خانهاخبار
چیپست سامسونگ اگزینوس 980 با مودم 5G از راه رسید

چیپست سامسونگ اگزینوس 980 با مودم 5G از راه رسید

سامسونگ از پردازنده جدید خود رونمایی کرد. چیپست سامسونگ اگزینوس 980 از مودم 5G بهره می‌برد تا اولین پردازنده سامسونگ با این ویژگی باشد.
۱۳۹۸/۶/۱۳

سامسونگ امروز از اولین پردازنده خود که مودم 5G در آن ادغام شده است، رونمایی کرد. چیپست سامسونگ اگزینوس 980 در مقایسه با پردازنده‌های موجود در بازار متفاوت است، چرا که مودم 5G به صورت جداگانه روی آن نصب نشده و این مودم مانند مودم 4G LTE درون آن قرار دارد. ادغام مودم 5G درون یک چیپست مزایای زیادی دارد که برای مثال می‌توان  به کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند 5G اشاره کرد. این شرکت کره‌ای به تازگی از گوشی گلکسی A90 5G رونمایی کرده است که اگر چه از مودم 5G مستقل بهره می‌برد، اما قیمتی نزدیک به 700 دلار دارد.

چیپست سامسونگ اگزینوس 980 بر اساس لیتوگرافی 8 نانومتری FinFET توسعه یافته است. این پردازنده دارای 8 هسته پردازشی از نوع Cortex-A77 و Cortex-A55 است. دو هسته آن از نوع Cortex-A77 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. سامسونگ برای این چیپست خود پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP5 در نظر گرفته است. دستگاه‌های مجهز به این پردازنده از حافظه داخلی UFS 2.1، نمایشگر با حداکثر رزولوشن WQHD+، دوربین اصلی تکی با رزولوشن 108 مگاپیکسل و یا دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 20 + 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. شبکه پردازش عصبی مورد استفاده در این چیپست نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته و سامسونگ ادعا می‌کند تا 2.7 برابر از نسل قبلی سریع‌تر است.

image

مهم‌ترین مزیت این پردازنده نسبت به دیگر تراشه‌های موجود در بازار، مودم 5G آن است. از آنجایی که این مودم در چیپست ادغام شده، انرژی کمتری مصرف می‌کند و بهره‌وری بالاتری دارد. این پردازنده از شبکه‌های ارتباطی 2G تا 5G پشتیبانی کرده و حداکثر سرعت دانلود 2.55 گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این تراشه قادر به پشتیبانی از استاندارد جدید Wi-Fi 6 است که امکان دستیابی به سرعت بیشتر را برای کاربر به همراه دارد، همچنین پایداری بیشتری نسبت به گذشته دارد.

سامسونگ اعلام کرده از اواخر سال جاری میلادی تولید انبوه این تراشه را آغاز می‌کند. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی شاهد عرضه محصولاتی مجهز به این چیپست باشیم. این احتمال وجود دارد که گوشی‌های نسل آینده گلکسی سری A دارای این پردازنده باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۱۳
انشالله‌تعالی گوشیِ A100 به این پردازنده‌ی ادغام‌شده با 5G مجهز می‌شود.
گفتنی است دوربینِ‌سلفی در A100 با نمایشگر پیوند خواهد یافت(پایانِ عمر حُفره و ناچ)