خانهاخبار
بهترین کتابخوان‌های الکترونیکی را بشناسید

بهترین کتابخوان‌های الکترونیکی را بشناسید

کتابخوان‌های الکترونیکی در بازار طرفداران زیادی دارند و در این مطلب ما قصد داریم بهترین آن‌ها را معرفی کنیم.
۱۳۹۸/۶/۲۹

کتابخوان‌های الکترونیکی در زمینه مطالعه عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دارند. این محصولات به نمایشگر دوستدار چشم مجهز شده‌اند و در زیر نور مستقیم خورشید نیز خوانایی مناسبی دارند. این محصولات می‌توانند با یکبار شارژ تا هفته‌ها صاحب خود را همراهی کنند، در حالی که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در بهترین حالت شارژدهی نزدیک به دو روز دارند. کتابخوان‌های الکترونیکی در برابر کتاب‌های فیزیکی نیز مزیت‌هایی دارند که برای مثال می‌توان به امکان ذخیره هزاران کتاب در آن‌ها اشاره کرد. این موضوع باعث شده کاربران در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در صورتی که قصد خرید کتابخوان الکترونیکی در سال 2019 را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آمازون کیندل E-Reader

image

برای اولین گزینه به سراغ یکی از محصولات آمازون می‌رویم. آمازون کیندل e-reader ارزان‌ترین و ابتدایی‌ترین کتابخوان الکترونیکی شرکت آمازون محسوب می‌شود. جدیدترین نسخه این محصول در ماه مارس سال جاری میلادی معرفی شده و در مقایسه با نسخه قبلی خود پیشرفت‌های زیادی داشته است. پیشرفت اصلی این دستگاه، حضور نور برای نمایشگر، 4 چراغ LED است. این دستگاه به یک نمایشگر 6 اینچی با تراکم پیکسلی 167 پیکسل در هر اینچ مجهز شده و از بلوتوث بهره می‌برد که باعث می‌شود با استفاده از هدست بلوتوث به کتاب‌های صوتی گوش فرا دهید.

شارژدهی باتری این محصول بی‌نظیر است. با یکبار شارژ کاربران می‌توانند تا چند هفته با آن کار کنند. لازم به ذکر است؛ میزان شارژدهی این دستگاه با توجه به میزان نور نمایشگر متغیر است. آمازون کیندل E-Reader می‌تواند به شبکه وای فای متصل شود و دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌تواند تعداد زیادی کتاب PDF و MOBI را در خود ذخیره کند. این کتابخوان الکترونیکی دارای قیمت پایه 90 دلار است که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد، البته نسخه بدون تبلیغات آن 20 دلار گران‌تر است.

آمازون کیندل Oasis E-Reader

image

در صورتی که به خواندن کتاب علاقه زیادی دارید و همچنین به دنبال خرید یک کتابخوان الکترونیکی پریمیوم هستید، ما به شما آمازون کیندل Oasis E-Reader را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول دارای بزرگترین نمایشگر در میان سایر کتابخوان‌های الکترونیکی آمازون است. این دستگاه از صفحه نمایش 7 اینچی با تراکم پیکسلی 300 پیکسل بر هر اینچ و 25 لامپ LED بهره می‌برد که توسط آن‌ها می‌توان میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم کرد. از سایر ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به پشتیبانی از استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، بدنه فلزی و دکمه‌های تغییر صفحه کتاب اشاره کرد.

کاربران می‌توانند دمای نمایشگر این دستگاه را با توجه به نیاز خود تنظیم کنند. این قابلیت به معنای بهبود تجربه کاربری در محیط‌های تاریک است. آمازون کیندل Oasis E-Reader شارژدهی بسیار بالایی دارد و با سرویس‌ Audible آمازون سازگار است. کاربران می‌توانند این کتابخوان الکترونیکی را با حافظه داخلی 8 و یا 32 گیگابایتی و همچنین در نسخه‌های وای فای و وای فای + سلولار سفارش دهند. تنها مشکل این محصول، قیمت بالای آن است. نسخه وای فای 8 گیگابایتی آن قیمتی نزدیک به 250 دلار دارد و بالاترین مدل آن با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از ارتباط سلولار با قیمت 300 دلار به فروش می‌رسد.

آمازون کیندل Paperwhite

image

آمازون کیندل Paperwhite یکی از بهترین کتابخوان‌های الکترونیکی موجود در بازار است. این تبلت در مقایسه با نسخه استاندارد کیندل امکانات بیشتری دارد؛ با این حال نسبت به Oasis به ویژگی‌های کمتری مجهز شده که کاهش قیمت آن را در پی داشته است. این دستگاه از یک نمایشگر 6 اینچی با تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و دارای 5 چراغ LED است. این کتابخوان الکترونیکی در نسخه‌های 8 و 32 گیگابایتی به فروش می‌رسد و از استاندارد IPX8 پشتیبانی می‌کند که به معنای مقاومت آن در عمق دو متری آب برای مدت زمان 60 دقیقه است.

