خانهاخبار
قابلیت مسدودسازی تصاویر بالاخره به نسخه iOS جیمیل اضافه شد

قابلیت مسدودسازی تصاویر بالاخره به نسخه iOS جیمیل اضافه شد

علی‌رغم آن که قابلیت غیرفعال‌سازی بارگذاری خودکار تصاویر از مدت‌ها قبل در نسخه وب جیمیل وجود داشت، ولی این ویژگی به تازگی به نسخه iOS اپلیکیشن این سرویس اضافه شده است.
۱۳۹۸/۶/۱۶

گوگل بالاخره از قابلیت جدیدی برای نسخه iOS اپ جیمیل رونمایی کرد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر بتوانید ایمیل‌های ناخواسته را مسدود کنید. این ویژگی که مانع از بارگذاری تصاویر پیوستی می‌شود، قبلا فقط در نسخه وب سرویس جیمیل وجود داشت. اما حالا با فعال کردن آن می‌توانید جلوی بارگذاری تصاویر و حتی کدهایی را بگیرید که درون بدنه متن ایمیل قرار گرفته‌اند و اطلاعات و رفتارهای شما را به اطلاع فرستنده می‌رسانند.

گوگل از چندی قبل تدابیری را برای مقابله با ردیابی کاربران جیمیل آغاز کرده است. این شرکت در ابتدا قابلیت موقعیت‌یابی دقیق را غیرفعال کرد تا فرستنده نتواند از طریق آدرس IP مکان گیرنده را پیدا کند. سپس امکانی را فراهم کرد تا کاربران بتوانند به خواست خود از جمع‌آوری اطلاعات توسط فرستنده جلوگیری کنند.

با این حال، قابلیت بارگذاری تصاویر پیش از این فقط محدود به نسخه وب جیمیل بود. اما اکنون در نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل هم می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

البته از روز سه‌شنبه این قابلیت فقط در اختیار حساب‌های شخصی جیمیل قرار گرفته و حساب‌هایی که از طریق مجموعه G Suite مدیریت می‌شوند به این ویژگی دسترسی ندارند. طبق اعلام گوگل دلیل این مسئله به خاطر این است که مدیران G Suite باید حساب‌های شرکتی خود را در برنامه Rapid Release ثبت نام کنند تا سریع‌تر از اکانت‌های استاندارد بتوانند به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا کنند. یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید: «مدیران G Suite که در برنامه Rapid Release ثبت نام کرده‌اند به این ویژگی در iOS دسترسی دارند. ولی کاربرانی که در برنامه Scheduled Release قرار دارند، با فاصله کوتاهی این قابلیت را دریافت می‌کنند.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)