خانهاخبار
5 ویژگی که تلفن‌های اندرویدی باید از آیفون 11 پرو یاد بگیرند

5 ویژگی که تلفن‌های اندرویدی باید از آیفون 11 پرو یاد بگیرند

نسل جدید آیفون هفته پیش معرفی شد و طبق معمول قابلیت‌های نوآورانه و جذاب زیادی داشت که بسیاری از کاربران را به وجد آورد. در این مطلب می‌خواهیم به 5 ویژگی جذاب آیفون 11 پرو اشاره کنیم که تلفن‌های اندرویدی باید از آن‌ها الگو بگیرند.
۱۳۹۸/۶/۲۶

هفته گذشته اپل بالاخره از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد و سه تلفن هوشمند تازه به نام آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را معرفی نمود. ما در مطلبی به بررسی اولیه آیفون ۱۱ پرو پرداختیم و سعی کردیم تا شما را تا حدی با این پرچمدار قدرتمند آشنا کنیم. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نسخه ارتقایافته سری آیفون XS به حساب می‌آیند که اگرچه بر روی کاغذ ممکن است به پای برخی از تلفن‌های پرچمدار اندرویدی نرسند، اما در عمل چندین ویژگی قابل توجه دارند که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بهتر است از آن‌ها الگو بگیرند.

در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به ۵ مورد از قابلیت‌های جذاب و منحصر به فردی از آیفون ۱۱ اشاره کنیم که موبایل‌های اندرویدی باید از آن‌ها الهام بگیرند.

حفظ کیفیت تصویر در تمامی لنزها

image

بزرگ‌ترین تغییر آیفون ۱۱ پرو و نقطه تمرکز اپل در مراسم هفته گذشته دوربین سه‌گانه این تلفن هوشمند بود که از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلیِ عریض، فوق عریض و تله‌فوتو تشکیل شده است. البته این شرکت خیلی دیر به جمع شرکت‌هایی پیوست که به استفاده از دوربین سه‌گانه روی آورده‌اند، اما نحوه ورود کوپرتینونشین‌ها به استفاده از لنزهای بیشتر به نحوی است که سایر تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی باید از آن درس بگیرند.

در اکثر گوشی‌های اندرویدی که دوربین چندگانه دارند، لنزهای مختلف دوربین از نظر کیفیت با یکدیگر فرق می‌کنند. اما این موضوع در آیفون ۱۱ پرو صدق نمی‌کند و اپل در پرچمدار خود از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت یکسان استفاده کرده است.

در نتیجه، صرف‌نظر از این که می‌خواهید از چه لنزی استفاده کنید، کیفیت تصاویر شما همواره یکسان خواهد بود؛ یعنی چه از لنز تله‌فوتو استفاده کنید، چه از لنزهای عریض و فوق عریض، در نهایت خروجی تصویر شما به خوبی لنز اصلی گوشی خواهد بود.

تمرکز روی فیلمبرداری

image

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه فیلمبرداری دستاوردهای جالب توجه زیادی دارند. این دو گوشی علاوه بر حفظ کیفیت در لنزهای سه‌گانه خود، می‌توانند در کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و در کیفیت 1080p به صورت اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری انجام دهند.

نکته جذابی که در دوربین آیفون ۱۱ پرو قرار داده شده این است که در حین فیلمبرداری به‌راحتی می‌توانید بین لنزهای مختلف دستگاه سوئیچ کنید. یعنی اگر فیلمبرداری را با لنز فوق عریض آغاز کردید و در وسط کار خواستید از لنز تله‌فوتو استفاده کنید، به آسانی می‌توانید این کار را انجام دهید.

این امکان در شماری از موبایل‌های اندرویدی مثل گلکسی نوت ۱۰ هم وجود دارد، اما کیفیت انجام این کار چندان مناسب نیست و باعث ایجاد وقفه در تصویر شما می‌شود. اپل در آیفون ۱۱ قابلیتی فراهم کرده تا به‌راحتی بتوانید بین لنزهای مختلف دوربین جابجا شوید و هیچ وقفه‌ای در خروجی ویدیوی خود مشاهده نکنید.

ضخیم‌تر شدن دستگاه در ازای عمر باتری بالاتر

image

سال‌هاست که تولیدکنندگان بزرگ بازار موبایل دست به ظریف‌تر کردن گوشی‌های خود زده‌اند و این اتفاق باعث کاهش عمر باتری محصولات آن‌ها شده. ولی اپل این ایده را در سری آیفون ۱۱ به طور کلی نادیده گرفته است.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسل‌های قبلی خود ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند. اگرچه اپل طبق معمول ظرفیت دقیق باتری آیفون را اعلام نکرده، اما ما می‌دانیم که باتری آیفون ۱۱ پرو می‌تواند تا ۴ ساعت بیشتر از آیفون XS و آیفون ۱۱ پرو مکس تا ۵ ساعت بیشتر از آیفون XS مکس دوام بیاورد.

این مقدار از افزایش عمر باتری در نوع خود قابل توجه است و در دنیایی که ظاهرا اکثر تلفن‌های اندرویدی اهمیتی به افزایش عمر باتری نمی‌دهند، به نظر می‌رسد که اقدام اخیر اپل می‌تواند محرک خوبی برای ترغیب سامسونگ، گوگل، هوآوی و وان پلاس برای افزایش عمر باتری تلفن‌های هوشمند این شرکت‌ها باشد.

