خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با اپل واچ سری 5 می‌دانیم

هر آنچه در رابطه با اپل واچ سری 5 می‌دانیم

اپل احتمالا ماه آینده میلادی از نسل جدید ساعت هوشمند خود رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون اپل واچ سری 5 می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۶/۱

اپل واچ سری 4 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که فروش بسیار بالایی را نیز تجربه می‌کند. در حالی که این اسمارت واچ در مقایسه با نسل گذشته خود تغییرات ظاهری زیادی را تجربه نکرده، به ویژگی‌های بیشتری مجهز شده و همچنین دارای نمایشگر بزرگتری است. مهم‌ترین قابلیت این دستگاه، ECG یا الکترودیاگرام است. این قابلیت به تازگی به جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ اضافه شده است؛ با این حال هم اکنون تنها نماینده اپل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که البته در تمام کشورها در دسترس نیست.

با وجود قابلیت‌های فراوان و فروش بالا، اپل واچ را نمی‌توان یک ساعت هوشمند کامل و بی نقص دانست. این محصول همچنان دارای کمبودهایی بوده که دستگاه‌های رقیب فاقد آن‌ها هستند. یکی از این ویژگی‌ها، ردیابی خواب کاربران است که البته اگر شایعات اخیر صحت داشته باشند، اپل مدت زمان طولانی در حال توسعه آن بوده و احتمالا با معرفی اپل واچ سری 5 وارد گجت‌های پوشیدنی این برند می‌شود. اپل واچ سری 5 احتمالا با ویژگی‌های جدید زیادی از راه می‌رسد. در ادامه با بررسی تمام شایعات و گزارش‌های منتشر شده در رابطه با این ساعت هوشمند همراه ما باشید.

طراحی اپل واچ سری 5

image

در حالی که سه نسل اول اپل واچ دارای طراحی کاملا یکسان بودند، اپل واچ سری 4 تغییراتی در این موضوع ایجاد کرد. این اسمارت واچ به صفحه نمایش بزرگتر و مسطح‌تر مجهز شده است. در صورتی که دارای نسل‌های قدیمی‌تر اپل واچ بودید و آن را با اپل واچ سری 4 تعویض کرده‌اید و همچنان تغییرات ملموسی را در آن حس نمی‌کنید، به شما حق می‌دهیم. این موضوع در رابطه با اپل واچ سری 5 نیز صادق خواهد بود. بر اساس گزارشی که از سوی تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نسل آینده ساعت هوشمند اپل از طراحی مشابه با گذشته بهره می‌برد و بیشترین تمرکز روی تغییرات و بهبودهای داخلی خواهد بود.

با معرفی هر نسل از اپل واچ، بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که آیا اپل این بار به سراغ طراحی دایره‌ای شکل برای نمایشگر می‌رود؟ امسال نیز این موضوع مطرح است؛ با این حال باید بگوییم که امسال نیز رویای شما به حقیقت نمی‌پیوندد. اپل به طراحی چهارگوش اعتقاد دارد و در آینده نزدیک آن را از گجت پوشیدنی خود حذف نمی‌کند. شاید بسیاری از افراد به ساعت‌های هوشمند با نمایشگر دایره‌ای علاقه داشته باشند، ولی رابط کاربری اپل واچ به گونه‌ای طراحی شده که مناسب نمایشگر چهارگوش است. احتمال تغییر در طراحی و رابط کاربری این ساعت هوشمند وجود دارد؛ با این حال امسال نباید منتظر آن باشیم.

راهی جدید برای استفاده از اپل واچ

image

سیستم عامل واچ او اس راه‌های ارتباطی مختلفی را برای کاربران در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند با انگشتان خود استفاده‌های مختلفی از نمایشگر 1.7 اینچی داشته باشند. به نظر می‌رسد دکمه تاج مانند و دیگر دکمه‌های معروف این ساعت هوشمند در اپل واچ سری 5 باقی می‌مانند. بر اساس شایعات، این محصول به ژست‌های حرکتی متعدد مجهز می‌شود که تجربه کاربری را بهبود می‌دهد. بر اساس اطلاعات جدیدی که از پتنت اپل به‌دست آمده، کاربران با حرکت دست خود می‌توانند با این ساعت هوشمند ارتباط برقرار کنند. برای مثال با حرکت دست می‌توان به یک پیام پاسخ داد و یا با مشت کردن، یک تماس را جواب داد. بر اساس گزارش‌ها، گوگل نیز به دنبال اضافه کردن ژست‌های حرکتی به سیستم عامل پوشیدنی خود است.

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 5

image

اپل واچ سری 4 با قابلیت‌های جدید خود توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند؛ با این حال همچنان کمبودهایی در آن مشاهده می‌شود. از ویژگی‌های قابل توجه این اسمارت واچ باید به ECG و امکان شناسایی سقوط صاحب خود اشاره کرد. یکی از ضعف‌های بزرگ اپل واچ، عدم وجود قابلیت ردیابی خواب کاربر است، ویژگی که در ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت نیز مشاهده می‌شود. بسیاری از محصولات معروف مانند ساعت‌های هوشمند سامسونگ دارای چنین قابلیتی هستند و با توجه به این موضوع، عدم حضور آن در پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود اپل واچ سری 5 دارای این قابلیت باشد. بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی بلومبرگ در اختیار رسانه‌ها قرار گفته، اپل آماده است تا در سال 2020 از این قابلیت در گجت پوشیدنی خود استفاده کند و با توجه به این موضوع، احتمالا اپل واچ سری 5 دارای چنین ویژگی باشد. مسلما بسیاری از کاربران از حضور این قابلیت در نسل جدید اپل واچ خوشحال می‌شوند.

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ سری 5

نسخه وای فای اپل واچ 4 با اندازه 40 میلی‌متر قیمتی برابر با 399 دلار دارد و نسخه 44 میلی‌متری آن نیز با قیمت 429 دلار به فروش می‌رسد. نسخه مجهز به وای و سلولار این ساعت هوشمند در نسخه 40 میلی‌متری قیمتی برابر با 499 دلار و در نسخه 44 میلی‌متری قیمتی برابر با 529 دلار دارد. انتظار می‌رود قیمت اپل واچ سری 5 تفاوتی با قیمت اپل واچ سری 4 نداشته باشد. برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که با توجه به تغییرات سخت‌افزاری زیادی که در نسل جدید ساعت هوشمند جدید اپل اعمال می‌شود، احتمال افزایش اندک قیمت آن وجود دارد.

در رابطه با تاریخ معرفی اپل واچ سری 5 اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال با توجه به نسل‌های گذشته انتظار می‌رود در تاریخ 10 سپتامبر با آن ملاقات کنیم. تاریخ رونمایی از نسل‌های گذشته اپل واچ به شرح زیر است:

  • اپل واچ: 24 آوریل 2015
  • اپل واچ سری 1 و سری 2: 16 سپتامبر 2016
  • اپل واچ سری 3: 22 سپتامبر 2017
  • اپل واچ سری 4: 12 سپتامبر 2018
  • اپل واچ سری 5: 10 سپتامبر 2019

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)