خانهاخبار
قابلیت استفاده همزمان از چند دوربین علاوه بر آیفون 11 به آیفون XS و XR هم می‌آید

قابلیت استفاده همزمان از چند دوربین علاوه بر آیفون 11 به آیفون XS و XR هم می‌آید

طبق گزارشات واصله، قابلیت استفاده همزمان از چند دوربین که در WWDC 2019 معرفی شده بود و در شب مراسم معرفی آیفون 11 نیز به نمایش گذاشته شد، قرار است علاوه بر آیفون‌های جدید اپل برای آیفون XS و XR نیز منتشر شود.
۱۳۹۸/۶/۲۶

اپل هفته گذشته در رویداد معرفی آیفون‌های جدید از نسخه تازه اپلیکیشن Filmic Pro بر روی آیفون ۱۱ پرو رونمایی کرد. دموی این نسخه بسیار جذاب بود و به ما نشان داد که این اپلیکیشن می‌تواند به صورت همزمان از چند دوربین (مثلا دوربین عقب و جلو) ضبط ویدیو داشته باشد، یا با استفاده از لنزهای فوق عریض یا عریض اپل پوشش تصویری بیشتری انجام دهد.

حالا خبر خوب این است که امکان استفاده همزمان از چند دوربین فقط به آیفون ۱۱ محدود نخواهد بود، بلکه آیفون XS، آیفون XR و آیپد پرو ۲۰۱۸ هم می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. 

قابلیت ضبط با چند دوربین از API تازه‌ای استفاده می‌کند که در iOS 13 معرفی شد. چند ماه پیش در کنفرانس WWDC 2019 اعلام شد که برخورداری از این ویژگی مستلزم اعمال تغییرات زیادی در نحوه عملکرد سخت‌افزار دستگاه‌هاست، اما حالا به نظر می‌رسد که این تغییرات برای آیفون XS، آیفون XR و حتی آیپد پرو اعمال شده است.

image

API-های جدید اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند به صورت همزمان از چند دوربین استفاده کنند و در عین حال از فشارهای پردازشی و مصرف انرژی آگاه باشند. این خبر برای کاربران آیفون ۱۱ و البته آیفون XR و XS بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود. اگر شما هم از دارندگان پرچمداران ۲۰۱۸ اپل هستید، می‌توانید ظرف چند ماه آینده از این قابلیت بهره‌مند شوید.

با توجه به این که اپل این قابلیت را چند ماه پیش معرفی کرد، توسعه‌دهندگان فرصت خوبی برای کار کردن بر روی آن داشتند و به راحتی می‌توانستند این ویژگی را به نرم‌افزارهای خود اضافه کنند، در نتیجه انتظار می‌رود که خریداران آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به سرعت بتوانند استفاده از این قابلیت را آغاز کنند. اپلیکیشن Filmic Pro هم اعلام کرده که آپدیت آن‌ها تا انتهای سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

با این حال نباید فراموش کنیم که استفاده همزمان از چند دوربین فعالیتی پرفشار است و شاید محدودیت‌هایی داشته باشد. برای مثال، در آیفون XS و آیفون XR فقط می‌توانید از ترکیب چند دوربین خاص به طور همزمان استفاده کنید. علاوه بر این، به انتخاب توسعه‌دهندگان، خروجی دوربین ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد، چون سایر منابع سیستم برای امور منطقی اپلیکیشن اختصاص پیدا می‌کند.

image

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، آیفون XS به صورت همزمان می‌تواند با دوربین عریض عقب و دوربین جلو، لنز تله‌فوتو و دوربین جلو یا دوربین عریض عقب و لنز تله‌فوتو کار کند. این دستگاه قادر به استفاده همزمان از سه دوربین نیست. در حال حاضر نمی‌دانیم که آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو با چه ترکیب‌هایی می‌توانند به صورت همزمان از لنزهای دستگاه استفاده کنند. در دموی اپلیکیشن Filmic این طور به نظر می‌رسید که فید زنده صفحه خروجی تمام چهار دوربین آیفون ۱۱ پرو را نشان می‌دهد.

این API در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) همزمان با iOS 13 منتشر می‌شود. اپل از این فناوری در اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو استفاده کرده اما اپ دوربین به طور مستقیم از قابلیت ضبط همزمان ویدیو پشتیبانی نمی‌کند. کاربران آیفون فعلا برای استفاده از این ویژگی باید به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث بروند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)