در اطراف نمایشگر این محصول، حاشیه‌های زیادی به چشم می‌خورد. شارژدهی آمازون کیندل پیپروایت نزدیک به 6 هفته بوده و باتری آن در مدت زمان نزدیک به 3 ساعت کاملا شارژ می‌شود. این دستگاه از بلوتوث پشتیبانی کرده و با سرویس Audible آمازون نیز کار می‌کند. این کتابخوان الکترونیکی کیندل آمازون در نسخه سلولار نیز عرضه می‌شود تا در زمان عدم دسترسی به وای فای، از سیمکارت استفاده کنید. این ویژگی‌ها باعث شده با یکی از بهترین کیندل‌های بازار روبه‌رو باشیم. کتابخوان الکترونیکی کیندل پیپروایت آمازون در مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 130 دلار دارد. بالاترین نسخه آن با 32 گیگابایت حافظه داخلی، سلولار و بدون تبلیغات با قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد.

Kobo Clara HD

image

کتابخوان الکترونیکی Kobo Clara HD به یک صفحه نمایش لمسی با تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. بر اساس اعلام سازنده، کاربران می‌توانند در این محصول، 6000 کتاب ذخیره کنند. این محصول دارای شارژدهی باتری مشابه با دیگر کتابخوان‌های الکترونیکی موجود در بازار بوده و از ویژگی به نام Comfort Light Pro بهره می‌برد. این قابلیت نور صفحه نمایش را با توجه به ساعت‌های روز تنظیم می‌کند تا همیشه کاربر تجربه لذت‌بخشی داشته باشد.

این کتابخوان الکترونیکی کوبو چندین قابلیت شخصی سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای مثال می‌توان به امکان انتخاب از میان 11 فونت مختلف و بیش از 40 استایل فونت مختلف اشاره کرد. کوبو کلارا اچ دی از 14 نوع فایل شامل PDF، ePub و MOBI پشتیبانی می‌کند. کاربران توسط این محصول می‌توانند به وای فای وصل شده و کتاب‌های موردنظر خود را از فروشگاه Kobo دانلود کنند. این محصول دارای قیمت 120 دلار بوده که 10 دلار ارزان‌تر از نسخه پایه کیندل پیپروایت است. لازم به ذکر است؛ این دستگاه برخلاف کیندل‌های آمازون بدون تبلیغات به فروش می‌رسد.

کوبو لیبرا H2O

image

دومینو آخرین دستگاه کوبو در این لیست، Kobo Libra H2O است. این محصول شباهت زیادی به کوبو لیبرا H2O دارد. کوبو لیبرا H2O از 8 گیگابایت فضای داخلی بهره می‌برد و دارای ویژگی کامفورت لایت پرو است. باتری این محصول تا هفته‌ها شارژدهی دارد. این دستگاه دارای صفحه نمایش 7 اینچی است و همچنین از استاندارد IPX8 پشتیبانی می‌کند.

این محصول کوبو به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان به صورت عمودی و افقی با آن کار کرد و همچنین دارای دکمه‌هایی برای تغییر صفحات کتاب است. یکی از مزیت‌های بزرگ کوبو لیبرا H2O در مقایسه با Oasis، قیمت آن است. این کتابخوان الکترونیکی شرکت کوبو قیمتی برابر با 170 دلار دارد که صد دلار نسبت به نماینده آمازون ارزان‌تر است. علاوه بر این مورد، باید به عدم وجود تبلیغات در آن نیز اشاره کرد.

Nook GlowLight 3

image

کتابخوان 3 Nook GlowLight محصول Barnes & Noble دارای صفحه نمایش 6.0 اینچی با تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ است. در حالی که نمایشگر آن مشابه با کیندل پیپروایت است، مانند Oasis به دکمه‌های مخصوص تغییر صفحه مجهز شده است. از این دکمه‌ها می‌توان برای تغییر فصل‌های کتاب نیز استفاده کرد. بر اساس اعلام سازنده، باتری این کتابخوان الکترونیکی تا 50 روز شارژدهی دارد که البته این میزان بستگی به نحوه استفاده کاربر دارد.

کتابخوان 3 Nook GlowLight از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و همچنین دارای حالت Night Mode است. این محصول از فایل‌های ePub و PDF پشتیبانی کرده و در رنگ مشکی به فروش می‌رسد. قیمت در نظر گرفته شده برای این کتابخوان نوک برابر با 120 دلار است.

در این لیست سعی کردیم بهترین کتابخوان‌های الکترونیکی را به شما معرفی کنیم. نظر شما در رابطه با محصولات موجود در این لیست چیست؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amir

۱۴۰۰/۱/۲۲
ننوشتید کدوما از زبان فارسی کتابا پشتیبانی میکنن