خانهاخبار
بهترین گوشی‌های اندرویدی با رم ۱۲ گیگابایتی کدامند؟

بهترین گوشی‌های اندرویدی با رم ۱۲ گیگابایتی کدامند؟

ظرفیت حافظه رم، نقش مهمی در سرعت عملکرد گوشی‌های اندرویدی داشته و برای مولتی تسکینگ نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این مطلب، بهترین گوشی‌های اندرویدی با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱۴۰۲/۹/۱۴

گوشی‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت هستند و روز به روز شاهد استفاده از سخت افزار قدرتمندتری برای آنها هستیم. در سال‌های اخیر، تقریبا تمامی پرچمداران اندرویدی با رم ۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شوند و این امر موجب پیشرفت محسوسی در تجربه مولتی تسکینگ و همچنین سرعت عملکرد این گوشی‌ها شده است. 

همچنین اکثر سازندگان با استفاده از قابلیت رم مجازی که حافظه داخلی را به حافظه رم تبدیل می‌کند؛ امکان افزایش ظرفیت این حافظه را نیز فراهم کرده‌اند تا گوشی هیچوقت با مشکل کمبود رم مواجه نشود.

phone main.jpg

 

بهترین گوشی‌های سامسونگ با رم ۱۲ گیگابایتی کدامند؟

 

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

s24 ultra.jpg

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا که در ژانویه ۲۰۲۴ معرفی و روانه بازار شد؛ یکی از کامل‌ترین پرچمداران بازار محسوب شده و در تمامی بخش‌ها، عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد. 

این گوشی مشخصات سخت افزاری تحسین برانگیزی داشته که شامل نمایشگر ۶.۸ اینچی داینمیک امولد 2X با رزولوشن QHD+، پشتیبانی از HDR10+ و حداکثر میزان روشنایی ۲٫۶۰۰ نیتی می‌شود.

سامسونگ همچنین نسخه‌ای اورکلاک شده از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم را در این محصول به کار برده که توسط ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود. 

گلکسی اس ۲۴ اولترا از سیستم دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کرده و باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری آن نیز از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

از نظر طراحی، این گوشی شباهت فراوانی به نسل پیشین خود یا همان گلکسی اس ۲۳ اولترا دارد و درگاه مخصوص قلم اس-پن نیز در بخش پایینی آن دیده می‌شود. 

سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ اولترا، از فریم تیتانیومی و لایه حفاظتی گوریلا آرمور برای نمایشگر و شیشه قاب پشتی استفاده کرده که در کنار مقاومت بالاتر، عملکرد بهتری نیز در بخش عدم بازتاب نور مستقیم دارد.

 

سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

z fold 5.jpg

با وجودی که نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ تفاوت‌های چندانی با نسل پیشین ندارد؛ باید گفت که گلکسی زد فولد ۵ همچنان یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی بازار است و نمایشگر درونی بزرگ و رم ۱۲ گیگابایتی نیز موجب آن شده تا تجربه‌ کاربری بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به مولتی تسکینگ رقم بزند.

این گوشی که با قیمت سرسام آور ۱٫۸۰۰ دلار قابل تهیه است؛ دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمندی مانند نسخه اورکلاک شده چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و دو نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از نوع داینمیک امولد 2X است.

این محصول سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را به همراه داشته که عملکرد راضی کننده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد؛ اما همانند سایر محصولات تاشو، امکان رقابت با پرچمداران عادی را ندارد. 

باتری ۴٫۴۰۰ میلی آمپری گلکسی زد فولد ۵ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما باید گفت که عمر آن چندان جالب نیست. 

در هر صورت اگر به دنبال یک محصول خاص و قدرتمند هستید که پشتیبانی از قلم‌های استایلس اس-پن را نیز به همراه داشته باشد؛ سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ را از دست ندهید.

 

بهترین گوشی‌های شیائومی با رم ۱۲ گیگابایتی کدامند؟

 

شیائومی ۱۴ اولترا

xiaomi 14 ultra .jpg

شرکت شیائومی در سال‌های اخیر، پرچمداران بسیار قدرتمندی را روانه بازار کرده که با استقبال خوبی نیز از سوی کاربران و منتقدین مواجه شده‌اند. 

