغریبا با همین چینشه سنسور TOF نوت 10 هم که کنار لنزاست این که نشد قابلیت :)))))))

amin

۱۳۹۸/۶/۲۹
مقاله یه طوریه انگار نویسنده اپل پول گرفته. منظورم منبع اصلی هست