خانهاخبار
مدیرعامل کوآلکام می‌گوید آن‌ها اختلافی با اپل ندارند

مدیرعامل کوآلکام می‌گوید آن‌ها اختلافی با اپل ندارند

علی‌رغم آن که اپل و کوآلکام مدت‌ها با یکدیگر اختلاف و درگیری داشتند، ولی مدیرعامل کوآلکام اخیرا اعلام کرده که آن‌ها اختلافات پشت سر گذاشته شده و هر دو شرکت حالا به فاز همکاری برای تولید محصول وارد شده‌اند.
۱۳۹۸/۵/۲۹

اپل و کوآلکام در ماه آوریل امسال بالاخره به نزاعی طولانی مدت پایان دادند و قرارداد همکاری مشترکی با همدیگر امضا کردند تا کوآلکام تراشه‌های مورد نیاز اپل را تولید کند. حالا استیو مولنکوپف، مدیرعامل کوآلکام، اعلام کرده که این دو شرکت دیگر مشکل خاص و حادی با یکدیگر ندارند.

سردبیر خبرگزاری یاهو، اندی سروِر، در مصاحبه‌ای از مولنکوپف پرسید: «به نظر می‌رسید که مشکلات بسیار زیادی میان اپل و کوآلکام وجود داشته باشد. منظورم این است که آیا شما دشمن خونی یکدیگر بودید و حالا این اختلافات را کنار گذاشته‌اید؟»

مولنکوپف در پاسخ به این سوال به مسئله جالبی اشاره کرد: «اساسا بله. البته قسمت مربوط به دشمن خونی را تایید نمی‌کنم. ببینید پول‌های زیادی در رد و بدل است، و فکر می‌کنم که این مسائل قابل حل‌اند. حالا تمرکز ما عملا روی محصولات است.» نکته‌ای که مولنکوپف به آن اشاره کرده بسیار اهمیت دارد، چون اگر اپل می‌خواهد در سریع‌ترین زمان ممکن از 5G استفاده کند، باید با کوآلکام همکاری داشته باشد.

کوآلکام در حوزه توسعه فناوری 5G یکی از پیشگامان است، بنابراین طبیعی است که اپل بخواهد برای عرضه سریع آیفون 5G با این شرکت تعامل داشته باشد. اگر اپل نتواند سریع‌تر محصول 5G خود را روانه بازار کند، مطمئنا از رقبایی مثل سامسونگ عقب می‌افتد و حتی این فرصت برای شرکت‌های کوچک‌تر به وجود می‌آید تا جای پای خود را در این بازار محکم کنند.

مولنکوپف در ادامه افزود: «بسیار خوشحالم که حالا ۱۰۰ درصد توان شرکت‌ها بر سر ایجاد هماهنگی لازم به منظور کنار هم قرار دادن تیم‌های مهندسی و تولید محصولات جدید مصرف می‌شود. حالا گفتگوهای سازنده‌تری میان این دو شرکت انجام می‌گیرد و من هم خیلی بیشتر از قبل از این اتفاق خوشحالم. ما حالا وارد فاز تولید محصول شده‌ایم.»

کمپانی اپل چندی قبل کسب و کار مودم موبایل اینتل را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. انتظار می‌رود که کوپرتینویی‌ها بتوانند ظرف چند سال آینده تراشه اختصاصی خود را تولید کنند. با این همه، حالا به نظر می‌رسد که روابط میان کوآلکام و اپل به سطح خوب و مولدی رسیده است.

مولنکوپف در پایان گفت: «خود شرکت‌ها مشخصا شرایط را تغییر داده‌اند و من هم این کار را تشویق کردم. فکر می‌کنم اتفاقی که افتاده عالی است.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)