البته باید گفت که عرضه نه‌ چندان گسترده این پرچمداران در بازار جهانی، یکی از مشکلات اصلی محصولات پریمیوم شیائومی به حساب آمده و پیامد‌هایی مانند افزایش قیمت این پرچمداران را به همراه داشته است.

شیائومی ۱۴ اولترا یک پرچمدار واقعی است و با مشخصاتی چون نمایشگر ۶.۷۳ اینچی امولد با رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۳٫۰۰۰ نیتی، چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم و ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم، توان رقابت با تمامی محصولات رده بالای بازار را دارد. 

این گوشی از سیستم دوربین چهارگانه با لنز‌های لایکا استفاده کرده و باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری آن نیز از شارژ سریع ۹۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

تنها نقطه ضعف پرچمداران شیائومی، پشتیبانی نرم افزاری نه چندان جالب این شرکت است که در برابر رقبایی چون سامسونگ، گوگل یا حتی وان پلاس، حرف‌های چندانی برای گفتن ندارد. 

با این وجود، شیائومی ۱۴ اولترا یک انتخاب عالی در بین گوشی‌‌های اندرویدی با رم ۱۲ گیگابایتی به حساب می‌آید.

 

شیائومی 13T پرو

xiaomi_13t pro.jpg

این گوشی که نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از سری اصلی پرچمداران سال گذشته شیائومی محسوب می‌شود؛ محصولی قدرتمند بوده و متر‌یال به کار رفته در آن نیز حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند. 

شیائومی در این محصول از بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است.

شیائومی 13T پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1220p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی است. 

حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۲٫۶۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی آن وجود دارد. 

این گوشی همچنین گواهی IP68 را دریافت کرده است و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

این محصول به همراه چیپست قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس و پردازنده گرافیکی ایمورتلیس G715 MC11 روانه بازار شد و در نسخه‌هایی با رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت قابل تهیه است.

شیائومی 13T پرو دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. 

در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد. این محصول به همراه یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار شده که از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده و به گفته شیائومی، در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

همانطور که می‌بینید؛ شیائومی 13T پرو یک محصول تمام و کمال بوده و نقطه ضعف خاصی در آن وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی و قیمت مناسب‌تر نسبت به پرچمداران هستید؛ این محصول را از دست ندهید.

 

شیائومی پوکو X6

poco x6.jpg

پوکو X6 که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ معرفی شد؛ در جمع گوشی‌های با ارزش خرید بالای شرکت شیائومی قرار دارد. همانند نسل پیشین، این محصول با فریم و بدنه پلاستیکی روانه بازار شده است.

این گوشی به همراه نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1220p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی روانه بازار شده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۱٫۸۰۰ نیت می‌رسد. 

لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس، روی نمایشگر پوکو X6 قرار گرفته و این محصول با دریافت گواهی IP54، در برابر نفوذ قطرات آب و غبار نیز مقاومت دارد.

این گوشی به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون 7s نسل دوم و پردازنده گرافیکی ادرنو ۷۱۰ روانه بازار شده است. شیائومی پوکو X6 در نسخه‌هایی با ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگبایت حافظه داخلی قابل تهیه است. بنابراین اگر به دنبال رم ۱۲ گیگابایتی هستید؛ باید نسخه پایه این گوشی را فراموش کنید.

در بخش دوربین، این محصول سیستم دوربین سه‌گانه را به همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. شیائومی پوکو X6 دارای یک باتری با ظرفیت ۵٫۱۰۰ میلی آمپر بوده و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز در آن دیده می‌شود.

این گوشی دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمندی بوده و در واقع یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های شیائومی با رم ۱۲ گیگابایتی است.

 

بهترین گوشی ناتینگ با رم ۱۲ گیگابایتی کدام است؟

 

ناتینگ فون ۲

nothing phone 2.jpg

شرکت ناتینگ که توسط «کارل پی»، یکی از هم‌بنیان‌گذاران وان پلاس تاسیس شده است؛ همان فلسفه سابق برند وان پلاس یعنی عرضه گوشی‌های قدرتمند با قیمت مناسب یا Flagship Killer را دنبال می‌کند. 

