خانهمقاله‌ها
چگونه موبایل‌های اندرویدی گم‌شده را پیدا کنیم؟

چگونه موبایل‌های اندرویدی گم‌شده را پیدا کنیم؟

اگر موبایل اندرویدی خود را گم کرده‌اید یا فکر می‌کنید که شاید کسی آن را دزدیده باشد، روش‌هایی برای پیدا کردن دستگاه شما وجود دارد. در این مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به شیوه‌های مختلف انجام این کار بیندازیم.
۱۳۹۸/۸/۲۶

اگر همیشه نگران این هستید که گوشی خود را جا بگذارید یا در بدترین حالت فکر می‌کنید امکان سرقت تلفن هوشمند شما بسیار بالاست، بهتر است پیش از آن که چنین اتفاقاتی بیفتد تدابیری را برای مقابله با این سناریوها در نظر بگیرید. اگر دستگاه شما به اینترنت وصل و GPS آن فعال باشد، خیلی راحت‌تر می‌توانید موبایل خود را پیدا کنید. قبل از این که وارد راهنماهای این مقاله شویم بهتر است از اتصال اکانت گوگل به تلفن هوشمند خود اطمینان حاصل کنید، چرا که بسیاری از این روش‌ها از طریق حساب کاربری گوگل قابل استفاده هستند.

چگونه با کمک گوگل موبایل خود را پیدا کنیم؟

اکثر تلفن‌های اندرویدی امروزی با ابزاری به نام Find My Device عرضه می‌شوند (که قبلا با نام Android Device Manager شناخته می‌شد). این سرویس به طور خودکار موقعیت موبایل شما را پیدا می‌کند تا اگر زمانی دستگاه خود را گم کردید، به راحتی بتوانید به سراغ لپتاپ یا موبایل دوستتان بروید و آخرین موقعیت جغرافیایی آن را ببینید. با کمک این سرویس می‌توانید دستگاه خود را قفل کرده یا اطلاعات آن را پاک کنید تا از خطر افشای اطلاعات خصوصی خود جلوگیری نمایید.

image

مهم‌ترین نکته درباره این روش این است که حتما مطمئن شوید که سرویس مذکور به درستی راه‌اندازی شده باشد، در غیر این صورت شانسی برای استفاده از Find My Device نخواهید داشت.

چگونه Find My Device را روی موبایل خود فعال کنیم؟

در تلفن‌های جدید اندرویدی، میانبری برای Find My Device در اپلیکیشن Settings قرار داده شده، اما برای راه‌اندازی این سرویس همچنان باید Find My Device را از گوگل پلی استور دانلود کنید. وقتی این کار را انجام دادید برای فعال‌سازی سرویس مذکور کافی است چند قدم را پشت سر بگذارید.

  1. به بخش Settings بروید.
  2. وارد قسمت Security & lock screen شوید.
  3. روی گزینه Device administrators تپ کنید.
  4. گزینه Find My Device را انتخاب نمایید تا تیک آن فعال شود.
  5. به صفحه اول منوی Settings برگردید.
  6. به قسمت Location بروید.
  7. سوئیچ کنار Location را فعال کنید تا موقعیت‌یابی روشن شود.
  8. حالا روی Mode تپ کنید.
  9. گزینه Hight accuracy را انتخاب نمایید تا دایره‌ای که داخل صفحه می‌بینید پر شود
  10. دکمه بازگشت را لمس کنید تا یک مرحله به عقب برگردید.
  11. در این‌جا گزینه Google Location History را انتخاب نمایید.
  12. سوئیچی را که کنار Location History وجود دارد فعال کنید.
  13. سوئیچی را که کنار your device وجود دارد فعال کنید.

چگونه با کمک گوگل موبایل خود را پیدا کنیم؟

اگر بنا به هر دلیلی گوشی خود را از دست دادید، می‌توانید از طریق کامپیوتر یا یک موبایل دیگر به اکانت گوگل خود بروید و موقعیت آن را پیدا کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. بر روی موبایل، تبلت یا کامپیوتر یک مرورگر وب باز کنید.
  2. به آدرس android.com/find بروید.
  3. اگر لازم است آدرس ایمیل و رمزعبور را حساب گوگل خود را وارد کنید. اگر تایید دو-مرحله‌ای را فعال کرده باشید، در این‌جا باید فرآیند احراز هویت را انجام دهید.
image

