خانهاخبار
گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که تا پایان سال 2019 معرفی می‌شوند

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که تا پایان سال 2019 معرفی می‌شوند

شرکت‌های مختلف در ادامه سال جاری میلادی از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کنند. در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۶/۶

در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت زیادی در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نبودیم و پرچمداران تغییرات زیادی نداشتند. در سال جاری میلادی شاهد معرفی محصولات مناسبی بودیم که از ویژگی‌های منحصر به‌فردی مانند حفره درون نمایشگر، صفحه نمایش انعطاف پذیر و همچنین دوربین اصلی پنج گانه بهره می‌بردند. این محصولات شامل سامسونگ گلکسی S10، وان پلاس 7 پرو، هوآوی P30 پرو و نوکیا 9 پیور ویو می‌شود. در ادامه سال شرکت‌ها از پرچمداران نیمه دوم 2019 خود رونمایی می‌کنند. در ادامه به معرفی پرچمدارانی می‌پردازیم که انتظار داریم تا پیش از پایان سال جاری میلادی از راه برسند. در ادامه با ماه همراه باشید.

گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4

image

گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 که انتظار می‌رود دارای دو مدل گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL باشند، احتمالا در ماه اکتبر از راه می‌رسند. در حال حاضر گوگل اطلاعات زیادی از این پرچمداران در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است؛ با این حال به علت انتشار شایعات و گزارش‌های متعدد با آن‌ها آشنایی داریم. گوگل در گذشته رندر رسمی این محصولات را منتشر کرده بود که طراحی پنل پشتی آن‌ها را به نمایش می‌گذاشت. این گوشی‌های هوشمند به المان مربعی شکل برای دوربین اصلی خود مجهز می‌شوند.

گوگل حضور دو ویژگی در این محصولات شامل Motion Sense و فیس آنلاک را تایید کرده است. Motion Sense توسط رادار Soli ژست‌های حرکتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این قابلیت کاربران می‌توانند با حرکت دست‌های خود و بدون لمس نمایشگر، آهنگ‌ها را تعویض کرده و یا تماسی را رد کنند. گوگل در آینده قابلیت‌های بیشتری را برای این فناوری در نظر خواهد گرفت. قابلیت فیس آنلاک این محصولات نیز از فناوری Soli استفاده می‌کند که سرعت آن را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل پیکسل 4 به صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و گوگل پیکسل 4 ایکس ال به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن QHD+ مجهز می‌شود. این نمایشگرها از نوع AMOLED بوده و دارای رفرش ریت 90 هرتز هستند. شایعات به تامین انرژی گوگل پیکسل 4 توسط یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی و پیکسل 4 XL توسط یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی اشاره می‌کنند. از دیگر مشخصات این محصولات می‌توان به 6 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده اسنپدراگون 855، دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 و 16 مگاپیکسلی و سیستم عامل پیش فرض اندروید پای اشاره کرد. انتظار می‌رود قیمت این دو گوشی هوشمند مشابه با گوشی‌های سری گوگل پیکسل 3 باشد.

هوآوی میت 30 پرو

image

هوآوی در ماه مارس سال جاری میلادی از گوشی P30 پرو رونمایی کرد. انتظار می‌رود پرچمدار جدید این غول فناوری چینی، هوآوی میت 30 پرو در ماه سپتامبر و یا اکتبر معرفی شود. در حالی که اطلاعات زیادی از این دستگاه به اینترنت راه پیدا نکرده، با یک گوشی هوشمند قدرتمند و جذاب روبه‌رو خواهیم بود. بر اساس شایعات، هوآوی میت 30 پرو به صفحه نمایش 6.71 اینچی با فناوری AMOLED و رفرش ریت 90 هرتز مجهز می‌شود. ظاهرا این دستگاه به مودم  Balong 5000برای شبکه ارتباطی 5G، دو سنسور 40 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتو و شارژ سیمی و بی‌سیم سریع مجهز می‌شود.