نخستین گوشی این شرکت که ناتینگ فون ۱ نام داشت؛ با طراحی منحصر به فرد و عملکرد مناسب خود با واکنش‌های مثبت فراوانی روبرو شد و سرانجام در ماه جولای ۲۰۲۳، شاهد عرضه جانشین این گوشی یا همان ناتینگ فون ۲ بودیم.

این محصول با وجود قیمت ۶۰۰ دلاری خود، مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمندی را به همراه داشته و بدون شک، به عنوان بهترین میان رده بازار شناخته شده است. 

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که حداکثر میزان روشنایی آن به ۱٫۶۰۰ نیت می‌رسد. 

ناتینگ فون ۲ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول استفاده کرده که توسط ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود.

این محصول دارای سیستم دوربین دوگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است و باتری ۴٫۷۰۰ میلی‌ آمپری آن نیز از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. 

در بخش قاب پشتی ناتینگ فون ۲، می‌توان سیستم Glyph Interface را مشاهده کرد که در انحصار گوشی‌های این شرکت بوده و با استفاده از نور‌های LED، اطلاعات متفاوتی را به کاربران اعلام می‌کند.

متاسفانه، نسخه پایه ناتینگ فون ۲ رم ۱۲ گیگابایتی را به همراه ندارد و اگر به دنبال تجربه رم ۱۲ گیگابایتی با این گوشی هستید؛ باید نسخه‌های با حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را با پرداخت حداقل ۱۰۰ دلار بیشتر تهیه کنید. 

با این وجود، ناتینگ فون ۲ بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های بازار در رده قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار است و اگر به دنبال یک گوشی در حد پرچمداران با قیمت پایین‌تر هستید؛ این محصول را از دست ندهید.

 

بهترین گوشی گوگل با رم ۱۲ گیگابایتی کدام است؟

 

گوگل پیکسل ۸ پرو

pixel.jpg

گوشی‌های پیکسل گوگل همواره طرفداران خود را دارند و این شرکت در دو نسل اخیر، همانند سایر سازندگان از زبان طراحی مشابهی در گوشی‌های خود استفاده کرده و بخش عمده تمرکز خود را روی بهینه سازی‌های نرم افزاری و به کارگیری سخت افزار قدرتمندتر قرار داده است.

پیکسل ۸ پرو با نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن 1344p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۲٫۴۰۰ نیتی روانه بازار شده است و از چیپست گوگل تنسور G3 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. 

با وجودی که این چیپست از نظر قدرت پردازشی توان رقابت با چیپست‌های پرچمدار کوالکام را ندارد؛ گوگل بیشتر روی توانایی‌های آن در حوزه هوش مصنوعی تمرکز داشته است.

گوشی‌های پیکسل همواره با دوربین‌های قدرتمند خود شناخته شده‌اند و این نسل نیز که از سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ از این قاعده مستثنی نیست. 

پیکسل ۸ پرو یک باتری ۵٫۰۵۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی را به همراه دارد.

شرکت گوگل همچنین وعده هفت سال پشتیبانی نرم افزاری از پرچمداران خود را داده که در صورت حقیقت داشتن آن، سری پیکسل ۸ را به بهترین دستگاه‌های بازار از نظر پشتیبانی نرم افزاری تبدیل می‌کند. در نهایت، باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی بسیار قدرتمند با رابط کاربری جذاب، دوربین عالی و قیمتی کمتر از پرچمداران سامسونگ و شیائومی هستید؛ پیکسل ۸ پرو انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

 

بهترین گوشی وان پلاس با رم ۱۲ گیگابایتی کدام است؟ 

 

وان پلاس ۱۲

oneplus 12.jpg

وان پلاس ۱۲ که در ماه دسامبر ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از بهترین و قدرتمندترین پرچمداران بازار با رم ۱۲ گیگابایتی است و قیمت آن نیز مقداری به نسبت پرچمداران سایر برند‌ها پایین‌تر است. 

