خانهاخبار
رسما تایید شد: رونمایی از آیفون 11 در تاریخ 19 شهریور

رسما تایید شد: رونمایی از آیفون 11 در تاریخ 19 شهریور

اپل به تازگی برای اهالی رسانه دعوتنامه مراسم خود در تاریخ 10 سپتامبر را ارسال کرده است. در این مراسم با گوشی‌های سری آیفون 11 ملاقات می‌کنیم.
۱۳۹۸/۶/۸

اپل به صورت رسمی مراسمی را در تاریخ 19 شهریور برگزار می‌کند. به تازگی دعوتنامه این مراسم با عبارت «By innovation only» برای اهالی رسانه ارسال شده است. این مراسم در سالن استیو جابز و ساعت 10 به وقت محلی برگزار خواهد شد. اگرچه اپل به محصولات حاضر در این مراسم اشاره‌ای نکرده است؛ با این حال انتظار می‌رود آیفون‌های 2019 مرکز توجه در آن باشند.

از سال 2012 تا به امروز، شاهد رونمایی از آیفون‌های جدید اپل در ماه سپتامبر بودیم و امسال نیز چنین موضوعی پابرجا خواهد بود. در حالی که اپل نام آیفون‌های 2019 را رسما اعلام نکرده، شایعات از آن‌ها با نام‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس یاد می‌کنند. این محصولات به عنوان جایگزین‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس وارد بازار می‌شوند و انتظار می‌رود دارای چندین ویژگی جدید ظاهری و سخت‌افزاری باشند.

قدرت این گوشی‌های هوشمند به‌جای پردازنده اپل A12 بایونیک، توسط چیپست اپل A13 بایونیک تامین می‌شود. این محصولات به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل iOS 13 خواهند بود. بزرگترین تغییر در گوشی‌های سری آیفون 11 مربوط به دوربین اصلی آن‌هاست که روی پنل پشتی آن‌ها یک ماژول مربعی شکل قرار می‌گیرد. آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شوند. انتظار می‌رود تمام این سنسورها 12 مگاپیکسلی باشند. یکی از این سنسورها به صورت تله فوتو و قابلیت زوم اپتیکال 2x است و سنسور دیگر دارای زاویه دید عریض 120 درجه است. سنسور سوم قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 30 فریم بر ثانیه خواهد بود.

image

گفته می‌شود اپل کیفیت ضبط صدا در این محصولات را با استفاده از چندین میکروفن بهبود می‌دهد. کیفیت تصاویر پرتره ثبت شده توسط دوربین این گوشی‌های هوشمند نیز بهبود پیدا می‌کند چرا که تصاویر به صورت همزمان توسط سه دوربین ثبت شده و توسط هوش مصنوعی Siri مورد بررسی قرار می‌گیرد. این هوش مصنوعی قابلیت تشخیص صحنه را بهبود داده و همچنین کیفیت رنگ‌های ثبت شده را بهبود می‌دهد. آیفون 11 در مقایسه با دو برادر خود قیمت کمتری دارد، بنابراین برای آن دوربین اصلی دوگانه در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود این دستگاه دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی استاندارد و 12 مگاپیکسلی تله فوتو برای دوربین اصلی خود باشد.

بر اساس گزارش‌ها، آیفون 11 به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بهبودیافته مجهز می‌شود تا یک جایگزین شایسته برای آیفون XR باشد. سیستم فیس آیدی مورد استفاده در تمام آیفون‌های 2019 با ارتقا عملکرد همراه می‌شود. این سیستم جدید سرعت بالاتری در شناسایی چهره افراد داشته و می‌تواند زوایای عریض‌تر و همچنین فواصل دورتر را تشخیص دهد. بدون شک آیفون 11 و برادران آن اصلی‌ترین محصولات موجود در مراسم اپل خواهند بود؛ با این حال این شرکت از دستگاه‌های دیگری در تاریخ 19 شهریور رونمایی می‌کند. به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی در حال آمادگی برای رونمایی از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود و همچنین آیپد جدید است.

در این مراسم به احتمال زیاد با اپل واچ سری 5 به عنوان جایگزین اپل واچ سری 4 ملاقات می‌کنیم. این اسمارت واچ از نظر ظاهری مشابه با نسل قبلی خود خواهد بود؛ با این حال در مدل‌هایی با بدنه سرامیکی و تیتانیومی و قیمت‌های بالا عرضه می‌شود. این دستگاه به پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر مجهز شده و همچنین از سیستم عامل watchOS 6 به صورت پیش فرض بهره می‌برد. سیستم عامل watchOS 6 دارای ویژگی‌های جدیدی مانند اپ استور مستقل برای اپل واچ و چندین اپلیکیشن مانند ماشین حساب برای اجرای مستقیم روی اسمارت واچ اپل است. در کنار این قابلیت‌ها، باید به شارژدهی بهتر باتری و همچنین بهبود قابلیت‌های ورزشی اپل واچ سری 5 نیز اشاره کرد.

image

شایعات به توسعه آیپد 10.2 اینچی اقتصادی اپل اشاره می‌کنند. این تبلت جدید به عنوان جایگزین آیپد 9.7 اینچی وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با این آیپد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته؛ با این حال شایعات و گزارش‌ها به تامین قدرت آن توسط پردازنده اپل A12 Bionic و حاشیه‌های کم نمایشگر اشاره می‌کنند. احتمال معرفی مک بوک‌های بروز شده اپل نیز در این مراسم وجود دارد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های سری آیفون 11 چیست؟ آیا اپل می‌تواند بار دیگر محصولات بی‌نظیری را وارد بازار کند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۶/۸
طراحی ماژول دوربینش فاجعست

رامتین

۱۳۹۸/۶/۸
ایول

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۸
محصولات اپل هیچگاه "بی‌نظیر" نبودن. مثلاً باتری‌قدرتمندش نشانه‌ی بی‌نظیرریشه؟؟
اما خب بهرحال تعدادی پُزباز سینه‌چاکن براش