هوآوی میت 30 پرو برای تامین انرژی خود از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی کمک می‌گیرد و برادر آن، میت 30 از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در ماه ژوئیه سال جاری میلادی فناوری شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی هوآوی موفق به کسب تاییدیه FCC شد. با توجه به این موضوع، احتمالا هوآوی میت 30 پرو از این فناوری پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این اسمارت فون بهبودهایی در زمینه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس تجربه کند و همچنین دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری EMUI 10 باشد.

انتظار می‌رود قیمت هوآوی میت 30 پرو در مقایسه با نسل گذشته با افزایش روبه‌رو شود. احتمالا قیمت پایه این دستگاه نزدیک به 1000 یورو باشد. در صورتی که به یک گوشی هوشمند ارزان‌تر ولی ضعیف‌تر نیاز داشته باشید، هوآوی برای شما میت 30 را در نظر گرفته است. این دستگاه از ویژگی‌های کمتری در مقایسه با مدل پرو خود بهره می‌برد.

وان پلاس 7T

image

تا به امروز شایعات زیادی در رابطه با پرچمداران آینده وان پلاس در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال برخی اطلاعات به معرفی این محصولات در ماه اکتبر اشاره می‌کنند. از سال 2016 و معرفی وان پلاس 6T، شاهد رونمایی از گوشی‌های سری T این برند در نیمه دوم سال هستیم. وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو در مه 2019 معرفی شدند. با توجه به رونمایی از دو گوشی هوشمند در نیمه اول سال جاری میلادی، انتظار می‌رود با گوشی‌های وان پلاس 7T و وان پلاس 7T پرو در ادامه سال ملاقات کنیم. امیدواریم وان پلاس کیفیت دوربین این محصولات را افزایش دهد تا قادر به رقابت با پرچمداران سامسونگ و هوآوی باشند.

احتمالا وان پلاس 7T به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود که سنسور جدید آن 5 مگاپیکسلی باشد و برای تشخیص عمق کاربرد دارد. انتظاری برای استفاده از سنسور بیشتر برای دوربین اصلی وان پلاس 7T پرو نداریم؛ با این حال شاید وان پلاس برای آن استاندارد IP و امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را در نظر بگیرد. وان پلاس اعلام کرده دومین گوشی 5G خود را تا پایان سال جاری میلادی معرفی می‌کند. این اسمارت فون در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

پوکوفون F2

image

شیائومی با معرفی پوکوفون F1 در سال گذشته میلادی سرو صدای زیادی به پا کرد. علت این موضوع را باید در قیمت اقتصادی این گوشی هوشمند جستجو کرد. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 845، دوربین اصلی دوگانه و 6 گیگابایت رم مجهز شده؛ با این حال تنها قیمتی برابر با 370 دلار دارد که خبر از ارزش خرید بالای آن می‌دهد. انتظار می‌رود شیائومی در سال جاری میلادی از گوشی جایگزین پوکوفون F1 رونمایی کند. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعات رسمی در رابطه با پوکوفون 2 در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما انتظار می‌رود از نظر مشخصات و قیمت مشابه با نسل کنونی خود عمل کند.

انتظار می‌رود شیائومی پوکوفون F2 به تراشه NFC مجهز شود و دارای طراحی بهتری باشد. زیرمجموعه شیائومی، ردمی در گذشته نه چندان دور از گوشی K20K20 پرو به عنوان ارزان‌ترین اسمارت فون مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 رونمایی کرد. با توجه به این موضوع، آینده گوشی Pocophone 2 در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

ال جی G8X

image

اطلاعاتی که در رابطه با گوشی آینده سری V ال جی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود  به نظر می‌رسد مربوط به ال جی G8X باشد. در اوایل سال جاری میلادی شاهد رونمایی از گوشی ال جی G8 بودیم. گفته می‌شود ال جی G8X دارای دوربین اصلی دوگانه، برش نمایشگر قطره‌ای، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک دکمه اضافه است. از سایر مشخصات این اسمارت فون می‌توان به پشتیبانی از شارژ وایرلس، DAC چهارگانه و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد.

