خانهاخبار
بهترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه IFA 2019

بهترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه IFA 2019

شرکت‌های مختلف در نمایشگاه ایفا 2019 از محصولات خود رونمایی کردند. در این مطلب به بهترین لپ‌تاپ‌های حاضر در نمایشگاه IFA 2019 می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۶/۲۲

ایسر، ایسوس، لنوو، دل و شرکت‌های دیگر از لپ‌تاپ‌های جدید خود در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی کردند. محصولات این شرکت‌ها شامل کروم بوک‌های ارزان قیمت، لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ و گران و همچنین اولترابوک‌ها می‌شود. برای آشنایی با بهترین لپ‌تاپ‌های حاضر در نمایشگاه IFA 2019 برلین، در ادامه همراه ما باشید.

ایسوس ROG Zephyrus S GX701

image

ایسوس دارای لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند و جذاب زیادی در بازار است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی این شرکت تایوانی، ایسوس ROG Zephyrus S GX701 است که از سریع‌ترین نمایشگر در دنیای لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد. نمایشگر مورد استفاده در این محصول دارای نرخ بازسازی 300 هرتز است. بر اساس اعلام ایسوس، رفرش ریت این صفحه نمایش 25 درصد از استانداردهای روز تورنمنت‌های Esports بالاتر است. در حالی که رفرش ریت بالا برای نمایشگر یک لپ‌تاپ‌ گیمینگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ کارت گرافیک مورد استفاده در آن حرف اول را می‌زند.

ایسوس برای این لپ‌تاپ گیمینگ خود سنگ تمام گذاشته است. ایسوس ROG Zephyrus S GX701 از کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 2080 بهره می‌برد که قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در رابطه با مشخصات فنی این دستگاه در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال انتظار می‌رود ایسوس آن را به مشخصات فنی بسیار قدرتمندی مجهز کند. ایسوس ROG Zephyrus S GX701 در ماه اکتبر وارد بازار می‌شود و در حالی که سازنده آن قیمتش را مشخص نکرده، باید منتظر قیمت بالایی برای آن باشیم.

ایسوس ProArt StudioBook

image

ایسوس از محصولات جذاب زیادی در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی کرد که یکی از ‌آن‌ها، سری لپ‌تاپ‌های ProArt StudioBook بود. این دستگاه‌ها برای رقابت با مک‌بوک پرو اپل توسعه پیدا کرده‌اند. ابتدا به سراغ ایسوس StudioBook One می‌رویم. این دستگاه اولین لپ‌تاپ با کارت گرافیک Quadro RTX 6000 محسوب می‌شود که قدرت بسیار بالایی دارد. این کارت گرافیک را پردازنده اینتل Core i9، 1 ترابایت حافظه SSD، 32 گیگابایت رم و نمایشگر 15.6 اینچی 120 هرتز با رزولوشن 4K UHD همراهی می‌کنند.

محصول بعدی، ایسوس StudioBook Pro X است که این دستگاه نیز از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد. قدرت این لپ‌تاپ توسط پردازنده اینتل Xeon E-2276M تامین می‌شود و انجام کارهای گرافیکی آن بر عهده کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 5000 است. این لپ‌تاپ در بالاترین مدل خود از 6 ترابایت حافظه و 128 گیگابایت رم بهره می‌برد. این محصول از یک فناوری منحصر به‌فرد، Screenpad 2.0 بهره می‌برد که جایگزین ترک پد شده است. کاربران از این نمایشگر می‌توانند برای شورتکات‌های خود استفاده کنند. ایسوس StudioBook Pro X دارای نمایشگر 17 اینچی با نسبت صفحه نمایش به بدنه 92 درصد است. در حال حاضر قیمت و زمان عرضه این محصولات منتشر نشده؛ با این حال انتظار می‌رود با لپ‌تاپ‌های بسیار گران‌قیمتی روبه‌رو باشیم.

ایسر ConceptD 9 پرو

image

لپ‌تاپ بعدی موجود در این لیست، ایسر ConceptD 9 پرو است. این شرکت محصولات سری ConceptD خود را بازطراحی کرده و یک لپ‌تاپ رده پایین را نیز به آن‌ها اضافه کرده است. با این وجود، ما در این بخش به معرفی قدرتمندترین نمونه این خانواده، ایسر ConceptD 9 پرو می‌پردازیم. این لپ‌تاپ به پردازنده اینتل Core i9 مجهز شده که عملکرد آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این پردازنده قدرتمند، ایسر برای این محصول خود کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 5000 را نیز در نظر گرفته است.

ایسر ConceptD 9 پرو از نظر طراحی کلی مشابه با ایسر Predator Triton 900 است. نمایشگر این محصول قادر به تغییر زاویه بوده و ایسر برای چنین عملکردی، یک لولای مخصوص طراحی کرده است. در حقیقت این سبک طراحی باعث افزایش عملکرد این لپ‌تاپ شده است. از آن‌جایی که با یک لپ‌تاپ قدرتمند و منحصر به‌فرد روبه‌رو هستیم، باید منتظر قیمت بالایی برای آن نیز باشیم. این دستگاه از ماه نوامبر سال جاری میلادی و با قیمت 5499 یورو وارد بازار می‌شود.

