خانهاخبار
امکاناتی که جایشان در آیفون 11 خالیست

امکاناتی که جایشان در آیفون 11 خالیست

اپل چند روز پیش آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس خود را در کنار اپل واچ 5 و چند محصول دیگر رسما معرفی کرد. در ماه‌های اخیر بارها در قالب خبرها و گزارش‌های متعدد به مشخصات و ویژگی‌هایی مانند شارژ بی سیم معکوس اشاره شده بود که انتظار داشتیم کمپانی اپل در تازه‌ترین آیفون‌های خود تعبیه کند؛ اما پس از معرفی رسمی متوجه شدیم برخی از این پیش بینی‌ها محقق نشده‌اند.
۱۳۹۸/۶/۲۴

کمپانی اپل چند روز پیش رویداد بزرگ سال 2019 خود را برگزار کرد و در خلال آن از برخی محصولات جدیدش مانند آیفون‌های سه گانه و اپل واچ 5 پرده برداشت. این غول کوپرتینویی همچنین در هنگام معرفی هر محصول به توضیح امکانات و ویژگی‌های جدید آن پرداخت و حالا دیگر جزئیات هرکدام از این گوشی‌ها و ساعت هوشمند جدیدش را به خوبی می‌دانیم. اما قابلیت‌ها و امکاناتی که کارشناسان و تحلیل گران منتظرشان بودند و تحقق پیدا نکردند چه می‌شود؟

image

 

از امکان شارژ بی سیم معکوس در آیفون‌های 2019 خبری نیست

امکان تعبیه شارژ بی سیم معکوس احتمالا یکی از آن ویژگی‌هایی بود که اغلب کارشناسان بی صبرانه منتظر معرفی‌اش در آیفون‌های 2019 بودند. بسیاری از تحلیل گران معتقد بودند که آیفون‌ها با پشتیبانی از امکان شارژ بی سیم معکوس معرفی می‌شوند و حتی مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد مسائل اپل هم تا یک روز پیش از برگزاری رسمی این رویداد معتقد بود که امسال شاهد عرضه امکان شارژ بی سیم معکوس در آیفون 11 خواهیم بود. قابلیت شارژ بی سیم معکوس سال گذشته با پرچمدار هوآوی Mate 20 Pro تحت عنوان Wireless PowerShare معرفی شد. پس از آن هم سامسونگ دست به کار شد و پرچمداران گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 خود را با چنین ویژگی جالبی روانه بازار ساخت. این امکان پنل پشتی دستگاه را به پد شارژ بی سیم تبدیل می‌کند. برای مثال، کاربران گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 می‌توانند گوشی خود را برعکس روی سطحی بگذارند و گلکسی باد خود را به کمک جعبه شارژ بی سیم آن و به وسیله گوشی خود شارژ کنند. همچنین به این روش می‌توان ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها سازگار را هم شارژ کرد.

مینگ چی کو در آخرین یادداشت مرتبط پیش از رونمایی رسمی از آیفون 11 گفت که اپل احتمالا قابلیت شارژ بی سیم معکوس را در این گوشی‌ها تعبیه نمی‌کند؛ زیرا کارآمدی شارژ در این روش با پیش نیازهای مد نظر اپل سازگار نخواهد بود. از طرفی هم این تحلیل گر در آوریل گذشته ادعا کرد که کمپانی اپل قصد دارد باتری‌های بزرگ‌تری را برای آیفون‌های 2019 خود طراحی کند تا بدین وسیله منبع تأمین انرژی آن‌ها تقویت شود. اپل هم در رویداد معرفی گوشی‌های جدید خود اشاره کرد که دوام باتری در هر سه مدل آیفون 11 نسبت به سه گانه قبلی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. بدین ترتیب که دوام باتری آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی به ترتیب 1، 4 و 5 ساعت بیشتر شده است. هنوز هم نمی‌دانیم که با توجه به این بهبود در ظرفیت و دوام باتری آیفون 11، آیا کمپانی اپل در ابتدای مسیر توسعه به فکر تعبیه امکان شارژ بی سیم معکوس بوده است یا خیر.

قلم Apple Pencil برای آیفون 11

قابلیت دیگری که برخلاف انتظارمان در آیفون 11 طراحی نشده بود، پشتیبانی حداقل یک مدل پرچمدار (آیفون 11 پرو مکس) از قلم اختصاصی Apple Pencil است. Citi Research در اواخر ماه ژوئیه گزارشی را در این باره منتشر کرد و مدعی شد که حداقل یک مدل آیفون 11 اپل امسال با پشتیبانی از قلم استایلوس اختصاصی به نام Apple Pencil معرفی خواهد شد. این گزارش درواقع پس از انتشار تصاویر رندر قاب محافظ Olixar منتسب به گوشی آیفون 11 پرو مکس تهیه شد که این گوشی را با درگاهی مخصوص برای تعبیه قلم اختصاصی در پنل پشتی آن به تصویر کشیده بود.

image

 

همچنین باید اشاره کنیم که اپل هیچ نسخه‌ای را با لوگوی رنگین کمانی سیب خود در پنل پشتی معرفی نکرد. این رویکرد طراحی هم ماه گذشته در قالب گزارشی در فضای وب منتشر شده بود.