در رابطه با محل قرارگیری سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند کره‌ای اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال انتظار می‌رود ال جی آن را به زیر نمایشگر منتقل کند. شاید این دستگاه به سنسور ToF روی پنل جلویی خود مجهز شود تا قابلیت فیس آنلاک و همچنین ژست‌های حرکتی را در اختیار کاربران قرار دهد. ال جی توسعه گوشی G8X را تایید و یا تکذیب نکرده است؛ با این حال به این موضوع اشاره کرده که برخی شایعات صحت دارند. ال جی در نمایشگاه IFA 2019 برلین کنفرانس خود را برگزار می‌کند. احتمال رونمایی از گوشی G8X در این مراسم وجود دارد.

شیائومی Mi MIX 4

image

شیائومی گوشی‌های سری می میکس خود را در نیمه دوم سال معرفی می‌کند. سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از گوشی می میکس 3 در ماه اکتبر و در سال 2017 شاهد معرفی Mi MIX 2 در ماه سپتامبر بودیم. این شرکت چینی توسعه گوشی Mi MIX 4 را تایید کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این اسمارت فون شاید به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شود تا یک رکورد جدید را به نام خود ثبت کند.

اطلاعاتی در رابطه با پتنت شیائومی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از توسعه سنسور پریسکوپی توسط این برند می‌دهد. در حال حاضر نمی‌توان حضور این سنسور در گوشی شیائومی Mi MIX 4 را تایید کرد. این گوشی هوشمند احتمالا به چیپست اسنپدراگون 855 پلاس مجهز می‌شود و با طراحی باریکی وارد بازار می‌شود. در رابطه با وجود مکانیزم کشویی در این دستگاه نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

نوکیا 9.1 پیور ویو 5G

image

نوکیا در سال جاری میلادی از گوشی نوکیا 9 PureView رونمایی کرد. اگرچه این گوشی هوشمند به دوربین قدرتمندی مجهز شده؛ با این حال نتوانست افراد زیادی را جذب خود کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت فنلاندی به دنبال توسعه دستگاه جایگزین آن با نام نوکیا 9.1 پیور ویو 5G است. در حالی که گزارش‌های اولیه به معرفی این دستگاه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی اشاره کرده بودند، به نظر می‌رسد رونمایی از آن در سه ماهه چهارم 2019 صورت می‌گیرد. ظاهرا نوکیا به دنبال بهبود عملکرد دوربین این گوشی هوشمند در زمینه فیلمبرداری و همچنین در شرایط نوری ضعیف است.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، نوکیا یک گوشی هوشمند با دوربین بسیار قدرتمند را روانه بازار می‌کند. این دستگاه احتمالا به چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 و سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 مجهز می‌شود و از نسل پنجم تلفن همراه پشتیبانی می‌کند. رونمایی از دو گوشی هوشمند پرچمدار توسط شرکت نوکیا در یکسال، تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد؛ با این حال احتمال آن وجود دارد.

موتورولا ریزر انعطاف پذیر

image

به نظر می‌رسد موتورولا به دنبال عرضه دوباره گوشی‌های سری ریزر خود است. بر اساس شایعات، این شرکت یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر را توسعه می‌دهد که در سال جاری میلادی معرفی می‌شود. در حالی که تاریخ دقیق عرضه این محصول مشخص نشده، شرکت موتورولا به ورود همزمان آن با محصولات رقیب اشاره کرده است. سامسونگ و هوآوی در گذشته از گوشی‌های منعطف خود رونمایی کرده‌اند اما هنوز برای فروش وارد بازار نشده‌اند.

