خانهاخبار
ال جی تولید نمایشگر آیفون 11 را آغاز کرد

ال جی تولید نمایشگر آیفون 11 را آغاز کرد

گزارشی جدید به آغاز تولید پنل صفحه نمایش آیفون 11 توسط شرکت کره‌ای ال جی اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۶/۳

چند روز پیش گزارشی به اینترنت راه پیدا کرد که خبر از آغاز تولید ماژول‌های دوربین آیفون‌های 2019 توسط شرکت ال جی اینوتک می‌داد. حال گزارشی جدید از کره جنوبی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که به آغاز تولید پنل‌های OLED این محصولات توسط شرکت ال جی دیسپلی اشاره می‌کند. این شرکت کره‌ای برای اولین بار وظیفه تولید نمایشگرهای OLED آیفون را بر عهده دارد. ال جی نزدیک به 10 درصد از نیاز اپل (6 تا 7 میلیون پنل) را به تولید می‌رساند. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند جدید اپل در تاریخ 10 سپتامبر معرفی شوند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش شده، آیفون 11 به صفحه نمایش 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو به نمایشگر 6.5 اینچی OLED مجهز می‌شوند. آیفون 6.1 اینچی اپل که ظاهرا با نام آیفون 2019 از راه می‌رسد، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با فناوری LCD است. شرکت ال جی در نیمه دوم سال گذشته میلادی استانداردهای کیفی اپل را با موفقیت پشت سر گذاشت. در حالی که سامسونگ و ال جی وظیفه تولید پنل‌های موردنیاز اپل را برای سال جاری میلادی بر عهده دارند، یک شرکت دیگر در سال 2020 به این جمع اضافه خواهد شد.

انتظار می‌رود تمام آیفون‌های 2020 دارای صفحه نمایش OLED باشند. گزارشی در گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که اپل در حال تست پنل‌های تولیدی شرکت چینی BOE Technology Group است. در صورتی که این شرکت بتوانند آزمایش‌های اپل را با موفقیت پشت سر بگذارید، تبدیل به بزرگترین تولیدکنندگان پنل‌های OLED آیفون‌های 2020 می‌شود. این شرکت که بزرگترین تولیدکننده پنل نمایشگر در کشور چین محسوب می‌شود، هم اکنون وظیفه ساخت پنل‌های LCD آیپد و مک بوک را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد شرکت BOE در حال صحبت برای تامین نمایشگرهای OLED‌ موردنیاز گوشی‌های هوشمند ال جی است.

image

بر اساس گزارشی که از کشور کره جنوبی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، اپل به دنبال کاهش هزینه‌های پنل OLED مورد استفاده در آیفون‌های 2020 است. علت این امر را باید در استفاده از مودم‌های گران‌ قیمت 5G جستجو کرد. کاهش هزینه پنل‌های OLED به اپل اجازه می‌دهد بدون افزایش قیمت چشمگیر، محصولات آینده خود را با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم تلفن همراه وارد بازار کند. شرکت BOE پنل‌های OLED تولیدی خود را با قیمت پایین‌تری در مقایسه با سامسونگ و ال جی به فروش می‌رساند. اپل از سال 2007 تا 2016 از پنل‌های LCD برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد؛ با این حال از سال 2017 و همزمان با معرفی آیفون تصمیم به استفاده از پنل‌های OLED گرفت.

بنابر اطلاعات منتشر شده، ال جی در زمینه تولید پنل‌های OLED کوچک دچار مشکل است و این موضوع باعث شده میزان تولید آن کاهش پیدا کند. با توجه به این موارد، ال جی برای تامین پنل‌های مورد نیاز اپل باید خط تولید خود را افزایش دهد. این پنل‌ها بعد از تولید باید کیفیت لازم را برای ارسال به شرکت اپل و استفاده در آیفون‌های 2019 داشته باشند. اپل قصد دارد وابستگی خود را به رقیب دیرینه‌اش، سامسونگ کاهش دهد. در همین راستا احتمالا در آینده شرکت ژاپن دیسپلی، بزرگترین تولیدکننده نمایشگرهای LCD مورد نیاز اپل مشغول به ساخت پنل‌های OLED شود.

زاپن دیسپلی در زمینه تولید پنل‌های LCD فعالیت دارد و افزایش محبوبیت پنل‌های OLED باعث ایجاد مشکلاتی برای این شرکت شد. در همین راستا اپل در اوایل سال جاری میلادی 100 میلیون دلار به این شرکت ژاپنی کمک مالی کرد. اپل امسال پنل‌های OLED موردنیاز اپل واچ سری 5 را از این شرکت تامین می‌کند. با توجه به این موضوع، احتمال استفاده از پنل‌های OLED ژاپن دیسپلی در آیفون‌های آینده وجود دارد. آیفون‌های 2019 به دوربین اصلی سه گانه و دوگانه مجهز می‌شوند و دارای طراحی مشابه با نسل کنونی خود هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۶/۴
ال جی خودس روی زمین صاف نمی تونه بره چه حرفی هستش دیگه ذولفقار چاخان ؟ مگه فکر کردی مثل صفخه های سامهنگ بی کیفیت هستش الجی بزرگترین تولید کننده صفحه نمایش هستش این حرف رو جای دیگه نزن بهت می خندن ?

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۳
ال‌جی خودش روی زمین صاف نمی‌تونه راه بره، میخواد بارِ دیگرانم به دوش بکشه؟?