خانهاخبار
احتمال معرفی گلکسی فولد 2 سامسونگ با پنل نمایش 8 اینچی و محافظ صفحه شیشه‌ای

احتمال معرفی گلکسی فولد 2 سامسونگ با پنل نمایش 8 اینچی و محافظ صفحه شیشه‌ای

تازه‌ترین گزارش‌ها درباره نسل دوم گوشی‌های منعطف سامسونگ اشاره دارند که گلکسی فولد 2 احتمالا پنل نمایش بزرگتر 8 اینچی دارد و به جای محافظ صفحه پلی آمید به رویه شیشه‌ای مجهز می‌شود. همچنین روند معرفی این مدل با توجه به تأخیر در عرضه گلکسی فولد به تعویق خواهد افتاد.
۱۳۹۸/۶/۱

در روزهای اخیر شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره نسل دوم گوشی‌های منعطف برند سامسونگ بودیم. پس از اشاره کمپانی سامسونگ به احتمال عرضه رسمی و گسترده گگلکسی فولد در ماه سپتامبر، برخی منابع ادعا کردند که تاریخ دقیق آن 18 سپتامبر (28 شهریور) خواهد بود. همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، گوشی‌های سه گانه آیفون 2019 هم در همین بازه زمانی حدودی رونمایی خواهند شد.

image

 

پس از عرضه گوشی سامسونگ گلکسی فولد هم شاهد ورود رقیب اصلی آن گوشی منعطف هوآوی میت ایکس به بازار خواهیم بود. هوآوی روند عرضه این گوشی را مانند سامسونگ به تأخیر انداخت و حالا قرار است میت ایکس تاشو را با پردازنده و دوربین به روزرسانی شده در ماه اکتبر عرضه کند. پرچمدار هوآوی ظاهرا در دو بخش پردازنده داخلی و دوربین اصلی سطح بالاتر از گوشی سامسونگ گلکسی فولد توسعه یافته و البته گران‌تر است.

در کنار این پرچمداران منعطف، شایعه‌هایی هم درباره اولین گوشی میان رده مجهز به پنل نمایش منعطف تاشو منتشر شده است. این گوشی متعلق به برند موتورولا و منتسب به RAZR 2019 قرار است بسیار ارزان‌تر از گوشی هوآوی میت ایکس قیمت گذاری شود و در بازه زمانی تعطیلات سال نو ابتدا توسط اپراتور ورایزون به بازار راه پیدا کند. قالب منحصر به فرد تاشوی Motorola RAZR 2019 که به صورت افقی به جای عمودی تا می‌شود، دیگر چندان هم بی همتا باقی نخواهد ماند، زیرا ظاهرا سامسونگ هم به فکر توسعه و طراحی گوشی منعطف تازه‌ای افتاده است که پنل نمایش منعطف در قالب تاشو دارد. این گوشی منعطف سامسونگ احتمالا در سال 2020 معرفی می‌شود و می‌توانید تصویر پتنت به ثبت رسیده از طراحی آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

image

 

علاوه بر همه این شایعه‌ها، حالا خبرهایی هم درباره نسل دوم گوشی منعطف سامسونگ گلکسی فولد منتشر شده است. چند روز پیش گزارش شد که سامسونگ قصد دارد با یک تأمین کننده محلی برای تهیه محافظ شیشه‌ای صفحه گوشی گلکسی فولد 2 همکاری کند. رسانه‌های کره جنوبی حالا در ادامه گزارش کرده‌اند که گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 به پنل نمایش 8 اینچی مجهز می‌شود در حالی که پنل نمایش در نسل اول 7.3 اینچی طراحی شده بود.

محافظ صفحه در گلکسی فولد توسط کمپانی ژاپنی Sumitomo و از جنس پلی آمید (PI) بادوام طراحی شده بود و حالا با توجه به محدودیت معاملات تجاری میان ژاپن و کره جنوبی، تأمین دوباره محافظ صفحه از آن با مشکل مواجه شده است. این لایه محافظ درواقع بالایی‌ترین روکش روی نمایشگر گلکسی فولد است و از قطعات اساسی و ضروری دستگاه به شمار می‌رود. این لایه محافظ دقیقا همان روکشی است که در روند عرضه ابتدایی برخی کاربران از روی نمایشگر دستگاه خود جدا کردند.

سامسونگ با انبساط و ادامه دادن روکش PI به گوشه‌های کناری توانست این مشکل برداشته شدن محافظ صفحه را تا حدودی مرتفع سازد تا محافظ دیگر مانند روکش‌های جانبی صفحه نمایش به نظر نرسد. حالا به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد طراحی را به کلی دستخوش تغییر کند و دیگر در نسل آینده خبری از روکش محافظ نمایشگر نخواهد بود.

گلکسی فولد 2، پرچمدار 8 اینچی منعطف

یک خبرگزاری کره‌ای به نام The Bell گزارش کرده است سامسونگ محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای برای گلکسی فولد خود را از یک سازنده محلی تأمین خواهد کرد. ظاهرا سامسونگ قصد دارد با Dolnsys همکاری کند؛ در حالی که Corning و Schott هم محصولات مشابهی را دارند. کمپانی Dolnsys اخیرا رویه محافظ شیشه‌ای مخصوص پنل‌های نمایش منعطف توسعه داده و ظاهرا لایه شیشه‌ای بسیار نازکی تولید کرده است که می‌توان از آن در توسعه گوشی‌های هوشمند منعطف آینده استفاده کرد.

این لایه شیشه‌ای نازک که UTG نامیده شده، از لایه محافظ پلی آمید فعلی بادوام‌تر و سخت‌تر است. اما چگونه لایه شیشه‌ای سخت و مقاوم را می‌توان همچنین خم کرد؟ دلیل آن ظاهرا نازکی بیش از حد است. روند تولید انبوه این محافظ شیشه‌ای تازه در 2020 آغاز می‌شود و بدین ترتیب یکی از مشکلات احتمالی در روند توسعه و تولید گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 هم مرتفع خواهد شد.

تاریخ معرفی گلکسی فولد 2

قرار بود اولین بسته محافظ شیشه‌ای 8 اینچی Dolnsys برای گلکسی فولد پیش از اتمام سال جاری میلادی تهیه شود و بدین ترتیب در اوایل بهار 2020 هم شاهد معرفی رسمی این گوشی منعطف تازه باشیم. از طرفی هم حالا روند عرضه گلکسی فولد 5 ماه به تعویق افتاده است و بدین ترتیب سامسونگ روند معرفی و عرضه نسل دوم را هم با تأخیر حداقل 5 ماهه همراه خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)