تراشه U1

image

اپل در مراسم هفته گذشته زمان زیادی را به توضیح ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۱ پرو اختصاص داد، در نتیجه فرصت کافی برای شرح سایر قابلیت‌های پرچمدار اپل وجود نداشت. یکی از این قابلیت‌ها تراشه U1 بود که اصلا فرصت معرفی آن پیش نیامد ولی ما قصد چشم‌پوشی از این تراشه را نداریم، چون به نظرمان این یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون جدید است. کوپرتینویی‌ها در وبسایت خود نحوه کارکرد این تراشه را به شکل زیر شرح داده‌اند:

تراشه جدید U1 اپل برای آگاهی محیطی از فناوری Ultra Wideband استفاده می‌کند تا به آیفون ۱۱ پرو اجازه دهد که به طور دقیق موقعیت سایر دستگاه‌های اپلیِ مجهز به تراشه U1 را پیدا کند. این تراشه حس جدیدی را به آیفون اضافه می‌کند و قرار است زمینه‌ساز ایجاد قابلیت‌های جذاب مختلفی باشد.

با تراشه U1 و iOS 13 می‌توانید آیفون خود را به سمت یک نفر دیگر بگیرید تا AirDrop دستگاه شخص مقابل را شناسایی کرده و امکان جابجایی فایل با سرعتی بیشتری فراهم شود. این صرفا نمونه‌ای از توانمندی‌های تراشه U1 است.

ایردراپ یکی از حسادت‌برانگیزترین قابلیت‌های آیفون است که بسیاری از کاربران اندروید آرزوی استفاده از آن را دارند. حالا با آمدن تراشه U1 توانایی‌های این فناوری حتی بیشتر و دقیق‌تر از قبل می‌شود. اگر شما و دوست‌تان آیفون ۱۱ پرو دارید و می‌خواهید تصویری را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، کافی است موبایل‌های خود را به سمت یکدیگر بگیرید تا به سرعت به تصویر مربوطه دسترسی پیدا کنید.

چند ماه پیش در خبرهای گوگلی به قابلیتی موسوم به Fast Share اشاره شده بود که به شما اجازه می‌داد با کنار هم قرار دادن تلفن‌های اندرویدی امکان جابجایی فایل میان این دستگاه‌ها را داشته باشید. این قابلیت در حقیقت جانشین Android Beam است که اندروید ۱۰ فاقد آن خواهد بود، اما اگر گوگل بتواند این فناوری تازه را با موفقیت به مرحله اجرا برساند، رقیب خوبی برای ایردراپ به وجود خواهد آمد.

تشخیص سریع و امن چهره

image

از زمانی که آیفون X در سال ۲۰۱۷ مهرفی شد، فیس آیدی به استانداردی برای تشخیص چهره و معیاری مناسب برای احراز هویت کاربران تبدیل شده است. این سیستمِ سریع و دقیق طرفداران زیادی دارد و در آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز بهتر از قبل شده است.

اپل در آیفون‌های جدید خود سرعت فیس آیدی را ۳۰ درصد افزایش داده و حالا امکان تشخیص چهره از زاویه‌ها و فواصل بیشتری وجود دارد. بعضی از تلفن‌های اندرویدی مثل وان پلاس ۷ پرو و گلکسی نوت ۱۰ هم سیستم تشخیص چهره دارند اما آن‌ها از بسیاری جهات با فیس آیدی اپل و توانمندی‌های آن فاصله دارند.

اکنون با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی سری پیکسل ۴ گوگل باقی نمانده، به زودی می‌توانیم شاهد سیستم تشخیص چهره‌ای باشیم که از نظر سرعت، دقت و امنیت شباهت زیادی به فیس آیدی دارد. امید است که حرکت گوگل در این مسیر بتواند سایر شرکت‌ها را هم به سمت تقویت سیستم‌های تشخیص چهره سوق دهد.


شما دوست دارید چه ویژگی‌هایی به تلفن‌های اندرویدی اضافه شود؟ فکر می‌کنید جای کدام نوآوری جدید آیفون ۱۱ پرو در گوشی‌های پلتفرم اندروید خالی است؟ نظرات خود را درباره موارد بالا یا مواردی که فکر می‌کنید از فهرست بالا جا مانده با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali

۱۳۹۸/۶/۲۷
به نظرم برعکس این مقاله ام بنویسید بد نیس مطمینا خیلیی بیشتر از 5 ویژگی هس که اپل باید گوشیای اندروید یاد بگیره

ehsan

۱۳۹۸/۶/۲۷
بعد از استیو جابز فقید اپل نو اوری خاصی نداشته فقط داره الگو برداری میکنه از گوشیهای دیگه

ehsan

۱۳۹۸/۶/۲۷
خخخخخخخخخ،من موندم چ نواوری داشته که نوشتید باید گوشی های اندرویدی یاد بگیرند،خدایش خودت خندهات نگرفت از مطلبی که نوشتی

Babak

۱۳۹۸/۶/۲۶
جدای از ترجمه ی یک سایت ، آدم باید کلاه خودش رو هم قاضی کنه.
اگه اپل می تونست ضخامت گوشی رو کمتر بسازه ، با چنان آب و تابی از اون یاد می کرد و حضار هم شروع به کف و سوت و جیغ می پرداختند که بیا و ببین.
نرم افزار اپل ، مثل یه خونه ی ۵۰ متری بسیار لوکس هست که امکان بیرون رفتن از این خونه رو نداری و ناهار و شام ، همونی هست که برات میارن و امکان انتخاب نداری
اندروید ، مثل یه خونه ی ویلایی ۵۰۰ متری هست که هر وقت دلت خواست میری بیرون و اسباب و وسیله میخری و ناهار و شامت رو به سلیقه ی خودت آماده می کنی.
(انشالله نظرم رو ثبت کنید)