وان پلاس پس از معرفی نسل پیشین این گوشی یا همان وان پلاس ۱۱، عرضه پرچمداران خود در سایز‌ها و مدل‌های متفاوت و گیج‌کننده را متوقف کرد و دیگر تنها شاهد معرفی یک پرچمدار اصلی توسط این شرکت بودیم.

این گوشی دارای امکاناتی چون نمایشگر ۶.۸۲ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر و حداکثر میزان روشنایی ۴٫۵۰۰ نیتی است و از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم به همراه ۱۲، ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند.

پرچمدار جدید وان پلاس سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را به همراه داشته و با برند معروف هسل‌بلد نیز برای ساخت این دوربین‌ها همکاری کرده است. 

وان پلاس ۱۲ از یک باتری ۵٫۴۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی استفاده می‌کند و به ادعای این شرکت، این محصول در ۲۶ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

خوشبختانه بر خلاف نسل پیشین که دارای نسخه پایه‌ای با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی UFS 3.1 بود؛ نسخه پایه این گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده و حافظه داخلی آن نیز همانند سایر نسخه‌ها از نوع UFS 4.0 است.

وان پلاس در واقع نخستین برندی بود که عرضه محصولات بسیار قدرتمند با قیمت مقرون به صرفه را آغاز کرد و به همین دلیل، اکثر کاربران قدیمی اندروید به این شرکت علاقه دارند. 

با وجود عرضه برخی محصولات ناامید کننده توسط وان پلاس در سال‌های اخیر، به نظر رسیده که این شرکت دوست داشتنی مجددا به جمع مدعیان در بین سازندگان گوشی‌های اندرویدی بازگشته است.

 

سوالات متداول

 

ارزان‌ترین گوشی بازار با رم ۱۲ گیگابایتی کدام است؟

  • در حال حاضر، موتورولا موتو G54 5G نقش ارزان‌ترین گوشی بازار با رم ۱۲ گیگابایتی را دارد؛ اما به دلیل چیپست قدرتمندتر به کار رفته در شیائومی پوکو X6، تهیه این محصول را به شما توصیه می‌کنیم.

بالاترین میزان رم گوشی چقدر است؟

  • برخی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی، محصولات خود را با حداکثر میزان رم ۲۴ گیگابایتی نیز روانه بازار کرده‌اند. با این وجود، باید گفت این میزان حافظه رم تاثیر چندانی در تجربه کاربری گوشی نخواهد داشت.

 

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، شناخت قوی‌تری از بهترین گوشی‌های بازار با رم ۱۲ گیگابایتی پیدا کرده باشید. به عقیده شما بهترین گوشی بازار با این میزان حافظه رم کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سجاد

۱۴۰۱/۱۲/۱۱
واس شمایی ک فقط اینستا بلدی از گوشی اره ولی ما گیم پلی میدیم داداش همینم کمه

احمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۸
برای بازی های کیفیت بالا مثل فورت نایت نیازه

رضا

۱۳۹۸/۶/۱
گوشی هایی که با ram 12 گیگ هستند بیشتر تو نسخه های 5g این ظرفیت حافظه را دارن

ایمان

۱۳۹۸/۵/۳۱
بهترین اول rog phone 2 و بعد black shark 2 pro خودم از لحاظ زیبایی نظرم به بلک شارک 2 پرو هست خیلییی زیباست باید از نزدیک ببینید تا بفهمین هردو رنگش قشنگن

هیوا

۱۳۹۸/۵/۲۹
سلام.
واقعا ۱۲گیگابایت رم برای یک گوشی اصلا نیاز نیست و همون رم ۶ یا ۸ هم توی سال ۲۰۲۰ جواب میده و فقط یک هزینه ی اضافی هستش.
کار اصلی رو پردازنده انجام میده و اگه اون قوی باشه دیگه رم زیاد مهم نیست.
مثلاً اسنپدراگون ۸۵۵ با ۶ گیگابایت رم تا دو سال دیگه هم جوابگوی هر بازی هستش،چه برسه به کارای عادی.