خانهاخبار
تازه‌ترین اطلاعات از طراحی پرچمداران OnePlus 7T و 7T Pro

تازه‌ترین اطلاعات از طراحی پرچمداران OnePlus 7T و 7T Pro

تازه‌ترین تصاویر منتشر شده و منتسب به پرچمداران OnePlus 7T و 7T Pro به دوربین اصلی درون ماژول دایره‌ای به جای ترتیب عمودی اشاره دارند. انتظار می‌رود که این دو گوشی هوشمند چینی مجهز به اسنپدراگون 855 پلاس، باتری بزرگ و دوربین پیشرفته معرفی شوند.
۱۳۹۸/۶/۱

تصویری از یک گوشی مرموز وان پلاس با دوربین اصلی دایره‌ای در دسامبر سال گذشته منتشر شد. در ابتدا تصور می‌شد که تصویر متعلق به OnePlus 7 است اما رونمایی کمپانی وان پلاس از این مدل تأیید کرد که تصویر به مدل مرموز دیگری تعلق داشته است. حالا شایعه تازه‌ای منتشر شده و اولین تصاویر احتمالی منتسب به گوشی OnePlus 7T را به نمایش گذاشته است.

ماژول دوربین دایره‌ای به جای سیستم دوربین عمودی

سه تصویر طراحی ابتدای توسط ایوان بلس منتشر شده و بار دیگر تأیید کرده است که وان پلاس حداقل یک گوشی هوشمند تازه را با دوربین دایره‌ای در دست توسعه دارد. این تصویر تقریبا در ابعاد مشابه با پروتوتایپ قبلی به نظر می‌رسد اما همچنین تفاوت‌هایی با آن دارد. مخصوصا نوار افقی در میانه دستگاه حذف شده و برخی جزئیات آبی به کناره‌ها اضافه شده است. با توجه به تصویر افشا شده، تعداد دقیق حسگرهای درون دوربین اصلی این گوشی مشخص نیست. در مقایسه باید بگوییم گوشی‌های OnePlus 7 و 7 Pro به ترتیب دوربین‌های دوگانه و سه گانه دارند و به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که نسل بعدیشان هم دوربین مشابهی داشته باشد.

image

 

علاوه بر دوربین‌ها، درون ماژول هم عبارت Designed by OnePlus درج شده است. این عبارت همچنین با لوگوی سازنده همراه شده که در میانه عرض و کمی پایین‌تر درج شده است. سایر جزئیات شامل تعبیه دکمه‌های تنظیم صدا در یک طرف بدنه و دکمه پاور و Alert Slider در طرف دیگر بدنه می‌شود. بدنه همچنین شامل بلندگوهایی در لبه پایین و پورت ارتباطی USB-C شده است. پروتوتایپی که تصویرش را در دسامبر گذشته دیده بودیم، قالب مستطیلی آن واضح‌تر دیده می‌شد.

احتمالا معرفی دو گوشی OnePlus 7T و 7T Pro با طراحی پیش رو

وان پلاس هنوز برنامه‌های خود را برای طراحی گوشی آینده‌اش اعلام نکرده است اما Max.J افشاگر معتقد است که طراحی پیش رو احتمالا برای توسعه هر دو مدل OnePlus 7T و 7T Pro به کار گرفته خواهد شد. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، دو گوشی مذکور به خوبی از نظر طراحی ظاهری از گوشی‌های قبلی سازنده متمایز خواهند شد.

وان پلاس در سال‌های اخیر تفاوت‌های چشمگیری را در گوشی‌های برند T خود ایجاد کرد. برای مثال، پنل نمایش 18:9 در OnePlus 5T جایگزین پنل نمایش 16:9 در OnePlus 5 شد و OnePlus 6T هم سال گذشته با ناچ بسیار کوچکی به بازار راه پیدا کرد. از طرفی انتظار می‌رود که امسال تغییرات در پنل نمایش اندک باشد و شاهد تغییرات چشمگیرتر در پنل پشتی باشیم.

image

 

باید اشاره کنیم گوشی OnePlus 7 پنل نمایش 6.4 اینچی از نوع اپتیک امولد با ناچ قطره‌ای و وضوح تصویر 1080 در 2340 فول اچ دی پلاس دارد. OnePlus 7 Pro هم با پنل نمایش تمام صفحه و لبه‌های خمیده از نوع فلویید امولد و وضوح تصویر 1440 در 3120 کواد اچ دی پلاس و نرخ رفرش چشمگیر 90 هرتزی معرفی شده است. انتظار می‌رود که هر دو گوشی جدید OnePlus 7T و 7T Pro با همین پنل‌های نمایش رونمایی شوند.

image

 

همچنین پیش بینی شده است که دو گوشی OnePlus 7T و 7T Pro با به روزرسانی‌های چشمگیر داخلی توسعه پیدا کنند. برای مثال، تعبیه پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس ممکن است برجسته‌ترین نکته در مشخصات فنی این دو باشد و همچنین رم و حافظه داخلی سطح بالاتری هم برای هر دو در نظر گرفته شود. در کنار این موارد ممکن است سیستم عامل اندروید 10 به همراه آخرین نسخه رابط کاربری Oxygen OS به طور پیش فرض روی آن‌ها نصب شود و همچنین از شبکه ارتباطی 4G هم پشتیبانی کنند؛ البته شاید وان پلاس یک نسخه مخصوص از OnePlus 7T Pro را با پشتیبانی از 5G روانه بازار کند.

در تکمیل به روزرسانی‌ها و تغییرات در دو مدل پرچمدار OnePlus 7T و 7T Pro انتظار می‌رود هر دو دوربین اصلی و سلفی هم کمی سطح بالاتر از نسل قبلی طراحی شوند. حسگر اثرانگشت اولتراسونیک هم به جای حسگر اپتیکال زیر نمایشگر این دو قرا می‌گیرد تا صحت و سرعت عملکرد تأیید هویت را تضمین کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

صادق

۱۳۹۸/۶/۱
از شما بعیده اونم با این همه کارشناس اگه یه نگاهی به حسگر ها بکنید متوجه میشید که قطعا اپتیکال سریع تر از اولترا سونیکه تست های می 9 و اس 10 پلاس رو میتونید تو یوتوب ببینید