وقتی سرویس Find My Device باز شد، سه گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • با انتخاب گزینه Play a sound می‌توانید دستگاه خود را وادار به تولید صدا کنید (حتی اگر در حالت سکوت باشد). این قابلیت به درد زمانی می‌خورد که گوشی در نزدیکی شما قرار دارد اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید.
  • با انتخاب گزینه Secure your device می‌توانید مانع از دسترسی یابنده دستگاه به صفحه خانگی موبایل خود شوید. این قابلیت به درد زمانی می‌خورد که رمزعبور مناسبی بر روی گوشی خود نگذاشته‌اید و حالا این خطر وجود دارد که یابنده بتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.
  • در انتها گزینه Erase device وجود دارد که تمام اطلاعات دستگاه را پاک می‌کند. این گزینه زمانی به کار می‌آید که دیگر امیدی به پیدا کردن گوشی خود نداشته باشید.
image

اگر می‌خواهید با کمک Find My Device دستگاه خود را پیدا کنید و به نتیجه‌ای نمی‌رسید، این احتمال وجود دارد که گوشی شما به اینترنت متصل نباشد. در این صورت بهتر است به صورت مکرر این عمل را تکرار کنید تا در صورت اتصال دستگاه به شبکه بتوانید آن را روی نقشه ببینید.

اگر به دنبال اپلیکیشن‌های ردیابی پیشرفته‌تری هستید، حتما می‌دانید که گزینه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. سرویس Find My Device امکانات محدودی دارد، اما در ادامه سعی می‌کنیم چند راهکار جایگزین را هم به شما معرفی کنیم.

چگونه در خانه موبایل خود را با Google Home پیدا کنیم؟

حتما برای همه پیش آمده که موبایل خود را حتی در داخل خانه گم کنند. بسیاری از مردم به موجب مشغله‌های فکری زیادی که دارند، تلفن هوشمند خود را جایی رها کرده و آن را از یاد می‌برند. اگر بلندگوی Google Home را داشته باشید، می‌توانید برای پیدا کردن موبایل خود از گوگل اسیستنت کمک بگیرید. البته برای استفاده از این روش اکانت گوگل موبایل و بلندگوی هوشمند شما باید از قبل به هم وصل شده باشند. علاوه بر این، باید سرویس Find My Device را روی گوشی خود فعال کرده باشید و اتصال دستگاه به اینترنت برقرار باشد.

image

تا زمانی که تلفن اندرویدی شما روشن و اتصال آن به اینترنت برقرار باشد، تنها کاری که باید بکنید این است که فرمان okay Google, find my phone را به زبان بیاورید و تایید کنید که می‌خواهید به دنبال چه دستگاهی بگردید. سپس سیستم هشدار گوشی خود را فعال کنید تا بتوانید آن را بیابید. با توجه به پشتیبانی Google Home از قابلیت چند-کاربری، هر کسی که در خانه شما به این دستگاه وصل شده باشد، می‌تواند به همین شکل موبایل اندرویدی خود را پیدا کند.

چگونه با اپلیکیشن‌های شخص ثالث موبایل خود را پیدا کنیم؟

اگرچه دسترسی به سرویس Find My Device گوگل بسیار ساده و راحت است، اما اپلیکیشن‌های شخص ثالث زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از این اپلیکیشن‌ها اشاره کنیم.

Family Locator

image

اپلیکیشن Family Locator ساخته شرکت Life360 اساسا یک ردیاب GPS برای موبایل است، اما می‌تواند به کمک تلفن‌های اندرویدی اعضای مختلف خانواده‌ها بیاید. در این برنامه اعضای خانواده حلقه‌ای تشکیل می‌دهند تا امکان ردیابی آن‌ها به صورت لحظه‌ای وجود داشته باشد.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد با سایر اعضای حلقه خود صحبت کنید، یا زمان و مکان ملاقات‌های گوناگون را برایشان بفرستید. بدیهی است که اگر تلفن یکی از اعضای خانواده گم شود، این اپلیکیشن می‌تواند خیلی راحت موقعیت آن را به بقیه نشان دهد.

دانلود رایگان اپلیکیشن Family Locator

Prey Anti Theft

image

اپلیکیشن Prey Anti Theft به شما اجازه می‌دهد در صورت گم کردن موبایل خود بتوانید روی آن هشدار فعال کنید، اگر کسی مشغول استفاده از دستگاه است از آن اسکرین شات بگیرید و یا به محض این که متوجه گم شدن گوشی خود شدید، آن را قفل کنید.

