خانهاخبار
کاهش 13.8 درصدی فروش آیفون در سه ماهه دوم 2019

کاهش 13.8 درصدی فروش آیفون در سه ماهه دوم 2019

فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی در حال کاهش است و اپل یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که فروش محصولات آن با کاهش مواجه شده است.
۱۳۹۸/۶/۸

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی Gartner، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش روبه‌رو شده است. در این بازه زمانی شاهد فروش 367.9 میلیون گوشی هوشمند بودیم که کاهشی 1.7 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی از خود نشان می‌دهد. در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2018 شاهد فروش 374.3 میلیون گوشی هوشمند بودیم. بر اساس اعلام تحلیلگر ارشد شرکت گارتنر، گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت کاهش فروش بیشتری را در مقایسه با گوشی‌های میان رده و پایین رده تجربه کرده‌اند. شرکت‌ها برای افزایش فروش محصولات خود سعی در کاهش حاشیه نمایشگر و همچنین استفاده از چندین دوربین روی پنل پشتی آن‌ها دارند.

سامسونگ همچنان به عنوان پرفروش سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. در سه ماهه دوم 2019 این شرکت کره‌ای موفق به فروش 75.11 میلیون گوشی هوشمند شده است. سهم این برند در بازار جهانی با رشد همراه بوده و از 19.3 درصد به 20.4 درصد رسیده است. در این بازه زمانی هوآوی موفق به فروش 58.06 میلیون اسمارت فون شده است که سهمی 15.8 درصدی را برای این غول فناوری چینی به همراه داشته است. هوآوی قصد داشت در سه ماهه چهارم 2019 به عنوان پرفروش‌ترین سازنده اسمارت فون در جهان شناخته شود؛ با این حال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا این مهم را به تعویق خواهد انداخت. با وجود این تحریم‌ها، فروش گوشی‌های هوآوی رشدی 16.5 درصدی را در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اند.

image

بر اساس گزارش گارتنر، فروش گوشی‌های اپل کاهشی 13.9 درصدی را تجربه کرده‌اند. این شرکت که در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی 44.72 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده بود، در ماه‌های آوریل تا ژوئن 2019 تنها موفق به فروش 38.52 میلیون آیفون در کشورهای مختلف شده است. اپل در گزارش‌های مالی خود میزان فروش محصولاتش را اعلام نمی‌کند. درآمد حاصل از فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه سوم سال مالی کاهشی 12 درصدی داشته و برای اولین بار از سال 2012، سهمی کمتر از 50 درصد در درآمد کلی سازنده خود داشته است. سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند برابر با 10.5 درصد است.

در صورتی که کاهش فروش گوشی‌های اپل در بازار ادامه داشته باشد، شیائومی در آینده جایگاه آن را در بازار تصاحب می‌کند. شیائومی در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن موفق به فروش 33.19 میلیون گوشی هوشمند شده که خبر از سهم 9 درصدی آن در بازار جهانی می‌دهد. در مقام پنجم لیست پرفروش‌ترین برندهای سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه دوم 2019، نام برند اوپو به چشم می‌خورد. این شرکت با فروش 28.11 میلیون اسمارت فون به سهمی برابر با 7.6 درصد دست پیدا کرده است.

بازار گوشی‌های هوشمند در حال کوچک شدن است. بر اساس اعلام گارتنر در آمار سالانه تنها کشورهای چین و برزیل با افزایش فروش مواجه شده‌اند. چین همچنان بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند با فروش 101 میلیون دستگاه محسوب می‌شود. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تعداد 10.8 میلیون گوشی هوشمند در کشور برزیل به فروش رسیده که رشدی 1.8 درصدی را از خود نشان می‌دهد. هند به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در جهان، فروشی برابر با 35.7 میلیون دستگاه را تجربه کرده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهشی 2.3 درصدی را از خود نشان می‌دهد. گارتنر پیش بینی کرده تا پایان سال 2019 شاهد فروش 1.5 میلیون اسمارت فون در بازار جهانی خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Hamid

۱۳۹۸/۶/۸
تا این همه تنوع تو بازار گوشی که با امکانات آیفون و قیمت پایین هست کی سراغ گوشی های گرون قیمت اپل می‌ره