موتورولا ریزر ظاهرا به دو نمایشگر به صورت عمودی مجهز می‌شود. این دستگاه در زمان بسته بودن دارای یک نمایشگر بزرگ و در زمان باز بودن دارای یک صفحه نمایش بزرگ است. شایعات از این محصول به عنوان یک گوشی میان رده یاد می‌کنند که انرژی آن توسط چیپست اسنپدراگون 710 تامین می‌شود. این دستگاه از باتری 2730 میلی آمپر ساعتی و 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. در صورتی که شایعه قیمت 1500 دلاری موتورولا ریزر صحت داشته باشد، ارزش خرید آن با توجه به مشخصات فنی به شدت کاهش پیدا می‌کند. این احتمال وجود دارد که اولین گوشی انعطاف پذیر موتورولا در ایالات متحده آمریکا به صورت انحصاری توسط ورایزن به فروش برسد.

سونی اکسپریا 2

image

در حالی که سونی اکسپریا 1 به تازگی وارد بازار شده، در آینده با نسل جدید آن ملاقات می‌کنیم. انتظار می‌رود نام این محصول سونی اکسپریا 2 باشد. این گوشی هوشمند از طراحی مشابه با اکسپریا 1 بهره می‌برد، با این تفاوت که دوربین اصلی سه گانه آن از مرکز پنل پشتی به سمت چپ آن منتقل شده است. این دستگاه ظاهرا به صفحه نمایش کوچکتر 6.1 اینچی با حاشیه‌های کمتری مجهز می‌شود. لازم به ذکر است؛ اکسپریا 1 از صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره می‌برد.

با توجه به رویه سونی در سال‌های گذشته، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر گوشی اکسپریا 2 معرفی شود. با توجه به برگزاری نمایشگاه IFA 2019 در ماه آینده میلادی، احتمال ملاقات با پرچمدار جدید سونی در این نمایشگاه وجود دارد. سونی در IFA 2018 گوشی اکسپریا XZ3 را در معرض دید عموم قرار داد، بنابراین احتمال معرفی اکسپریا 2 در شهر برلین وجود دارد.

پرچمداران اندرویدی که هنوز وارد بازار نشده‌اند

تعدادی از پرچمداران اندرویدی اگرچه به صورت رسمی معرفی شده‌اند، اما هنوز در اختیار خریداران قرار نگرفته‌اند. در ادامه به معرفی این محصولات می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی فولد

image

گلکسی Fold به عنوان اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در ماه فوریه سال جاری میلادی معرفی شد. این دستگاه در بخش بیرونی خود دارای یک صفحه نمایش 4.6 اینچی بوده و درون خود یک نمایشگر 7.3 اینچی را جای داده است. این اسمارت فون دارای 6 دوربین بوده و قدرت آن توسط چیپست اسنپدراگون 855 تامین می‌شود. در حالی که ابتدا قرار بود سامسونگ گلکسی فولد در 26 آوریل وارد بازار شود، مشکلات ایجاد شده سازنده کره‌ای آن را مجبور کرد تا عرضه آن را به تعویق بیاندازد. این گوشی هوشمند در ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

هوآوی Mate X

image

هوآوی در کنگره جهانی موبایل 2019 از رقیب گلکسی فولد رونمایی کرد. این دستگاه در حالت تبلت دارای صفحه نمایش 8 اینچی است. قدرت این گوشی هوشمند 5G توسط چیپست کایرین 980 تامین می‌شود که البته شایعات به عرضه آن با پردازنده Kirin 990 اشاره می‌کنند. چیپست کایرین 990 در آینده نزدیک معرفی می‌شود. از مشخصات این محصول می‌توان به دوربین اصلی سه گانه و سنسور اثر انگشت روی فریم اشاره کرد. این گوشی هوشمند در فاصله ماه‌های سپتامبر و نوامبر وارد بازار می‌شود. این دستگاه هوآوی با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 2550 دلار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

صادق

۱۳۹۸/۶/۶
تا سه ماه آینده گوشی جدیدی از خانواده می نه شیاومی میاد که فایو جی هست. این مدل همون می نه هست منتهی به تراشه جدید تر کوالکام و باتری بهتر و فایو جی مجهز شده

soroosh

۱۳۹۸/۶/۶
من فقططططططط دلم پیش الجی و سونیه که دوباره برگردند به بازار