بعد از نصب Prey Anti Theft راهنمایی به شما نشان داده می‌شود تا ببینید چطور باید از این برنامه استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان است و قابلیت اضافه‌ای ندارد که برای استفاده از آن نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید.

دانلود رایگان اپلیکیشن Prey Anti Theft

Lost Android

image

سرویس Lost Android به شما اجازه می‌دهد از طریق وبسایت آن‌ها به صورت از راه دور به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. با کمک این سرویس می‌توانید اطلاعات حساس خود را حذف کرده یا برای آن پیام بفرستید تا شاید کسی که آن را پیدا می‌کند بتواند دستگاه را نزد شما بازگرداند.

علاوه بر این، با Lost Android می‌توانید تماس‌ها را به صورت از راه دور به خط دیگری منتقل کرده یا ببینید که چه پیام‌هایی با گوشی شما فرستاده شده یا چه تماس‌هایی با آن برقرار شده است.

دانلود رایگان اپلیکیشن Lost Android

Where's My Droid

image

ویژگی‌های اساسی اپلیکیشن Where's My Droid به شما اجازه می‌دهد اگر آن را گم کرده‌اید هشدار گوشی را فعال کنید، از طریق GPS آن را روی گوگل مپس بیابید، یا رمزعبور دستگاه را فعال نمایید تا یابنده امکان اعمال تغییرات غیرمجاز را روی دستگاه شما نداشته باشد. حالت Stealth Mode در این برنامه اجازه نمی‌دهد هر کسی که تلفن شما را پیدا کرد بتواند پیامک‌های دریافتی را ببیند. در عوض پیامی با لحن هشدارآمیز روی دستگاه نشان داده می‌شود تا مشخص باشد که این دستگاه گم شده یا به سرقت رفته است.

با توجه به این که گوگل برخی از ویژگی‌های اصلی قسمت SMS را حذف کرده و توسعه‌دهندگان دیگر نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، لینک زیر شما را به وبسایت رسمی Where's My Droid هدایت می‌کنید تا با دانلود یکی از نسخه‌های قدیمی این برنامه بتوانید به ویژگی‌های قبلی این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.

دانلود رایگان اپلیکیشن Where's My Droid

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۶/۲۵
ممنون از شما آقای صاحبی بابت پست فوق.
سوالی برام به هنگام آزمایش این کاربرد گوگل پیش اومد.
*"چگونه با کمک گوگل موبایل خود را پیدا کنیم؟ 3. اگر لازم است آدرس ایمیل و رمزعبور را حساب گوگل خود را وارد کنید. اگر تایید دو-مرحله‌ای را فعال کرده باشید، در این‌جا باید فرآیند احراز هویت را انجام دهید."*
من تلاش کردم از طریق کامپیوتر و سایت android.com/find موبایل رو پیدا کنم. البته آزمایشی.
مشکل اینجاست که اگر من فرآیند دو مرحله ای تایید هویت رو فعال کرده باشم (که البته فعال هم هست)، اس ام اسی از طرف گوگل به شماره تلفن همراه من فرستاده میشه (سیم کارت هم که تو گوشی هست) و من باید کدی که در اون اس ام اس هست رو در سایت فوق وارد کنم تا بتونم وارد اکانت گوگل خودم بشم و گوشی رو ردیابی کنم.
خوب من گوشی رو گم کردم که !!!!!
اگه بتونم اون اس ام اس رو ببینم که دیگه گوشی رو گم نکردم که بخوام دنبالش بگردم.
خلاصه متوجه نشدم که اگه واقعا گوشی رو گم کردم، چطوری میتونم از طریق این قابلیت اون رو پیدا کنم.
ممنون میشم در این مورد توضیح بیشتری بدید.

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۶/۲۵
" 8. حالا روی Mode تپ کنید."
از اینجا ب پایین رو رو گوشی پیدا نکردم

mahdi

۱۳۹۸/۶/۲۴
هیچکدوم کامل به درد نمیخوره چون اولا نیاز به اینترنت داره بعدشم گوشی به سرقت رفته همون موقع خاموش میکنن که عملا هیچکاری نمیتونین بکنید و سوم با فلش ساده کلا نمیشه پیداش کرد