خانهاخبار
گوشی TCL PLEX با دوربین اصلی سه گانه معرفی شد

گوشی TCL PLEX با دوربین اصلی سه گانه معرفی شد

گوشی TCL PLEX از راه رسید. این محصول که اولین گوشی هوشمند شرکت TCL محسوب می‌شود، دارای نمایشگر 6.53 اینچی است.
۱۳۹۸/۶/۱۳

شرکت TCL در نمایشگاه IFA 2019 برلین تصمیم گرفت از اولین گوشی هوشمند خود با نام PLEX رونمایی کند. گوشی TCL PLEX یک دستگاه میان رده بوده که به مشخصات فنی متوسطی مجهز شده است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش 6.53 اینچی بهره می‌برد و به پردازنده اسنپدراگون 675 و دوربین اصلی سه گانه مجهز شده است. TCL یک شرکت چینی تولیدکننده تلویزیون بوده که در گذشته گوشی‌های برند TCL و آلکاتل را تولید کرده و به فروش رسانده است. حال این شرکت تصمیم گرفته خود مستقیما وارد این بازار شود و یک اسمارت فون با برند خود در اختیار خریداران قرار دهد.

گوشی TCL PLEX از نمایشگر 6.53 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد که درون آن یک حفره به چشم می‌خورد. این حفره که در سمت چپ بخش بالایی صفحه نمایش حضور دارد، یک سنسور 24 مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند که کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود از آن باید استفاده کنند. شرکت TCL برای این گوشی هوشمند خود از نمایشگر NXTVISION و نرم افزار بهینه‌سازی دوربین استفاده کرده تا کیفیت صفحه نمایش افزایش پیدا کند. گوشی TCL PLEX می‌تواند به صورت لحظه‌ای محتوای SDR را به HDR تبدیل کند.

به سراغ پنل پشتی این گوشی هوشمند چینی می‌رویم. همانطور که در ابتدا گفتیم، این دستگاه دارای دوربین اصلی سه گانه است. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 بوده که توسط سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق همراهی می‌شود. این سنسورها دارای چیدمان افقی هستند. گوشی TCL PLEX از حالت تصویربرداری Super Night بهره می‌برد و چندین بهینه‌سازی دیگر توسط هوش مصنوعی برای دقت رنگ روی تصاویر اعمال می‌شود.

image

گوشی TCL PLEX می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن به صورت 960 فریم بر ثانیه ضبط کند. در اطراف دوربین اصلی این اسمارت فون، فلاش‌های LED به چشم می‌خورد و زیر آن نیز سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. طراحی پنل پشتی این محصول به صورت سه بعدی بوده که حس یک کالای لوکس را به بیننده القا می‌کند. قدرت این گوشی هوشمند توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون 675 تامین می‌شود که آن را 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند. کاربران در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توانند از درگاه کارت حافظه خارجی استفاده کنند. گوشی TCL PLEX از سیستم عامل پیش فرض اندروید پای به همراه رابط کاربری TCL UI بهره می‌برد.

TCL برای اولین گوشی هوشمند خود یک دکمه هوشمند در نظر گرفته که کاربر می‌تواند آن را شخصی‌سازی کرده و به قابلیت‌های مختلف دسترسی پیدا کند. وظیفه تامین انرژی این دستگاه بر عهده یک باتری 3820 میلی آمپر ساعتی بوده که قادر به پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی است. از سایر مشخصات گوشی TCL PLEX می‌توان به حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اپلیکیشن T-Cast برای کنترل تلویزیون‌های TCL اشاره کرد. این اسمارت فون در نسخه‌های مشکی و سفید رنگ به فروش می‌رسد و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این اسمارت فون برابر با 360 دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)