لنوو یوگا C940

image

لنوو از چندین لپ‌تاپ مجهز به ویندوز 10 و کروم بوک در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی کرد. بالاترین این محصولات، لنوو یوگا C940 است. این محصول که یک لپ‌تاپ 2 در 1 محسوب می‌شود، تمام ویژگی‌های مناسب یک لپ‌تاپ 2019 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه به پردازنده نسل دهم اینتل، Ice Lake مجهز شده و حداکثر از 16 گیگابایت رم و نمایشگر با رزولوشن UHD بهره می‌برد. این محصول دارای طراحی زیبا بوده و همچنین کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.

لنوو برای این دستگاه یک حالت هوشمند خنک‌سازی با نام Cooling Mode در نظر گرفته که به صورت خودکار و با توجه به شارژ باتری، عملکرد آن را بهبود می‌دهد. لنوو یوگا C940 در نسخه‌های مختلف مجهز به نمایشگر 14 و 15.6 اینچی وارد بازار می‌شود. مدل مجهز به صفحه نمایش 15.6 اینچی را می‌توان با نمایشگر 4K VESA400 HDR نیز سفارش داد. لنوو یوگا C940 از ماه اکتبر سال جاری میلادی و با قیمت پایه 1249.99 دلار وارد بازار می‌شود.

ریزر بلید Stealth 13

image

ریزر از نسخه بروزرسانی شده لپ‌تاپ Blade Stealth 13 در نمایشگاه ایفا 2019 رونمایی کرد. این محصول در سه نسخه مختلف وارد بازار می‌شود که اگرچه به مشخصات فنی مشابه مجهز شده‌اند، اما کاملا یکسان نیستند. قدرت این محصول توسط نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل، Ice Lake به ویژه Core i7-1065G7 تامین می‌شود. تمام نسخه‌های این لپ‌تاپ دارای 16 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه SSD هستند. نمایشگر این دستگاه 13.3 اینچی بوده که با رزولوشن‌های مختلف قابل سفارش است. این لپ‌تاپ از طراحی باریکی بهره می‌برد.

کارت گرافیک مورد استفاده در نسخه‌های این محصول با یکدیگر متفاوت هستند. نسخه پایه آن دارای گرافیک مجتمع اینتل است. در صورتی که به قدرت بیشتری نیاز داشته باشید، باید مدل میان رده و یا بالارده آن را خریداری کنید که به پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1650 مجهز شده‌اند. این دو مدل به 512 گیگابایت حافظه SSD مجهز شده‌اند، در حالی که مدل پایه دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است. بالاترین نمونه این لپ‌تاپ دارای نمایشگر با رزولوشن 4K است. ریزر بلید Stealth 13 جدید در ماه جاری میلادی و با قیمت پایه 1499.99 دلار وارد بازار خواهد شد.

Dell XPS 13

image

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بروزرسانی شد. دل XPS 13 جدید در مقایسه با مدل قبلی خود از طراحی مشابه بهره می‌برد؛ با این حال تغییراتی را در مشخصات سخت افزاری خود تجربه کرده است. این لپ‌تاپ قدرت خود را توسط پردازنده‌های نسل دهم سری U اینتل، Comet Lake تامین می‌کند. یکی دیگر از بهبودهای صورت گرفته در این محصول، چیپست وای فای 6 اینتل است که سرعت بالاتری را برای کاربران به همراه دارد. سایر مشخصات فنی این لپ‌تاپ مانند طراحی آن در مقایسه با گذشته تغییری نداشته است.

نسخه بروز شده Dell XPS 13 با نمایشگر فول اچ دی و 4K لمسی به فروش می‌رسد که اطراف آن حاشیه کمی به چشم می‌خورد. این دستگاه باریک حداکثر به 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD مجهز می‌شود. مدل‌های پایه این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای اینتل Core i3-10110U و Core i5-10210U با قیمت پایه 999 دلار به فروش می‌رسد. مدل بالاتر این لپ‌تاپ‌، به پردازنده 6 هسته‌ای اینتل Core i7-10710U مجهز شده و از ماه اکتبر وارد بازار می‌شود. در کنار این محصول، فروش لپ‌تا‌پ 2 در 1 دل XPS 13 که در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 معرفی شد نیز آغاز شده است. این دستگاه دارای قیمت پایه 999.99 دلار بوده و در بالاترین نسخه مجهز به پردازنده اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD با قیمت 2099.99 دلار به فروش می‌رسد.

ایسر کروم بوک 315

image

ایسر در نمایشگاه IFA امسال از چهار کروم بوک اقتصادی رونمایی کرد. پیشرفته‌ترین آن‌ها که نسبت به بقیه نیز نمایشگر بزرگتری دارد، کروم بوک 315 است. این محصول علاوه بر نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی که به صورت عادی و لمسی به فروش می‌رسد، در کیبورد خود دارای قسمت مخصوص اعداد به صورت جداگانه است. این محصول با پردازنده‌های متنوعی به فروش می‌رسد که شامل پنتیوم و سلرون می‌شود. ایسر اعلام کرده شارژدهی این کروم بوک به 12.5 ساعت می‌رسد.

این محصول در بالاترین نسخه خود از 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده پنتیوم سیلور N5000 بهره می‌برد. پردازنده‌های سلرون این کروم بوک شامل پردازنده 4 هسته‌ای سلرون N4100 و دو هسته‌ای سلرون N4000 می‌شود. این دستگاه از ماه اکتبر در برخی کشورها و از ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه می‌شود و قیمت پایه آن برابر با 279 دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)