خانهاخبار
آیفون XR لقب پرفروش‌ترین گوشی هوشمند نیمه اول 2019 را تصاحب کرد

آیفون XR لقب پرفروش‌ترین گوشی هوشمند نیمه اول 2019 را تصاحب کرد

بر اساس آمارهای جدید، آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بازار در نیمه اول سال 2019 محسوب می‌شود.
۱۳۹۸/۶/۱۶

در سال‌های اخیر قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار با افزایش روبه‌رو بوده که طلایه‌دار این موضوع را باید شرکت‌های اپل و سامسونگ دانست. قیمت پرچمداران کنونی نزدیک به 1000 دلار است که نسبت به گذشته افزایش بی‌رویه‌ای داشته‌ است. اپل سال گذشته در کنار پرچمداران قدرتمند و گران‌قیمت خود، از یک گوشی هوشمند بالارده نیز رونمایی کرد. این دستگاه با قیمت پایه 750 دلار به فروش می‌رسد که نسبت به برادران خود ارزان قیمت محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی یک شرکت تحلیل بازار منتشر شده، فروش آیفون XR تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی از مرز 30 میلیون دستگاه عبور کرده تا تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بازار در این بازه زمانی شود. در حالی که آیفون ایکس آر یک گوشی هوشمند ارزان‌ قیمت محسوب نمی‌شود، نسبت به پرچمداران اخیر اپل شامل آیفون XS و آیفون XS مکس ارزان‌تر است.

image

بنابر آمار منتشر شده از سوی IHS Markit، میزان فروش آیفون XR در سه ماهه ابتدایی سال 2019 برابر با 13.6 میلیون دستگاه و در سه ماهه دوم برابر با 13.3 میلیون دستگاه بوده است. در مجموع آیفون ایکس آر موفق به فروش 26.9 میلیون دستگاه در نیمه اول سال 2019 شده است. در این لیست، سامسونگ گلکسی A10 به عنوان گوشی دوم حضور دارد که میزان فروش آن نزدیک به نصف آیفون XR است. مدیر این شرکت در رابطه با آمار منتشر شده اعلام کرده است:

اپل نسبت به رقبای اندروید خود گوشی‌های کمتری در سبد محصولات خود دارد. این موضوع باعث می‌شود فروش گوشی‌های اپل نسبت به دیگر محصولات، تاثیر بیشتری روی آمار داشته باشد. در حقیقت هر آیفونی که فروخته می‌شود، نسبت به گوشی‌های سامسونگ آمار بیشتری را به نام ثبت می‌کنند.

در مقام‌های بعدی لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند نیمه اول سال جاری میلادی به ترتیب گوشی‌های گلکسی A50، آیفون 8، ردمی 6A، ردمی نوت 7، گلکسی J2 Core، اوپو A5، آیفون XS مکس و گلکسی A30 به چشم می‌خورند. با توجه به فاصله طولانی که میان آیفون ایکس آر و گلکسی A10 (فروش 13.4 میلیون دستگاه) وجود دارد، انتظار می‌رود نماینده اپل تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کل سال 2019 شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)