خانهاخبار
بهترین‌ گوشی‌های اندرویدی با نمایشگر خمیده

بهترین‌ گوشی‌های اندرویدی با نمایشگر خمیده

در این مطلب، نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی دارای نمایشگر‌های خمیده خواهیم انداخت.

۱۳۹۸/۶/۱۸

شرکت سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی نوت اج در سال ۲۰۱۴، برای نخستین بار نمایشگر‌های خمیده را به گوشی‌های هوشمند خود آورد. این نوع از نمایشگر‌ها سپس به سایر پرچمداران سامسونگ نیز راه یافتند و پس از مدتی، سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده از آنها را آغاز کردند.

curved main.jpg

با وجود گسترش استفاده از نمایشگر‌های خمیده در گوشی‌های اندرویدی، میزان استقبال کاربران از آنها به صورت یکسان نبود. عده‌ای از کاربران به دلیل ظاهر منحصر به فرد و کاهش حاشیه‌ها، به گوشی‌های با نمایشگر خمیده علاقه داشتند و در سوی دیگر، برخی از افراد به دلیل مشکلاتی چون آسیب‌پذیری بیشتر، لمس‌های ناخواسته و قیمت سرسام‌آور تعویض این نمایشگر‌ها، خرید محصولاتی با نمایشگر‌های فلت را ترجیح می‌دادند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ، استفاده از نمایشگر‌های خمیده را متوقف کرده‌اند؛ با این وجود، همچنان شاهد عرضه پرچمدارانی با نمایشگر‌های خمیده هستیم. 

در ادامه این مطلب، بهترین گوشی‌های اندرویدی با نمایشگر خمیده را به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

بهترین گوشی سامسونگ با نمایشگر خمیده

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

s 23 ultra.jpg

گلکسی اس ۲۳ اولترا که در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ نقش آخرین پرچمدار سامسونگ با نمایشگر‌های خمیده را دارد و در پرچمدار جدید این شرکت یا همان گلکسی اس ۲۴ اولترا، شاهد استفاده از نمایشگری فلت هستیم.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. 

لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲، روی شیشه نمایشگر گلکسی اس ۲۳ الترا قرار گرفته و از شیشه قاب پشتی گوشی نیز محافظت می‌کند. 

همانند نسل پیشین، گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای نمایشگری خمیده است و فریمی از جنس آلومینیوم را به همراه دارد. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 بوده تا خیال کاربران بابت نفوذ آب و گرد و غبار به آن راحت‌تر شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) به بازار آمد. 

این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. گلکسی اس ۲۳ اولترا در حال حاضر آپدیت عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 را دریافت کرده است.

سامسونگ در پرچمدار سال ۲۰۲۳ خود، از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 استفاده کرده که عملکرد بهتری نسبت به نمونه قرار گرفته در نسل پیشین دارد. 

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا، ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده و ویژگی‌هایی چون لرزشگیر اپتیکال و فوکوس لیزری را به همراه دارد. یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه نیز نقش دوربین‌های کمکی گوشی را بر عهده دارند. دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول واقع در قسمت میانی بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد.

از جمله سایر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت مافوق صوت زیر نمایشگر و همچنین پشتیبانی از سرویس سامسونگ دکس برای تجربه دسکتاپ اشاره کرد. این گوشی همانند سایر پرچمداران اندرویدی این روز‌ها، از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

پرچمداران اصلی سامسونگ همواره امکانات بی شماری را به همراه داشته و از بهترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند. 

گلکسی اس ۲۳ اولترا در تمامی بخش‌ها مانند نمایشگر، سرعت عملکرد، کیفیت دوربین و ظرفیت باتری عملکرد فوق العاده‌ای داشته و پشتیبانی نرم افزاری مثال زدنی سامسونگ از محصولات خود، موجب آن شده که این گوشی گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده طولانی مدت نیز باشد. 

بنابراین اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی با نمایشگر خمیده هستید؛ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

 

بهترین گوشی شیائومی با نمایشگر خمیده

 

شیائومی ۱۳ اولترا

xiaomi 13 ultra.jpg

شرکت شیائومی در سال‌های اخیر، پرچمداران بسیار قدرتمندی را روانه بازار کرده که با استقبال خوبی نیز از سوی کاربران و منتقدین مواجه شده‌اند. شیائومی ۱۳ اولترا، پرچمدار سال گذشته این شرکت است که همچنان نمایشگری با حاشیه‌های خمیده را به همراه دارد.

