خانهاخبار
سونی از موبایل کامپکت جدیدی به نام اکسپریا 5 رونمایی کرد

سونی از موبایل کامپکت جدیدی به نام اکسپریا 5 رونمایی کرد

سونی در نمایشگاه IFA 2019 از موبایل کامپکت جدیدی به نام اکسپریا 5 رونمایی کرد. این دستگاه در واقع نسخه کامپکت اکسپریا 1 به حساب می‌آید.
۱۳۹۸/۶/۱۴

سونی با حضور در نمایشگاه IFA 2019 از تلفن هوشمند جدیدی به نام اکسپریا ۵ رونمایی کرد. این دستگاه نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع OLED دارد که صفحه آن با بلندی معروف خود به CinemaWide معروف است. این گوشی عملا به عنوان نسخه کامپکت اکسپریا ۱ شناخته می‌شود.

اکسپریا ۵ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند و متاسفانه عدد ۵ در نام آن هیچ ارتباطی به فناوری 5G ندارد، چون سونی در این تلفن هوشمند از مودم X24 LTE استفاده کرده است.

تلفن هوشمند اکسپریا ۵ دوربینی سه‌گانه دارد که سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی عادی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتوی خود را از اکسپریا ۱ وام گرفته است. البته محل قرارگیری سنسورها در این دستگاه در گوشه سمت چپ قاب پشتی است.

image

با کوچک شدن نمایشگر سونی رزولوشن را هم کاهش داده است. رزولوشن این دستگاه +FHD یعنی ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این شرکت می‌گوید آن‌ها نمایشگر اکسپریا ۵ را مخصوص چشم خلاقان و مبدعان بهینه‌سازی کرده‌اند.

علاوه بر این، صدای پیشرفته استریو دالبی اتموس با یک بلندگوی اصلی در پایین دستگاه و یک بلندگوی گوشی که در بالای آن قرار گرفته برای کاربر فراهم می‌شود.

اکسپریا ۵ درست مثل اکسپریا ۱ دارای حالت Creator Mode است، اما با ارائه قابلیت جدیدی به نام Smart Connectivity یک گام فراتر از برادر بزرگ خود رفته است. این قابلیت با فراگیری نحوه برخورد دستگاه در سیگنال‌های LTE و Wi-Fi در محل شما به طور خودکار میان این دو سیگنال سوئیچ می‌کند.

image

طبیعی است که اکسپریا ۵ به موجب اندازه کوچک‌تر خود باتری کوچک‌تری دارد. ظرفیت باتری این دستگاه ۳۱۴۰ میلی آمپر است، اما همچنان از قابلیت Power Delivery پشتیبانی می‌کند تا بتواند از شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده نماید.

این تلفن هوشمند در فاز پیش‌سفارش که از هفته آینده آغاز می‌شود با هدفون بدون نویز Sony WF-1000XM3 عرضه می‌شود. زمان‌بندی عرضه این دستگاه برای ماه اکتبر میلادی برنامه‌ریزی شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)