خانهاخبار
مودم 5G کوآلکام سال آینده به بازار تلفن‌های میان‌رده می‌آید

مودم 5G کوآلکام سال آینده به بازار تلفن‌های میان‌رده می‌آید

کوآلکام امروز در IFA 2019 اعلام کرد که مودم 5G پردازنده‌های این شرکت از سال آینده وارد چیپست‌های سری 6 و 7 می‌شود تا تلفن‌های میان‌رده هم بتوانند از این فناوری استفاده کنند.
۱۳۹۸/۶/۱۶

شرکت کوآلکام امروز در نمایشگاه IFA 2019 اعلام کرد که از سال آینده فناوری ارتباطی 5G را در کنار تراشه‌های پرچمدار سری ۸ درون تراشه‌های سری ۶ و ۷ خود نیز پیاده‌سازی خواهد کرد. این شرکت می‌گوید این تراشه‌ها از رنج گسترده‌ای از فناوری‌های 5G از جمله توانایی اتصال به طیف موج‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی خواهند کرد.

این خبر به معنای این است که از سال آینده علاوه بر پرچمداران، تلفن‌های هوشمند میان‌رده و حتی اقتصادی هم می‌توانند از مودم 5G بهره‌مند شوند. در نتیجه مصرف‌کنندگان بیشتری قادر به استفاده از نسل پنجم ارتباطات خواهند بود، چون برای استفاده از این شبکه نیازی به خرید گوشی‌های گران قیمت مثل گلکسی نوت ۱۰ یا وان پلاس ۷ پرو ندارند.

در حال حاضر مودم 5G اکثر گوشی‌های بازار از پردازنده اصلی این دستگاه‌ها جداست. ولی کوآلکام چندی قبل اعلام کرده بود که می‌خواهد این مودم را مستقیما داخل خود پردازنده سری ۸ تلفیق و آن را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. در ادامه سال جاری قرار است اطلاعات بیشتری درباره این چیپست مجتمع اعلام شود.

کوآلکام می‌گوید آن‌ها در حال حاضر ۱۲ مشتری از جمله ال جی، اوپو و HMD Global دارند که می‌خواهند از این فناوری با کمک پردازنده‌های سری ۷ در تلفن‌های جدید خود استفاده کنند. این کمپانی انتظار دارد عرضه محصولات مجهز به این چیپست مجتمع از ابتدای سال آینده میلادی آغاز شود. دستگاه‌های مجهز به چیپست سری ۶ هم قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار بیایند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)