شیائومی ۱۳ اولترا یک پرچمدار واقعی به حساب آمده دارای نمایشگری ۶.۷۳ اینچی امولد با رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۲٫۶۰۰ نیتی است. 

لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز جهت افزایش میزان مقاومت، روی شیشه نمایشگر خمیده این محصول قرار دارد.

این گوشی که از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم و پردازنده گرافیکی ادرنو ۷۴۰ استفاده می‌کند؛ در نسخه‌هایی با ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. 

شیائومی ۱۳ اولترا که در هنگام عرضه سیستم عامل اندروید ۱۳ را به همراه داشت؛ اکنون آپدیت اندروید ۱۴ و HyperOS را نیز دریافت کرده است.

در قاب پشتی این محصول، شاهد جزیره دوربینی دایره‌ای شکل هستیم که چهار دوربین شیائومی ۱۳ اولترا را به نمایش می‌گذارد. 

این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوکوس لیزری و سنسور ۱ اینچی است که توسط یک دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۲ برابر، یک دوربین تله‌فوتوی پریکسوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۲ درجه و فوکوس خودکار دوال پیکسل همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل را دارد.

از جمله سایر امکانات این گوشی، می‌توان به سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و اسپیکر‌های استریو اشاره کرد. 

شیائومی ۱۳ اولترا از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی استفاده می‌کند. به گفته شیائومی، این محصول تنها در ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

تنها نقطه ضعف پرچمداران شیائومی، پشتیبانی نرم افزاری نه چندان جالب این شرکت است که در برابر رقبایی چون سامسونگ، گوگل یا حتی وان پلاس، حرف‌های چندانی برای گفتن ندارد. با این وجود، شیائومی ۱۳ اولترا یک انتخاب عالی در بین گوشی‌‌های اندرویدی با نمایشگر خمیده به حساب می‌آید.

 

بهترین گوشی وان پلاس با نمایشگر خمیده

 

وان پلاس ۱۲

oneplus12.jpg

وان پلاس ۱۲ که در ماه دسامبر ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از پرچمداران قدرتمند و جدید بازار است که در مقایسه با سایر رقبای خود، قیمت پایین‌تری نیز دارد. وان پلاس همچنان به عرضه پرچمداران خود با نمایشگر‌های خمیده ادامه داده است که خبر خوبی برای طرفداران اینگونه نمایشگر‌ها محسوب می‌شود.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۸۲ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر و حداکثر میزان روشنایی ۴٫۵۰۰ نیتی است که پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود. 

وان پلاس همچنین جهت افزایش مقاومت شیشه روی این نمایشگر از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ استفاده کرده است.

وان پلاس ۱۲ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم استفاده کرده که توسط ۱۲، ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود. 

این گوشی در نسخه‌هایی با ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. وان پلاس ۱۲ به همراه سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری OxygenOS 14 در دسترس کاربران قرار گرفت.

پرچمدار جدید وان پلاس سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را به همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس چند جهتی PDAF و لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه می‌شود. 

این شرکت برای طراحی این دوربین‌ها، با برند شناخته شده هسل‌بلد همکاری کرده است. در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت اپتیکال آن نیز زیر نمایشگر قرار دارد. 

وان پلاس ۱۲ از یک باتری ۵٫۴۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی استفاده می‌کند و به ادعای این شرکت، این محصول در ۲۶ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

وان پلاس در واقع نخستین برندی بود که عرضه محصولات بسیار قدرتمند با قیمت مقرون به صرفه را آغاز کرد و به همین دلیل، اکثر کاربران قدیمی اندروید به این شرکت علاقه دارند. 

وان پلاس ۱۲ از نظر سخت افزاری، یک پرچمدار به تمام معنا محسوب شده و برای علاقه‌مندان به گوشی‌های با نمایشگر خمیده نیز گزینه‌ای مناسب است.

 

بهترین گوشی گوگل با نمایشگر خمیده

 

گوگل پیکسل ۷ پرو

pixel 7 pro.jpg

پیکسل ۷ پرو که در ماه اکتبر ۲۰۲۲ و در کنار برادر کوچک‌تر خود معرفی شد؛ جایگاهی را به عنوان یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورده است و به دلیل پشتیبانی نرم افزاری مثال‌زدنی گوگل، نقش یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده بلند مدت را دارد. 

این گوشی همچنین بر خلاف پرچمداران جدید گوگل یا همان سری پیکسل ۸، از نمایشگری خمیده استفاده می‌کند.

