خانهاخبار
برابوس از نسخه ویژه مرسدس کلاس G رونمایی کرد

برابوس از نسخه ویژه مرسدس کلاس G رونمایی کرد

مرسدس کلاس G با تیونینگ برابوس معرفی شد. این خودروی آلمانی به یک موتور 12 سیلندر 888 اسب بخاری مجهز شده است.
۱۳۹۸/۶/۲۳

موتورهای 12 سیلندر در صنعت خودرو حکم دایناسورها را دارند چرا که در حال منقرض شدن هستند. علت این موضوع را باید در توسعه خودروهای هیبریدی و همچنین برقی جستجو کرد. مرسدس بنز به صورت رسمی با معرفی خودروی AMG S65 Final Edition مجهز به موتور 6.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو، موتورهای 12 سیلندر خود را بازنشسته کرد. اگرچه این موتور همچنان در خودروهای لوکس میباخ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این حال عمر آن رو به پایان است. تقاضا برای خرید خودروهای مجهز به موتورهای 12 سیلندر رو به کاهش بوده و هزینه توسعه یک موتور 12 سیلندری که بتواند قوانین انتشار آلایندگی اتحادیه اروپا را کسب کند، برای شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

با توجه به موارد گفته شده، مرسدس بنز علاقه‌ای به توسعه و معرفی خودروی AMG G65 ندارد؛ با این حال اگر خواهان تصاحب مدلی از خودروی کلاس G مرسدس بنز با موتور 12 سیلندر باشید، برابوس با معرفی نمونه ویژه‌ای از آن، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. این شرکت به تازگی از خودروی G V12 900 رونمایی کرده است. این مدل به یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شده که قدرتی برابر با 888 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور می‌تواند گشتاور بسیار زیادی معادل با 1500 نیوتن متر تولید کند که مشابه با گشتاور تولیدی موتور مورد استفاده در بوگاتی ویرون سوپر اسپرت است. برابوس تصمیم گرفته از حداکثر گشتاور تولیدی این موتور استفاده نکند و به علت مسائل امنیتی، میزان تولید گشتاور آن را روی 1200 نیوتن متر محدود کند. این قدرت و گشتاور توسط یک گیربکس خودکار 9 سرعته به چهار چرخ خودروی G V12 900 منتقل می‌شود.

image

این موتور در خودروی S65 Final Edition قادر به تولید 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور است، بنابراین برابوس چگونه توانسته قدرت و گشتاور بیشتری توسط این موتور تولید کند؟ اول از همه باید بگوییم که حجم این موتور 6.0 لیتر به 6.3 لیتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این مورد، برابوس از توربوشارژرهای بزرگتری در این موتور بهبودیافته استفاده کرده است. در کنار این موارد باید به منیفولد دود اختصاصی، منیفولد هوای جدید، فیلتر هوای جدید و اگزوز با جنس فولاد ضد زنگ اشاره کرد.

image

از آنجایی که با یک موتور بسیار قدرتمند روبه‌رو هستیم، باید منتظر شتاب خارق‌العاده‌ای نیز باشیم. سرعت این خودروی آلمانی در مدت زمان 3.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 280 کیلومتر بر ساعت است. حداکثر سرعت G V12 900 در مقایسه با بنتلی بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر سرعت (سریع‌ترین خودروی شاسی بلند تولید عمده جهان) کمتر است؛ با این حال نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد چرا که با یک خودروی بسیار خاص روبه‌رو هستیم.

image

این خودرو از نظر ظاهری نیز نسبت به نسخه استاندارد خود تفاوت‌هایی دارد که برای مثال می‌توان به بادی کیت عریض آن اشاره کرد که باعث افزایش 10 سانتی‌متری عرض این خودرو در هر طرف شده است. برابوس برای این خودرو رینگ‌های 24 اینچی با لاستیک‌های 25/355 R24 در نظر گرفته است. از سایر تغییرات این خودرو می‌توان به استفاده از قطعات با جنس فیبر کربن برای بدنه، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی، پدال‌های آلومینیومی و استفاده از چرم برای تمام بخش‌های کابین اشاره کرد.

برای دستیابی به این موتور قدرتمند و همچنین امکانات خودروی G V12 900، باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. قیمت پایه این خودروی آلمانی بدون مالیات برابر با 605,055 یورو بوده که معادل 667,908 دلار است. برابوس قصد دارد تنها 10 نمونه از این خودروی خاص را به تولید برساند. برابوس G V12 900 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۶/۲۳
چ ظاهر کلاسیکی داره