آیفون‌های سال آینده احتمالا بازطراحی می‌شوند؛ از شبکه ارتباطی پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کنند؛ به پورت ارتباطی USB Typ-C مجهز می‌شوند؛ از امکان پیشرفته شارژ بی سیم معکوس بهره می‌برند و همچنین ممکن است به وضعیت اختصاصی Underwater Mode هم مجهز شوند تا بدین ترتیب کاربران خود را قادر سازند زیر آب هم از صفحه لمسی گوشی خود استفاده کنند و تصاویری با کیفیت را به ثبت برسانند.

اپل واچ 5 هنوز هم اپلیکیشن پایش خواب ندارد!

image

 

اپل واچ 5 با نمایشگر جدید Always On معرفی شد که پیش از این هیچکس گزارشی را درباره‌اش منتشر نکرده بود و انتظارش هم نمی‌رفت. از طرفی هم برخی ویژگی‌هایی که عموم کاربران و کارشناسان انتظارش را داشتند روی این دستگاه هوشمند تعبیه نشد. در ابتدای ماه جاری میلادی (سپتامبر) گزارشی درباره اپل واچ جدید اپل منتشر شد و به احتمال پشتیبانی این سری تازه از قابلیت پایش خواب کاربر به طور پیش فرض اشاره کرد. علاوه بر این، در یادداشت دیگری به امکان تعبیه ویژگی Time in Bed tracking اشاره شده بود که البته هیچکدام در اپل واچ 5 امسال محقق نشد. Time in Bed tracking امکانی است که می‌تواند الگوی خواب کاربر مانند حرکات و نرخ ضربان قلب او را در هنگام خواب پایش و همچنین به کمک اپلیکیشن Health تجزیه و تحلیل کند. اپل امسال هیچ اپلیکیشن اختصاصی را برای پایش وضعیت خواب کاربر معرفی نکرد.

هر دو قابلیت مذکور که در اپل واچ 5 وجود ندارند، ممکن است سال آینده در اپل واچ 6 تعبیه شوند.

عینک هوشمند اپل و نسل سوم ایرپاد

اپل در رویداد اخیر خود هیچ جزئیاتی را درباره نسل سوم ایرپاد منتشر نکرد. اپل قطعا نسخه‌ای از ایربادهای خود را با قابلیت مقاومت در مقابل نفوذ آب و همچنین ویژگی حذف نویز، کیفیت صدای بهبود یافته و دوام باتری بیشتر معرفی خواهد کرد اما زمانش را به درستی نمی‌دانیم. در کنار این محصول منتظر بودیم که تیم کوک درباره عینک هوشمند اپل با امکان واقعیت ترکیبی اشاره کند اما ظاهرا برای دیدن این محصول هم باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

بهرام

۱۳۹۸/۶/۲۵
همان طور که کاربران اپل از سال 2014 که شارژ سریع در اندروید استفاده شد تا حالا بیش از 5سال انتظار کشیدن تا اپل از این تکنولوژی استفاده کنه باید حالاحالاها منتظر باشن تا usbc و شارژ معکوس و پشتیبانی از استایلوس به آیفون اضافه بشه! آمار نشون میده که اپل 5سال از بقیه عقب تره و کاربر اپل چاره‌ای جز انتظار کشیدن نداره!

Amir

۱۳۹۸/۶/۲۵
شارژ معکوس درآیفون جدید حضور داره فقط صحبتی درموردش نشد تو کنفرانس

مجتبی

۱۳۹۸/۶/۲۴
اصلیترین و مهمترین نکته و فقدان رو از یادتون رفت که بگید.... آیفون های امسال با وجود اینهمه ادعا و قیمت.... از 5G یا همون نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی نمیکنند.... یعنی مفت گرون.... واقعا با چه رویی اپل این گوشی هارومعرفی کرد من متحیر موندم

محمد

۱۳۹۸/۶/۲۴
این قابلیت ها تو ایفون ۲۰۲۱ اجرا میشه نه سال بعد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۲۴
آیفون11 ته‌تغاریه و نسبت به خواهربرادراش قشنگ‌تره. اونا شبیهند به ریش‌تراش سه‌تیغه?
11 رنگ بنفشش? فروش خوبی می‌کنه
????????