پیکسل ۷ پرو دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز معادل با ۱٫۵۰۰ نیت است. 

لایه حفاظتی گوریلا گلکس ویکتس ، روی شیشه این نمایشگر قرار گرفته و این گوشی با دریافت گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است.

پیکسل ۷ پرو همانند برادر کوچک‌تر خود از چیپست اختصاصی گوگل تنسور G2 و پردازنده گرافیکی مالی G710 MP7 استفاده می‌کند. این چیپست با وجودی که از نظر سرعت عملکرد در حد رقبایی چون سری اسنپدراگون ۸ نیست؛ در زمینه هوش مصنوعی بسیار پرقدرت ظاهر شده و امکانات منحصر به فردی را به سری پیکسل ۷ آورده است. 

این محصول در نسخه‌هایی با ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 قابل تهیه است. پیکسل ۷ پرو به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ روانه بازار شد و تا هفت آپدیت اصلی این سیستم عامل را نیز زودتر از محصولات سایر سازندگان دریافت خواهد کرد.

این گوشی سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال است و توسط یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۵ برابری و یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۶ درجه همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی نیز ۱۰.۸ مگاپیکسلی است.

از جمله دیگر امکانات گوگل پیکسل ۷ پرو می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد. این گوشی یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۳ واتی، شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس را به همراه دارد.

گوشی‌های گوگل همیشه محصولاتی دوست داشتنی هستند و عواملی چون دریافت زودهنگام آپدیت‌ها، عملکرد عالی دوربین و رابط کاربری جذاب اندروید خام آنها را به گزینه‌هایی منحصر به فرد تبدیل می‌کند. 

بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمندی با نمایشگر خمیده هستید و علاقه چندانی به خرید محصولاتی چون گلکسی اس ۲۳ اولترا ندارید؛ این پرچمدار گوگل را از دست ندهید.

 

بهترین گوشی موتورولا با نمایشگر خمیده

 

موتورولا اج ۴۰ پرو

motorola edge 40 pro.jpg

شرکت دوست داشتنی موتورولا در سال‌های اخیر مجددا فعالیت خود در بازار موبایل را گسترش داده است و شاهد عرضه پرچمداران جذابی توسط این شرکت با سابقه هستیم. 

موتورولا اج ۴۰ پرو که در ماه آوریل ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از پرچمدارانی است که با قیمت ۸۰۰ دلاری خود، ارزش خرید بالایی نسبت به رقبا دارد. این محصول همچنین از نمایشگری خمیده استفاده می‌کند.

موتورولا اج ۴۰ پرو به همراه نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی روانه بازار شد. 

حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱٫۳۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز جهت افزایش مقاومت روی نمایشگر خمیده این گوشی قرار گرفته است. این محصول با دریافت گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

موتورولا اج ۴۰ پرو از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم و پردازنده گرافیکی ادرنو ۷۴۰ استفاده می‌کند و در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. این گوشی که در هنگام عرضه سیستم عامل اندروید ۱۳ را به همراه داشت؛ اکنون آپدیت اندروید ۱۴ را نیز دریافت کرده است.

بگذارید تا به سراغ بخش دوربین برویم؛ این محصول دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس چند جهتی بوده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر و یک دوربین التراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی موتورولا اج ۴۰ پرو نیز که در پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۶۰ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز که از نوع اپتیکال است؛ زیر نمایشگر قرار دارد. موتورولا اج ۴۰ پرو دارای یک باتری ۴٫۶۰۰ میلی آمپری بوده که از شارژ فوق سریع ۱۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

با وجودی که این گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری به اندازه سایر گزینه‌های این لیست جذاب نیست؛ باید گفت که قیمت مناسب‌تر و نمایشگر خمیده ۱۶۵ هرتزی با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم، آن را به انتخابی مناسب برای اکثر کاربران تبدیل می‌کند.

 

امیدواریم که این مطلب برای انتخاب یک گوشی هوشمند جدید برای شما مفید واقع شود. به عقیده شما، بهترین گوشی بازار با نمایشگر خمیده کدام است؟ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه شوید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

pedram

۱۳۹۸/۶/۱۹
نرخ رفرش نمایشگر وان پلاس در متن 60 هرتز آورده شده در صورتی که 90 هرتزه

soroosh

۱۳۹۸/۶/۱۸
کااااامالا موافقم همه عالین