خانهاخبار
مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های انحصاری روی سوئیچ و PS4 ندارد

مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های انحصاری روی سوئیچ و PS4 ندارد

سخنگوی مایکروسافت اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت دیگر قصد ندارد بازی‌های انحصاری خود را برای کنسول سوئیچ یا PS4 عرضه کند. تمرکز این کمپانی در زمینه کراس-پلی حالا روی پروژه xCloud است.
۱۳۹۸/۵/۳۱

وقتی برای اولین بار خبر عرضه Cuphead بر روی سوئیچ اعلام شد، بسیاری از طرفداران کمپانی نینتندو خوشحال و حتی شگفت‌زده شدند. مایکروسافت و نینتندو قرار بود با همکاری یکدیگر بازی‌های کراس-پلتفرم جدیدی تولید کنند، اما حالا به نظر می‌رسد که بازی‌های انحصاری ایکس باکس دیگر بر روی کنسول سوئیچ یا PS4 عرضه نخواهد شد.

سخنگوی مایکروسافت در گفتگو با وبسایت gameindustry.biz گفت:

سال گذشته زمان جذابی برای ما بود چون تیم خلاق ایکس باکس استودیو را بیش از دو برابر کردیم. با شروع به کار این استودیوی جدید، می‌دانستیم که تعهداتی به سایر پلتفرم‌ها داریم و به آن‌ها عمل کردیم. اما حالا که به سمت جلو حرکت کرده‌ایم، این استودیو تمرکز خود را بر تولید بازی برای پلتفرم ما خواهد گذاشت. ما دیگر برنامه‌ای برای توسعه بازی‌های انحصاری برای سایر کنسول‌ها نداریم. [البته] باور ما همچنان بر قابلیت کراس-پلی استوار است و می‌دانیم که باید انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد تجربه‌ای منصفانه و سرگرم‌کننده را داشته باشیم.

اگر امیدوار بودید که Forza و Gears و Halo یا حتی Killer Instinct را روی سوئیچ یا PS4 بازی کنید، به نظر می‌رسد که امیدواری‌های شما سرانجام خاصی نخواهد داشت. مایکروسافت در حال حاضر تمرکز خود را روی سرویس xCloud گذاشته و این سرویس می‌تواند امکان کراس-پلی را برای گیمرها فراهم کند، منتها باید ببینیم سونی و نینتندو چقدر حاضرند اپلیکیشن xCloud را در پلتفرم‌شان بپذیرند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۸/۵/۳۱
مایکروسافت نباید به پلی استیشن بها بده همون‌طور که سونی هم همین کارو میکنه باید بازی های انخصاری بیشتری تولید کنه سیستم عامل ایکس باکس خیلی سبک تر از سیستم پلی استیشن