خانهاخبار
هوآوی تاریخ رونمایی از چیپست کایرین 990 را اعلام کرد

هوآوی تاریخ رونمایی از چیپست کایرین 990 را اعلام کرد

شرکت هوآوی به تازگی نام پردازنده آینده خود و همچنین تاریخ معرفی آن را مشخص کرده است. چیپست کایرین 990 در تاریخ 15 شهریور از راه می‌رسد.
۱۳۹۸/۶/۳

هوآوی معمولا هر ساله نسل جدید گوشی‌های سری میت را با پردازنده‌های جدید Kirin معرفی می‌کند. این سنت حداقل از زمان معرفی هوآوی میت 8 تا به امروز پابرجاست. در همین راستا انتظار داریم قدرت گوشی‌های میت 30 این غول فناوری چینی را پردازنده‌ جدید کایرین تامین کند. به تازگی هوآوی نام این چیپست و همچنین زمان معرفی آن را مشخص کرده است. بر اساس ویدیوی کوتاهی که از سوی این برند منتشر شده، چیپست کایرین 990 در تاریخ 6 سپتامبر معرفی می‌شود. در این تاریخ نمایشگاه IFA 2019 شروع به کار خواهد کرد.

این اولین باری نیست که هوآوی از پردازنده جدید خود در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی می‌کند. در سال گذشته میلادی چیپست Kirin 980 در این نمایشگاه و در سال 2017 نیز پردازنده کایرین 970 در نمایشگاه IFA معرفی شد. پس از معرفی این چیپست‌ها، شاهد رونمایی از گوشی‌های سری میت 20 و میت 10 بودیم.

چه انتظاراتی از چیپست کایرین 990 هوآوی داریم؟

image

بر اساس تیزر منتشر شده، این پردازنده از نسل پنجم تلفن همراه (5G) پشتیبانی می‌کند. در رابطه با ادغام مودم 5G در طراحی این چیپست و یا توسعه آن به صورت جداگانه، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. در پردازنده کایرین 980 این مودم به صورت جداگانه به آن اضافه شده بود. در صورتی که مودم 5G در چیپست کایرین 990 ادغام شود، شاهد کاهش مصرف انرژی آن خواهیم بود. در صورتی که هوآوی موفق به انجام چنین کاری شود، در آینده محصولات بیشتری از سوی این شرکت با فناوری 5G به بازار عرضه می‌شود.

بر اساس شایعات گذشته، این چیپست جدید با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV به تولید می‌رسد. چیپست Kirin 990 اولین پردازنده کایرین محسوب می‌شود که قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. هوآوی معمولا به سرعت از جدیدترین هسته‌های پردازشی و گرافیکی ARM در چیپست‌های خود استفاده می‌کند. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود چیپست کایرین 990 دارای پردازنده پردازشی Cortex-A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 باشد. علاوه بر این موارد، شبکه پردازش عصبی این پردازنده نیز با بهبود همراه خواهد شد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که پردازنده Kirin 990 در گوشی‌های سری میت 30 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)